Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholin tilaaminen ulkomailta

Epätietoinen
26.02.2021 |

Kertokaapa fiksummat, että mistä nettikaupasta voi tilata alkoholia niin, että myyjä vastaa kuljetuksesta eikä niin, että itse sen joudun hoitamaan? Tullista sanottiin, että ainoastaan on mahdollista tilata niin, että myyjä järjestää kuljetuksen ja nopealla selauksella yksikään ei niin tee vaan tarjoaa sivullaan eri kuljetusfirmoja mutta siinä tapauksessahan se ei ole sallittua Suomen päässä.. Kertokaa miten tää ny toimii niin, että ei tule verottajalta lappua jostain verojen selvityksestä? Verojen maksamisen velvollisuus täytyy olla myyjällä hänen maassaan eikä ostajalla.. Suosituksia tälläisistä, kiitos!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettipoikien sivuilla oleva tilauslinkki ei toimi eikä aspa vastaa..

Vierailija
22/48 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettipoikien sivuilla oleva tilauslinkki ei toimi eikä aspa vastaa..

Pakettipojat signeeraa sähköpostinsa ”kuljetusterveisin”.

Pitäisi olla termi ”kusetusterveisin”.

No ei vaan. Joka toinen kerta on tullut tavarat ehjinä, että ihan hyvin se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tilanneet Portugalista? Onko kokemuksia miten toimitaan? Myyjä on Portuguese wineshop.

Vierailija
24/48 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lavallista kaljaa tilata joutuu pumppukärryt ostamaan !

Vierailija
25/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun ostaa saksasta esim juomavarasto ja tilaa kuljetuksen dhl ja sitten tilaa suomesta pakettipojat yhtiön

tulee nopeasti ja kätevästi

Juomavarasto sössi viimeksi tilauksen aivan sekaisin ja edellisellä kerrralla Pakettipojat särki viinit matkalla. Tuota komboa ei voi kyllä suositella.

Vierailija
26/48 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun on sekavaa, kaikkialla eri ohjeet. Tosin sehän taitaakin olla päättäjien tarkoitus, niin ei osaa tällainen urpo tilata.

Juomavaraston sivuilla lukee:

"Kaikki hintamme sisältävät Saksan alkoholi-, valmiste- ja arvonlisäverot.

Kohdemaasta riippuen olet mahdollisesti velvollinen tekemään ilmoituksen tilauksesta paikallisille veroviranomaisille 1-4 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesti sekä mahdollisesti maksamaan tilaukseen liittyviä valmiste- tai alkoholiveroja.

Juomavarasto ei järjestä kuljetuksia tilauksille."

Verottaja:

"Kun tilaat yksityishenkilönä alkoholia toisesta EU-maasta ja järjestät itse tuotteiden kuljetuksen Suomeen, huolehdit itse myös veroista. Kyseessä on etäosto eli yksityishenkilön hankinta. Ostajana olet verovelvollinen ja maksat valmisteveroa eli alkoholijuomaveroa sekä juomapakkausveroa."

Mun ymmärrykseen ei mene, että miksi mun pitää maksaa valmisteverot, jos kerta ne on jo kerran EU-alueella maksettu. Jos toisin nuo juomat itse Saksasta, niin ei niistä enää veroa maksettaisi. Nyt jos mennään verottajan ohjeiden mukaan, niin yhdestä olutlaatikosta pitäisi maksaa vielä 12,17 euroa valmisteveroa ja 4,08 euroa juomapakkausveroa. Äly hoi!

Vierailija
27/48 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi kun on sekavaa, kaikkialla eri ohjeet. Tosin sehän taitaakin olla päättäjien tarkoitus, niin ei osaa tällainen urpo tilata.

Kohdemaasta riippuen olet mahdollisesti velvollinen tekemään ilmoituksen tilauksesta paikallisille veroviranomaisille 1-4 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesti sekä mahdollisesti maksamaan tilaukseen liittyviä valmiste- tai alkoholiveroja.

Verottaja:

"Kun tilaat yksityishenkilönä alkoholia toisesta EU-maasta ja järjestät itse tuotteiden kuljetuksen Suomeen, huolehdit itse myös veroista. Kyseessä on etäosto eli yksityishenkilön hankinta. Ostajana olet verovelvollinen ja maksat valmisteveroa eli alkoholijuomaveroa sekä juomapakkausveroa."

Mun ymmärrykseen ei mene, että miksi mun pitää maksaa valmisteverot, jos kerta ne on jo kerran EU-alueella maksettu. Jos toisin nuo juomat itse Saksasta, niin ei niistä enää veroa maksettaisi. Nyt jos mennään verottajan ohjeiden mukaan, niin yhdestä olutlaatikosta pitäisi maksaa vielä 12,17 euroa valmisteveroa ja 4,08 euroa juomapakkausveroa. Äly hoi!

Oikea arvaus miksi ohjeet ovat tahallisen sekavat. Ei kannata välittää tullin virkailijoiden urputuksista. Etämyynti ei ole kiellettyä niin silloin se on sallittua. Piste.

Vierailija
28/48 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene veroa,  ei ole koskaan mennyt....

Vierailija
29/48 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon hintojen laskeminen on ainoa keino vähentää tilaamista ulkomailta. Totuus joka on päättäjille enemmän kuin vaikea. 

Vierailija
30/48 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onio tuo mybooze hyvä toimija? Mistä omet tilsnnut kuljetuksrn?

31/48 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
32/48 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUOMAVARASTO ON HUIJARI

Tämä loiike on täysi huijari. Tilasin 12 pulloa CM Black spicedia, toimitis oli 12 kpl c

CM dark. Hinta oli 48 e halvempi kuin tilattutuote. Kun tein reklamaation lupasivat hyvittää 50e. Tämä ei sopinut mulle vaan haluan palauttaa kaikki 5tuon paskan mitä en ole tilannut. Alkoi mykkäkoulu, kunnes kerroin tekeväni rikosilmoituksen, jonka jälkeen hyvittivät 48e. Nyt mulla mulla 250e arvosta paskaa mitä en juo ja en ole tilannut.

Vierailija
33/48 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petetty kirjoitti:

JUOMAVARASTO ON HUIJARI

Tämä loiike on täysi huijari. Tilasin 12 pulloa CM Black spicedia, toimitis oli 12 kpl c

CM dark. Hinta oli 48 e halvempi kuin tilattutuote. Kun tein reklamaation lupasivat hyvittää 50e. Tämä ei sopinut mulle vaan haluan palauttaa kaikki 5tuon paskan mitä en ole tilannut. Alkoi mykkäkoulu, kunnes kerroin tekeväni rikosilmoituksen, jonka jälkeen hyvittivät 48e. Nyt mulla mulla 250e arvosta paskaa mitä en juo ja en ole tilannut.

Älä ikinä tilaa Juomavarastosta mitään.

Se on sääntö numero yksi.

Vierailija
34/48 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verottaja:

Oikea arvaus miksi ohjeet ovat tahallisen sekavat. Ei kannata välittää tullin virkailijoiden urputuksista. Etämyynti ei ole kiellettyä niin silloin se on sallittua. Piste.

Tuo on oikea syy. Nyt kun ihmiset ovat huomanneet että tilaaminen ON laillista niin sehän on kasvanut huomattavasti. Siitähän oli ainakin il. Suomessa hinnat ovat liian korkeat. Edes halvinta keppanaa ei saa laatikollista 20 eurolla.  Itse olen vasta kahdesti tilannut 3 laatikkoa neloskaljaa. Pikkusen alle 60 e postikulujen kanssa.

Vierailija
35/48 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin lavan kaljaa saksasta kaverin kanssa puoliksi. Itse pitää hoitaa kuljetusfirma hakemaan kaljat ja sitte se tuo ne kotiovelle. Kuljetus maksoi 120 euroa. Lava kaljaa 1200 euroa. Halvemmaksi tulee kuin suomesta ostaisi.

Vierailija
36/48 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tilasit kuljetuksen noin halvalla?

Vierailija
37/48 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies46 kirjoitti:

Tilasin lavan kaljaa saksasta kaverin kanssa puoliksi. Itse pitää hoitaa kuljetusfirma hakemaan kaljat ja sitte se tuo ne kotiovelle. Kuljetus maksoi 120 euroa. Lava kaljaa 1200 euroa. Halvemmaksi tulee kuin suomesta ostaisi.

Jätkät kaataa ihan tosissaan kuin noin paljon tilasitte. Eikö se kannata juoda viinaa jos noin paljon kaataa?

Vierailija
38/48 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bäst går det då du flyttar dig själv till utlandet permanent. Man slipper all finsk idioti (efter 1+3 år) och märker i det samma, vilka vansinniga mängder det finns av det.

Vierailija
39/48 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bäst går det då du flyttar dig själv till utlandet permanent. Man slipper all finsk idioti (efter 1+3 år) och märker i det samma, vilka vansinniga mängder det finns av det.

On se surullista kun jotkut ei osaa käyttää ymmärrettäviä kieliä. 

Vierailija
40/48 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAKETTIPOJAT EPÄREHELLINEN YRITYS!

joitakin kertoja Juomavaraston toimitus tuli moitteetta perille Saksasta.Sitten hukkasivat yhden pakettini toukokuussa 2022 (arvoltaan n.350e).

Asiasta käyty lukuisia sähköposti keskusteluja asiakaspalvelun kanssa. Lupasivat korvata rahallisen menetyksen. Mitään ei ole tapahtunut nyt

Yli 4kk jälkeen. Selityksiä selitysten perään ja nyt eivät enää vastaa viesteihin. Sinne meni ne rahat!

EI ENÄÄ KOSKAAN PAKETTIPOIKIEN KAUTTA MITÄÄN.VÄLTTÄKÄÄ TÄTÄ FIRMAA!!