Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matalan libidon omaavien ihmisten ymmärtämättömyys niitä kohtaan, joilla on korkea libido

Vierailija
26.02.2021 |

Oletteko huomanneet, että jos ihmisellä ei itsellään ole haluja, hän ei ymmärrä muiden seksuaalisia tarpeita ja jopa halveksuu niitä? Sen sijaan ne, joilla on korkea libido, ymmärtävät aseksuaaleja eivätkä halveksu heitä.

Mistä siis tämä matalalibidoisten suhtautuminen korkealibidoisiin johtuu?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ainainen laihduttaja pakottaisi puolisonsa myös laihduttamaan koko saman ajan, sitä pidettäiin vakavana henkisenä väkivaltana. Mutta jos vähän seksiä haluava pakottaa puolisonsa myös elämään ilman seksiä niin se onkin vain itsemääräämisoikeutta ja "seksi ei ole mikään ihmisoikeus" asiaa.

Jos valitsemalla valitsee matalalibidoisen kumppanin, niin sitten pitää katsoa peiliin ja harrastaa usein sooloseksiä.

Aika harva sitä valitsemalla valitsee. Se parisuhteen alkuajan huuma kyllä yleensä saa sen haluttomammankin haluamaan varsin paljon jonkin aikaa. Ongelmahan onkin jos se halu sitten vähenee voimakkaasti parisuhteen myötä.

Kyllä miehet nimenomaan valitsemalla valitsevat matalalibidoisen naisen, jolla on mahdollisimman vähän seksikokemuksia. Sitten ihmettelevät kun nainen ei alkuhuumaan jälkeen enää olekaan kiinnostunut seksistä.

Joo, mutta tiedäthän ettei korkealibidoisuus tarkoita että olis paljon kokemuksia.

Vierailija
62/70 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kuulla olevani halpa h***a, koska haluan seksiä useita kertoja viikossa. Seksikumppaneita on ollut kaksi. Jotkut miehet eivät vain kestä sitä, että nainen haluaa seksiä enemmän.

Minusta aseksuaaleissa ja matalalibidoisissa ei ole mitään vikaa, en toki haluaisi heidän kanssaan parisuhteeseen, koska halut eivät kohtaisi. Olen siinä samaa mieltä, että matalalibidoisuus on jotenkin sallitumpaa. Paljon seksiä haluava on usein stereotypioissa seksihullu ja jotenkin sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te korkealibidoiset ihmiset olette niitä, jotka rikkovat parisuhteet, perheet ja muut ihmissuhteet. Ja kaikki tämä vain oman "agendanne" takia, muilla ihmillä ei ole teille mitään merkitystä, paitsi halujenne tyydyttäjinä. 

Libido ja moraali ovat kaksi eri asiaa. No nythän liitot toki ovat höyhenenkeveitä kun muut alkavat himottaa heti naimisiinmenon jälkeen ja sitä ei saa arvostella. Tähänpä onkin sitten keksaistu näppärästi ajatus siitä, että koko ajatus monogamiasta sotii ihmisen perimmäistä luonnetta vastaan, joka on kuulemma päästä parittelemaan niin monen haluttavan vastaantulijan kanssa kuin mahdollista. Tästä variaatiot avoin suhde ja polysuhteet.

Lapsille ihana malli siitä mitä sukupuolisuus on. Mutta pääasiahan oli nautiskella niin paljon kuin sielu sietää ja hinnalla millä hyvänsä. Sitä ei edes kysellä kuka lopulta nauttii ja mistä.

Vierailija
64/70 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kokisin asian olevan päinvastoin. Matalan libidon ihmiset ovat "kylmiä", "haluttomia" ja "manipuloivat kieltäytymällä". 

vain miehellä on korkea libido, naisen kuuluu inhota seksiä miehen kanssa. Tämän takia nainen pystyy sekin aikana tekemään muitakin asioita, vaikka lukemaan kirjaa tai katsomaan telkkaria kun mies nylkyttää.

Vierailija
65/70 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 40 jälkeen ollut aika korkeet lipidi-arvot. Terveydenhoitaja antoi siihen vähän ruokavalioneuvontaa, niin toivottavasti ollaan parempaa kohti menossa.

Vierailija
66/70 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvat voi olla keskenään.

Minun on aina ollut hankala tajuta mitä ihmeen halpaa on siinä jos haluaa seksiä? Elättekö te jossain viktoriaanisessa ajassa vai mikä teillä on vikana?

Kyllä ihmiset silloinkin harrastivat seksiä.

Juu, pimeässä peiton alla ja naisen kuului ajatella kuningatarta. Nauttia ei saanut, varsinkaan nainen.

Pyh, ei kannata uskoa tuohon potaskaan, elämä ei ollut silloinkaan kuten historiallisisssa harlekkini-kirjoissa. 

Kyllä oli. Seksin aikana naisen kuuluu pitää silmät kiinni ja ajatella isänmaata, nainen joka nauttii seksistä suljettiin ennen mielisairaalaan.

Naiset ja seksi ovat miehelle nautintoja, käyttöhyödykkeitä. Mutta miehet ja seksi eivät ole naiselle hyödykkeitä saati nautintoja vaan pakollisia pahoja. 

Nainen voi seksin aikana vaikkapa miettiä mitä vaatteita ostaa kaupasta ja selailla puhelimellaan kuvastoa sillä välin kun mies nylkyttää.

Vierailija
67/70 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu, että olen ihan vääränlainen ja kelpaamaton parisuhteeseen, kun en halua seksiä koko ajan. Joka tuutista vain tunkee seksiä ja sitä, miten ihanaa se on, kunhan pääsee tunnelmaan. Ja kyllähän se onkin mukavaa, mutta ei mitenkään iso osa elämääni. Sitten saan kuulla olevani estoinen ja ties mitä, vaikka koen itse olevani ihan hyvässä yhteydessä haluihin ja osaa sanoa, mistä nautin ja mistä en. Mutta tämä yhteys minun pitäisi ilmeisesti rikkoa ties minkä "velvollisuusseksin" parissa, ei kiitos.

Vierailija
68/70 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat ääripäät ovat varmasti sosiaalisesti epähyväksyttyjä, mutta sanoisin, että matalalibidoiset helpommin. Maailmahan kuvataan yliseksuaaliseksi ja siitä tulee paineita varsinkin miehille. Ulkomailla asuneena tosin sanoisin, että Suomessa ei olla ihan niin yliseksuaalisia esim. (varsinkin) naisten pukeutuminen on mukavuus edellä.

Yhden korkealibidoisen kanssa oli ikävää, kun hän ei pystynyt kuuntelemaan edes muutamaa lausetta, kun alkoi heti p*nettaa. Sen oikein näki kun silmissä alkoi kiilua ja kaikki mitä sanoin meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hän oli nuori noin 19-20v mies eli varmaan hormooneilla paljonkin osuutta asiaan. Se suhde ei kuitenkaan kestänyt pidemmän päälle minun toimestani, vaikka olimmekin rakastuneita. 1,5v oltiin kuitenkin yhdessä ja kihloissakin. Myöhemmin eräs mies sanoi, että tällä kumppanilla oli varmaan ollut jotain muita henkisiä ongelmia, että joskus ihmiset pakenee ongelmiaan korostuneeseen seksuaalisuuteen.

Minusta on ikävää että matalalibidoisten ihmisten käsityksessä ihan vain normaalit halut omaava leimataan varmuuden vuoksi seksihulluksi jotta se oma haluttomuus saadaan hyväksyttävämmäksi. En koe että esim. kerran viikossa seksiä haluva olisi jotenkin erityisen korkealibidoinen mutta silti sain kokea olevani sellainen, jopa jotenkin pervo haluineni. Kun muuta en halunnut kuin vähän läheisyyttä useammin kuin pari kertaa vuodessa. Kesti aika kauan toipua siitä ja saada taas oma seksuaalinen itsetunto takaisin.

Etkö ymmärrä puhetta? Puhuin korkelibidoisista ja sinä puhuit jostain keskimääräisen libidon tai jopa matalahkon omaavista. Tämä minun kultani oli sellainen, että viisi kertaa päivässäkään ei olisi riittänyt. Kyllä hänelle riitti paljon enemmän ymmärrystä (vaikka ei keltään kysytty, mutta yleinen ilmapiiri) ja itse taas koin itseni täysin vialliseksi vielä monen monen vuoden ajan. 

Vierailija
69/70 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nyt alkaa pikku hiljaa naisten korkeampi libido olla sosiaalisesti siedettävää. Sillä ei tosin ole mitään tekemistä yhteiskunnan p*rnoistumisen kanssa, vaan asenteiden yleisen vapautumisen kanssa.

Aikaisemmin "liikaa haluavia" naisia "hoidettiin" jäävesikylvyillä, mielialalääkityksellä ja jopa silpomalla.

Vasta aivan viime aikoina asenteet ovat pikku hiljaa menemässä sinne päin, jossa myös naisten on oikeasti sallittua NAUTTIA hyvästä seksistä ja jopa HALUTA sitä useiden kumppanien kanssa. Vasta nyt odotukset heteroseksistä ovat muuttumassa siihen suuntaan, että niissä aidosti huomioidaan myös naisten tarpeet.

Jos tähän asti - ja vielä nytkin - heteroseksin keskiössä on piv-seksi eli perusyhdyntä, en ihmettele haluttomien naisten määrää: yllättävän monelle naiselle yhdyntä voi olla epämukavaa tai jopa kivuliasta. Entä jos nämä naiset olisivatkin saaneet kokea heidän tarpeitaan aidosti huomioivaa seksiä - eli ilman yhdyntäoletusta - olisiko heistä monikaan yhtä "haluton"?

Jos p*rno olisikin eroottista viihdettä, jonka keskiössä olisi esiintyjien molemminpuolinen kunnioitus, halu ja naisen tarpeiden aito tunnistaminen ja uskottava huomioiminen, voisiko olla niin, että se aiheuttaisi vähemmän vastenmielisyyttä naisissa?

Vierailija
70/70 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisestä kiinni, ymmärtääkö erilaisia, ei siitä onko halukas vai haluton. Sitä korostan, että ymmärtäminen ei tarkoita omista rajoista luopumista. On paljon pahempaa painostaa seksiin kuin olla "antamatta" seksiä. Seksiä haluava voi hankkia uuden suhteen, jossa harrastaa seksiä. Haluamattomalle seksi taas ei ole vaihtoehto, vaikka kuinka olisi ymmärtäväinen.

Jokainen voi päättää itse millaisessa suhteessa haluaa elää. Jos oma suhde ei toimi, älä ole siinä. Erilaisia järjestelyjä suhteiden toimimiseksi voi toki kehitellä, jos ne kaikille osapuolille sopivat.

On tuokin aika mustavalkoista ajattelua... Jos jokin muu asia suhteessa ei toimi, niin ehdottaisitko silloinkin eroa samantien?

Ymmärrän kyllä, että libidoon on vaikeampi vaikuttaa kuin esim. siivoustottumuksiin, mutta en nyt tämän vuoksi haluaisi yli 20 vuoden suhteellisen onnellista suhdetta teloille laittaa.