Mitä olette oppineet arvostamaan koronan takia?
Mielenterveyden ongelmat ovat kasvaneet koronapandemian vaikutuksesta niin Suomessa kuin ulkomailla, ja aiheesta on tehty jo useita julkaisuja ja kirjoituksia. Mitä te olette oppineet arvostamaan pandemian aikama? Ihmisten tapaamista, kenties lomamatkoja tai vaikka ihan kulkemista ilman maskia. Keskustelkaa! Riidelkää! Argumentoikaa!
Kommentit (10)
Itse käväisin tuossa parisen kuukautta sitten Tongassa ennen tätä korona hässäkkää. Tonga oli miellyttävin kokemus kaikista maista, joissa olen käynyt. Thaimaa on seuraavana suunnitelmissa. Botswanassakin olen käynyt. Se oli likainen paikka. Matkustuskohteistani hyvä kakkonen oli Ruanda. Ruandassa minä sain kaikesta alennusta. Lennotkin olivat uskomattoman edulliset. Sain alennusta jopa myyjän mukaan 10 000 euroa maksavasta (ruandan frangeista muunnettuna) viinikarahvista. Sain sen vain kymmenellä eurolla. Uskoisin että Thaimaassa olisi samanlainen meininki. Olen myös tutustunut Meksikon kulttuuriin ja elämäntapaan. Onhan sekin mielenkiintoinen, mutta Burundin kulttuurin rinnalla se ei oli mitään. ( Menkä btw seuraamaan Andrés Manuel López Obradorin yt kanava ( Hän on Meksikon presidentti) ) Vanuatussa en viihtynyt alkuunsakkaan. Siellä taksini kuljetti minut täysin väärään paikkaan ja veloitti minua siitä 50 000 Vanuatun Vatua (noin 382 euroa euroiksi muunnettuna.
Omaa rauhaa. Se meni sen siliän tein kuin kaikki muutkin jäi kotiin.
Puerto Vallarta on aivan ihana paikka. Meksiko päihittää Thaimaan selvästi. Thaimaan prostituoidut pilaavat koko maan. Thaimaa on ihan kauhea paikka. Meksikossa on turvallista. Laukut voi jättää vahtimatta julkisille rannoille ja palvelu on avuliasta.
Asioita, joita arvostin ennen pandemiaakin.
Etätöitä
Riittäviä yöunia
Rauhallisia kauppareissuja
Aikaa perheen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Omaa autoa.
Mihin autosi on muka kadonnut? Manneko vei?
Niinkuin AfricaTravellerkin mainitsi, matkailua kaipaan. Oli monta matkasuunnitelmaa, osa jo varattukin, kunnes korona vei kaiken, eikä ulkomaille päässyt, vaan tätä ankeaa kotimaata joutuu nyt sietämään ties vaikka kuinka kauan vielä. Kamalaa.
Ruoanlaittoa.
Metsälenkkejä
Talvea valkeine hankineen
Lumenluontia
Uimarantoja kesällä
Omaa pihaa ja terassia
Isoa taloa jossa helppo tehdä rauhassa etätöitä
Neulomista ja virkkaamista
Hyviä kirjoja
Siemenkataloogia ja puutarhan suunnittelua ensi kesää varten
Skypeä
Ystäviä entistä enemmän kun tapaamiset olleet minimissä. Hirveä ikävä heitä.
Omaa riippumattomuuttani yhteiskunnasta .