Kaverin koiran piti olla viikonlopun hoidossa, mutta on edelleen täällä eikä kaveri vastaa
Otin kaverin koiran viikonlopuksi hoitoon. Sunnuntaina laitoin puolenpäivän jälkeen viestiä, että mihin aikaan tulee hakemaan. Kaveri silloin vastasi ja kysyi voiko koira olla vielä tiistaihin asti. Tämä oli ok, koska minulla ja lapsilla loma.
Tiistaina kyselin taas, että millon tulee koiransa hakemaan ja tämän jälkeen ei ole vastannut mitään.
Nyt kun ollaan oltu lomalla, niin ei koirasta ole ollut haittaa, päinvastoin, mutta maanantaina koittaa taas arki. Minulla työt, lapsilla koulu ja päiväkoti.
Mietin, että mitä nyt pitäisi tehdä? Pitääkö koira toimittaa jonnekki vai jäänkö vielä odottamaan jos kaveri vastaisi?
Kommentit (64)
Kumman usein sulla on tämä sama ongelma. Voimia.
Onko alueellanne eläinsuojeluyhdistys tai löytöeläintalo?
🇺🇦🇮🇱
Löytöeläintaloon ja itse en kyllä ilmottaisi omistajalle mitään. Koira ansaitsee paljon paremman kodin, kun tuollaisen välinpitämättömän luona.
Ota yhteys paikkakunnan löytöeläimiä vastaanottavaan paikkaan ja kerro huolesi. Osaavat varmaan auttaa.
Rikosilmoitus lemmikin hylkäämisestä
Vierailija kirjoitti:
Löytöeläintaloon ja itse en kyllä ilmottaisi omistajalle mitään. Koira ansaitsee paljon paremman kodin, kun tuollaisen välinpitämättömän luona.
Yleensä kysyvät, mistä löytyi ja milloin. On joko valehdeltava tai sitten sanottava totuus, että hoitokoiran toin nyt tänne. Jos koiralla on siru niin selvittävät omistajan (jos sirun tiedot ajantasalla) ja omistaja joutuu maksamaan hakiessaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa sellaista rikosta, kuin lemmikin hylkääminen.
Olisin huolissani myös kaverista, jos ei ole tiistain jälkeen mitään ilmoitellut, eikä vastannut...
https://sey.fi/elain-hadassa/tee-elainsuojeluilmoitus/
Eläin on omistajan toimesta hylätty vaikka oletkin sen hoitoosi ottanut.
Kaffepulla kirjoitti:
On, olen googlaillut lähimmät mutta niihin matkaa sen verran että tarvitsisi auton että koiran saisi sinne toimitettua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisin huolissani myös kaverista, jos ei ole tiistain jälkeen mitään ilmoitellut, eikä vastannut...
Hän on kyllä ollut somessa aktiivisena (face, whatsap) eli kaverilla ei ilmeisesti mitään hengenhätää. Ihmetyttää kyllä miksi ei minulle vastaa ja tule hakemaan koiraansa
Vierailija kirjoitti:
No näinpä! Oletko ap yrittänyt esim. soittaa kaverille vai oletko vain odotellut viestiä?
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
On, olen googlaillut lähimmät mutta niihin matkaa sen verran että tarvitsisi auton että koiran saisi sinne toimitettua. Ap
Soita ja kysy neuvoa sen varalle, ettei omistaja hae ennen maanantaita.
Mieti, kuinka kauan voitte vielä pitää koiraa niin, että siitä on teille iloa, mutta ei ylitsepääsemätöntä vaivaa. Ilmoitat tämän ajankohdan koiran omistajalle. Jos ei siihen mennessä eläintään nouda, toimita se löytöeläintaloon. Ja mitään menoja älkää koiran takia peruko. Koira sinne löytöeläinpaikkaan vaan, jos teillä on nyt viikonlopulle menoja, joihin ette halua tai voi koiraa mukaanne ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa sellaista rikosta, kuin lemmikin hylkääminen.
Valehtelet. Et tiedä eläinsuojelulain sisällöstä yhtään mitään, joten keksit naurettavia lakitekstejä omasta päästäsi.
Tässä lainaus OIKEASTA eläisuojelulaista:
5 §
Eläinten hoito
Hoidossa olevaa eläintä ei saa jättää hoidotta tai hylätä. Eläimen on saatava riittävästi sille sopivaa ravintoa, juotavaa ja muuta sen tarvitsemaa hoitoa. Eläimen sairastuessa sen on saatava asianmukaista hoitoa. Eläimen hyvinvointi ja olosuhteet on tarkistettava riittävän usein.
Laita sille viesti että nyt on ilmeisesti tullut pieni väärinkäsitys. Sinä kun luulit että kaveri vain tarvitsi hoitopaikkaa koiralleen muutamaksi päiväksi, mutta kaverin tarkoitus oli selvästikin lahjoittaa koira sinulle kokonaan. Pahoittele sekaannusta ja ilmoita myös että koska sinulla ei valitettavasti ole mahdollisuutta pitää turrea, olet jo ottanut yhteyttä erääseen ihmiseen joka on kiinnostunut ottamaan koiran ja tulee hakemaan sen pois lauantaiaamuna.
Pistää vihaksi tuollaiset huithapeliomistajat jotka ottavat lemmikkejä eivätkä sitten pidä niistä huolta.
Jep, ilmoita kaverille, että koira olisi nyt teiltä haettava jonkun toimesta pois tai soitat huomenna löytöeläintaloon, josta sen saa hakea. Yleensä pelkkä uhkaus saa vipinää kinttuihin.
Laitat viestin, että koira lähtee paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen tänään.