Kaverin koiran piti olla viikonlopun hoidossa, mutta on edelleen täällä eikä kaveri vastaa
Otin kaverin koiran viikonlopuksi hoitoon. Sunnuntaina laitoin puolenpäivän jälkeen viestiä, että mihin aikaan tulee hakemaan. Kaveri silloin vastasi ja kysyi voiko koira olla vielä tiistaihin asti. Tämä oli ok, koska minulla ja lapsilla loma.
Tiistaina kyselin taas, että millon tulee koiransa hakemaan ja tämän jälkeen ei ole vastannut mitään.
Nyt kun ollaan oltu lomalla, niin ei koirasta ole ollut haittaa, päinvastoin, mutta maanantaina koittaa taas arki. Minulla työt, lapsilla koulu ja päiväkoti.
Mietin, että mitä nyt pitäisi tehdä? Pitääkö koira toimittaa jonnekki vai jäänkö vielä odottamaan jos kaveri vastaisi?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Laita omalle seinälle viesti johon tägäät kaverisi, niin se ei voi poistaa sitä.
Mä tekisin näin. Ihan vaikka ”viattomasti” kerrot tilanteen ja kyselet omilta kavereiltasi neuvoa. Mutta muista tuo tägäys. Ja jos mitään ei edelleenkään kuulu, koira löytöeläintaloon.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hyviä ehdotuksia ap, tuo löytöeläintalo on ainoa vaihtoehto, jos kaveris ei sitä koiraa hae!
Mulle on käynyt samoin, tai melkein.... Kaveri kyseli koiralleen hoitopaikkaa viikonlopuksi, oli kuulemma tärkeä duunikeikka toisella paikkakunnalla. Ei oltu edes mitään kovin läheisiä, mutta jotenkin nuorena ja naiivina hellyin ja suostuin hoitamaan viikonlooun yli. Työskentelin itse tuolloin laivalla, olin aina viikon tai pari töissä, pari viikkoa vapaalla. Maanantaina olin siis lähdössä viikoksi pois, eikä kaveri ollut vastannut puhelimeen koko viikonloppuna, sama juttu facebookissa oli aktiivinen. Mun oli pakko viedä se koira löytöeläinmestaan! En mä voinut jättää menemättä töihinkään...
Kaveri ei koskaan hakenut sitä sieltä.
Onpa todella kivareilua ulkoistaa koirasta luopuminen kaverille....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hyviä ehdotuksia ap, tuo löytöeläintalo on ainoa vaihtoehto, jos kaveris ei sitä koiraa hae!
Mulle on käynyt samoin, tai melkein.... Kaveri kyseli koiralleen hoitopaikkaa viikonlopuksi, oli kuulemma tärkeä duunikeikka toisella paikkakunnalla. Ei oltu edes mitään kovin läheisiä, mutta jotenkin nuorena ja naiivina hellyin ja suostuin hoitamaan viikonlooun yli. Työskentelin itse tuolloin laivalla, olin aina viikon tai pari töissä, pari viikkoa vapaalla. Maanantaina olin siis lähdössä viikoksi pois, eikä kaveri ollut vastannut puhelimeen koko viikonloppuna, sama juttu facebookissa oli aktiivinen. Mun oli pakko viedä se koira löytöeläinmestaan! En mä voinut jättää menemättä töihinkään...
Onpa todella kivareilua ulkoistaa koirasta luopuminen kaverille....
Siksi löytölät on nihkeinä kodinvaihtajia kohtaan. Koittavat kannustaa omatoimiseen kodin etsimiseen. Esyn ei pitäisi olla mikään eläinten kierrätyskeskus 🙄
Ihmiset senku tyhmenee eivätkä viitsi ottaa vastuuta.