Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholin tilaaminen ulkomailta

Epätietoinen
26.02.2021 |

Kertokaapa fiksummat, että mistä nettikaupasta voi tilata alkoholia niin, että myyjä vastaa kuljetuksesta eikä niin, että itse sen joudun hoitamaan? Tullista sanottiin, että ainoastaan on mahdollista tilata niin, että myyjä järjestää kuljetuksen ja nopealla selauksella yksikään ei niin tee vaan tarjoaa sivullaan eri kuljetusfirmoja mutta siinä tapauksessahan se ei ole sallittua Suomen päässä.. Kertokaa miten tää ny toimii niin, että ei tule verottajalta lappua jostain verojen selvityksestä? Verojen maksamisen velvollisuus täytyy olla myyjällä hänen maassaan eikä ostajalla.. Suosituksia tälläisistä, kiitos!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulli on väärässä, nimenomaan pitää tilata niin että itse tilaa myös kuljetuksen, alkoholin nettikaupat kyllä ohjaavat kuljetuspalvelusivuille.

Vierailija
2/48 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla tullin kanssa tekemisissä niin myyjä hoitaa kuljetuksen, jos et halua olla tullin kanssa tekemisissä niin hoidat itse. Sanotaan näin että itse en esimerkiksi virosta ostaisi vaan vaikka saksasta jostain suht koht suuresta kaupasta. Ne hoitelee verot ym.  jämptisti.

Tästä on menossa tutkinnat koska on vapaakauppasopimuksien vastaista, mutta noissa kestää ja kestää, vrt. vaikka autojen verotus.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007796406.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, kun tullin sivuilla lukee juuri päin vastoin:

"EU:n tulli- ja veroalueelta tilattuja alkoholijuomia ei tarvitse tulliselvittää. Jos tilaat alkoholijuomia EU-maasta ja myyjä järjestää tuotteiden kuljetuksen Suomeen, kyse on niin sanotusta etämyynnistä, ja sinun ei tarvitse maksaa tuotteista veroja. Mutta jos järjestät tuotteiden kuljetuksen itse, kyseessä on niin sanottu etäosto, ja juomista pitää maksaa valmisteverot eli alkoholiveroa ja juomapakkausveroa."

Eli kun sivulla tarjotaan kuljetusliikettä niin silloinhan ostaja on hommannut kuljetuksen ja tällöin joutuu maksamaan verot?

Vierailija
4/48 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulli nyt keksii joka tapauksessa omat sääntönsä lennossa ilman mitään pohjaa laissa tai direktiiveissä. Langettavia tuomioita tulee liukuhihnalla eu-tuomioistuimesta, mutta ihan rauhassa saa huseerata mielensä mukaan. Tullimies on kuin southparkin kaapelitv-yhtiön työntekijä.

Vierailija
5/48 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta!Säästää vuodessa aika paljon.Ja kun tilanne normalisoituu niin Saksasta tulee ostettua aika paljon muutakin(ihan kaupoista).Todella halpaa Suomeen verrattuna.

Vierailija
6/48 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostaa saksasta esim juomavarasto ja tilaa kuljetuksen dhl ja sitten tilaa suomesta pakettipojat yhtiön

tulee nopeasti ja kätevästi

Vierailija
7/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko siten että juomavarastolle ilmoitetaan kuljetusyritykseksi dhl ja itse kuljetus tilataan Suomesta pakettipojilta?

Vierailija
8/48 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat etämyynnillä eli niin, että myyjä osallistuu jollakin tavalla kuljetuksen järjestämiseen. Verojen maksu on silloin myyjän vastuulla.

https://bbs.io-tech.fi/threads/alkoholin-tilaaminen-ulkomailta-netin-ka…

Vierailija
9/48 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos pakettipojat -vinkistä! Juomavarastolta tilattu ja pakettipojat tuo, vapuksi saadaan juomat kotiin varmasti. Lähetys on jo matkalla😊🥂

Vierailija
10/48 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mybooze.eu- samalla laskulla ja yhdellä tilauksella menee juomat ja kuljetus. Tulee viikossa.

Myöskin amazon.de -sivuilta löytyy yrityksiä, jotka toimittavat Suomeen.

Vierailija
11/48 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos pakettipojat -vinkistä! Juomavarastolta tilattu ja pakettipojat tuo, vapuksi saadaan juomat kotiin varmasti. Lähetys on jo matkalla😊🥂

Ja saat täten itse hoitaa verot ym.

Vierailija
12/48 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene veroa, se on tarkistettu

Vierailija
13/48 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se Juomavarastolta Saksasta tilattu lähetys on saapunut Pakettipoikien avulla😊eikä mennyt mitään veroja👌🏼👌🏼

Sopivasti vapuksi😊🥳

Kaikki tuli mitä tilattiin ja ehjänä. Tilataan varmasti toistekin🥂🍻🍹🍸👍

Vierailija
14/48 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon kuljetukset maksoi? Joitain paikkoja olen katsellut, mutta turhauttaa jos kuljetuksesta joutuu maksamaan melkein saman kuin juomista.

Vierailija
15/48 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 kg yksi laatikko ja kuljetus maksoi 29e. Tuli perille viikossa. Piti tulla kotiin asti mutta meni kuitenkin R-kioskille joka on puolen kilsan päässä meistä. Tämä ainoana pikku miinuksena.

Vierailija
16/48 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tilannut koko lavaa olutta? Onko tullut tullista läpi ilman ongelmia?

Vierailija
17/48 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti käyttänyt MyBoozea. Kaikki toimii moitteetta, firma hoitaa kuljetuksen. 17e kuljetusmaksulla saa tilattua jo ihan mukavasti. Lähetys perillä 5 arkipäivän sisällä kotiovella.

Vierailija
18/48 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako jostain Upciderin tapaista kuivaa siideriä? Sitä mulla menee...

Vierailija
19/48 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksasta!Säästää vuodessa aika paljon.Ja kun tilanne normalisoituu niin Saksasta tulee ostettua aika paljon muutakin(ihan kaupoista).Todella halpaa Suomeen verrattuna.

Jep!

ebay.de

amazon.de

alcostore24.com

antaa sosialistihallituksen nostella maksuja, meikä kompensoi siirtämällä ostoja Keski-Eurooppaan.

Vierailija
20/48 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon kuljetukset maksoi? Joitain paikkoja olen katsellut, mutta turhauttaa jos kuljetuksesta joutuu maksamaan melkein saman kuin juomista.

Oikeasta paikasta Saksasta kun tilaa, niin rahtien jälkeenkin noin -50% Suomen hintoihin halvempaa