Mitä mieltä olet ihmisestä, joka vielä 35-vuotiaana on mäkkärin kassalla töissä?
Mitä ajatuksia tulee mieleen tällaisesta ihmisestä?
Millainen ajattelet hänen olevan?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellistä ja tarpeellista työtä, ei sen kummempaa.
Osa meistä minä mukaanlukien on hyväpalkkaisessa työssä, joka toki on miellyttävää, mutta tässä yhteiskunnassa tarvitaan monenlaisia työntekijöitä.Vaikea sitä hampurilaista olisi ostaa ilman myyjää.
Onhan pikaravintoloissa nykyään itsepalvelulaitteita
kuka näitä käyttää?
ihan oikeasti palvelet itse itseäsi ja työpaikat vähenee
Sitä mieltä että on upea ihminen, kun ansaitsee itse elatuksensa.
Mitä helvetin väliä sillä on mitä työtä tekee, kunhan siitä saa palkan, eikä ole valtion elätti.
Työ antaa muutakin kuin palkan, siellä tapaa muita ihmisiä, työtovereita, ja etenkin asiakaspalvelussa suuren kirjon monenlaisia ihmisiä.
Töissä ollessa elämässä järjestys ja suunta ja tarkoitus, ihminen kokee myös tarpeellinen, koska hänen työpanostaan tarvitaan.
Mistä luuserit ja sohvilla makaajat saavat tarkoituksen elämäänsä?
Puolisoni ajattelee tätä asiaa paljon. Hän on toisen ketjuravintolan palkkalistoilla ja kuulemma nykyisen henkilöstöpolitiikan mukaan työntekijöiksi halutaan alle kolmekymppisiä. Hän kokee itsensä yli-ikäiseksi luuseriksi, joka työskentelee pikaruokaravintolassa. Maahanmuuttajana hänen on kuitenkin vaikea työllistyä omaa osaamistaan ja työkokemusta vastaaviin tehtäviin.
Kaikillle se työ itsessään ei ns. ole tärkeä vaan se raha mitä työstä saa. Itsekkin välillä mietin pitäisikö olla kunnianhimoisempi (pyrkiä esimieheksi tmv.) mutta olen todennut että työ (josta ihan pidän) on vain keino saada rahaa kivoihin juttuihin. Miksi haluaisin enemmän vastuuta, omassa työssäni eteneminen ei edes paljoa kasvattaisi tilipussia koska tietyistä jutuista saa provision joita saan ihan hyvin.
Jos Mäkkärin kassallakin ollaan jopa 24/7 avoinna, niin uskoisin että työssä voi tienata suht hyvin ilta- viikonloppu- yö- -pyhä- ym. lisät huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa meistä minä mukaanlukien on hyväpalkkaisessa työssä, joka toki on miellyttävää, mutta tässä yhteiskunnassa tarvitaan monenlaisia työntekijöitä.Vaikea sitä hampurilaista olisi ostaa ilman myyjää.
missäs käsienheilutteluhommissa olet?
hiirtä napsuttelen johtajan sylissä 6000e/kk
Minä teen haastevaa tuotekehittelyä. Palkka 13000€/kk
Haaveilen välillä yksinkertaisesta työstä.
Pizzalähetti olis kivaa
M46
Kunniallista työtä tekevä ihminen. Annan arvostusta tietenkin. Itsekin olen tehnyt perusduunihommia elääkseni, emme me kaikki voi olla perijöitä ja perijättäriä.
Voidaanko oikeasti jättää apinoimatta meille tämä amerikkalaishenkinen pikaruokatyöntekijöiden ja muiden palvelutyöalojen naureskelu? Mielestäni ns. täyttä paskaa ja tuo vain lisää pahaa mieltä yhteiskuntaamme.
Ihmistä ei palkka määritä, vaan maailmankatsomus, teot, kanssaihmisten kohtelu ja moraalinen selkäranka. Eikä tosiaan mäkkärin kassa edes välttämättä mitenkään älyttömän huonosti tienaa, jos vetää paljon yö- ja pyhävuoroja.
Olen lukenut, että siinä friteerauskäryssä työskentely terveydelle haitallista. Itse en moista hommaa tekisi. Toki kaikki ei niin neuroottisia.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4881732/
"In summary, this meta-analysis sheds light on the relationship between cooking oil fume exposure and lung cancer in Chinese nonsmoking female population. Our results show that long-term cooking oil fume exposure significantly increases the risk of lung cancer among Chinese nonsmoking women. The use of a kitchen smoke exhaust ventilator when cooking may reduce the risk of lung cancer among nonsmoking women. Therefore, some improvable strategies in cooking habits, gas filtration, and kitchen ventilation should be used to attenuate the harmful effects of cooking oil fume on human health. A meta-analysis including more high-quality epidemiological studies and passive smoking stratified analysis is necessary in the future."
Minäkin olen perinteisessä "opiskelija-ajan töissä". Tosiasiassa päätyönä pyöritän firmaa ja tuo takaa sen, että pärjään taloudellisesti vaikka yrityksellä olisi kuiva kausi. Tarpeeksi helppoa hommaa, jolloin voi mennä aivot nollilla, ja varsinainen jaksaminen menee siihen omaan firmaan.
Onkohan kohta uusi viestiketju aiheella: mitä mieltä älyttömien aloitusten tekijöistä?
Ajattelen, että taitaa olla tyytyväinen työhönsä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen perinteisessä "opiskelija-ajan töissä". Tosiasiassa päätyönä pyöritän firmaa ja tuo takaa sen, että pärjään taloudellisesti vaikka yrityksellä olisi kuiva kausi. Tarpeeksi helppoa hommaa, jolloin voi mennä aivot nollilla, ja varsinainen jaksaminen menee siihen omaan firmaan.
Arvostan tällaistakin. Olen tuntenut aikoinaan vastaavasti toimineen lehdenjakajan, jolle muutaman tunnin päivässä tehtävä duuni takasi aina jonkinlaisen perustoimeentulon jos firmalla oli kuiva kausi.
Ajattelen heistä, että hyvin porskuttelee eteenpäin elämässä. Asettunut paikoilleen ja pikkuhiljaa se palkkakin kasvaa, kun on asettunut tähän työhön. Parempi se kuin työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan pikaravintoloissa nykyään itsepalvelulaitteita
kuka näitä käyttää?
ihan oikeasti palvelet itse itseäsi ja työpaikat vähenee
Automaation korvatessa työtä työntekijät pääsevät uusiin hommiin. Usein tuottavampiin ja mielekkäämpiin.
Osaan arvata, että sinun ratkaisusi suurtyöttömyyteen olisi laittaa työttömät tekemään lumityöt lapioilla ja jättää aurat talliin.
Vielä 35-vuotiaana on Mäkkärin kassalla? Ei minusta mitenkään huono tilanne tuolla ikätoverilla ottaen huomioon sen, miten moni on kokonaan ilman töitä.
Hyvä juttu, että käy töissä. Se mitä tekee työkseen on melko sama. Kotona makaamista ihan vaan laiskuuttaan en taas sulata.
Minäkin voisin mennä Mäkkärin kassalle jos ei olisi suurempaa tarvetta rahalle. Onhan se aika suoraviivaista työntekoa mistä ei tarvitse edes stressata työajan ulkopuolella. T: IT-alalla stressaantuva
Kaikki ei voi olla lääkäreitä, insinöörejä ja lakimiehiä. Myös siivoojia, kaupan kassoja, kokkeja, raksamiehiä tarvitaan.
Suomessa on muutenkin liikaa korkeakoulutettuja. Mikä järki opiskella vuositolkulla jonkun itämaisen filosofian maisteriksi ja sitten joutua kuitenkin sinne mäkkärin kassalle?
Tuli mieleen Torey Haydenin tositapahtumiin pohjautuva Tiikerin lapsi-kirja. Siinähän osoittautui, että Sheila on fiksu tyttö, mutta silti hän päätti jäädä pikaruokaravintolaan töihin, koska tykkäsi sellaisesta. Jos ite tykkää, niin mitä välii jos muut lyttää? Ei kaikille kuitenkaan riitä näitä kaikenmaailman suojatyöpaikkoja virastoissa.
Ensin tulee mieleen, että hän ei ole työtön. Sitten tulee mieleen, että hänellä on työpaikka. Kolmanneksi tulee mieleen, että hän on siis työllinen.