Astra Zenecan koronarokotteet eivät kelpaa EU:ssa, valtaosa jäänyt käyttämättä. Miksi hallitus ei pyri hankkimaan näitä Suomeen?
EU:ssa nyt ei tunnu millään onnistuvan tämä rokottaminen. Rokotteet makaavat varastoissa ja syyttely jatkuu. Nyt tarvittaisiin vahvaa johtajuutta jotta kriisistä päästäisiin.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9641a150-3072-474d-842b-e49c8842ee4e
Kommentit (67)
Ihmiset pelkää astrazenecasta monille tulevia haittavaikutuksia (kuume,päänsärky,lihassäryt) samat oireet tulee Pfizerin rokotteesta, mutta vasta tehosteesta.
Nuo oireet on vaan merkki, että rokote toimii ja elimistö alkaa tuottamaan vasta-aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole turvalliseksi todettu rokote? Ihan on thl:n hyväksymä, vaikka ei muualla kelpaakaan
No sehän on ihan surkea verrattuna noihin muihin! AZ suojaa 65% ja muut 90% koronalta.
En tajua, miksi tuota Astra Zenecaa edes on Suomeen hommattu. Nuo voisi lähettää jonnekin Slovakiaan ja tilata parempaa tilalle.
Jos minua yritetään rokottaa jollakin Astra Zenecalla, kieltäydyn. Miksi turhaan ottaa jotakin puolinaista valmistetta?
Tutkimuksissa AZ suojasi erinomaisesti koronan vaikeaa tautia vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole turvalliseksi todettu rokote? Ihan on thl:n hyväksymä, vaikka ei muualla kelpaakaan
Turvallinen ja tehoton.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pelkää astrazenecasta monille tulevia haittavaikutuksia (kuume,päänsärky,lihassäryt) samat oireet tulee Pfizerin rokotteesta, mutta vasta tehosteesta.
Nuo oireet on vaan merkki, että rokote toimii ja elimistö alkaa tuottamaan vasta-aineita.
Ja paskat. Ne oireet tulee simpanssin adenoviruksesta joka Astran rokotteen kantaja. Se ei anna suojaa koronalta mitenkään.
AstraZenaca antaa suojan myös brittimuunnosta vastaan (75%) ja yleinen suojateho koronaa vastaan vaihtelee ihmisestä toiseen 70-90% Olen itse ottanut sen, saanut päivän kuumeen ja lihaskivut sun muut. Tehosterokote vasta toukokuussa. Lopettaa turhanpäiväinen AstraZenecan mustamaalaaminen. Nyt ei ole varaa valita minkä rokotteen ottaa, kaikki käytössä olevat rokotteet suojaavat 100% vakavaa koronatautia ja koronan aiheuttamaa kuolemaa vastaan.
Voi olla että myöhemmin tarvitaan uusia rokotteita, niitähän on jo kehitteillä. Ottaa sen mitä saa nyt. Ei ole loppuelämän päätös.