Kävinpähän Oulussa
Mikä erikoinen kaupunki, todella tylyjä ihmisiä, asiakaspalvelijoilla ylimielinen asenne maksavalle asiakkaalle. Toisessa kahvilassa myyjät tiskin takana olivat itseensä käpertyneitä, Jari Tervon sanoin "autistista kansaa", ei mitään asiakkaseen kohdistuvaa hospitaliteettia niin että asiakas tietää että kakkupala saadaan pöytään lasivitriinistä ja mistä kahvi otetaan. Jätetään ihminen tylysti heitteille, ikään kuin palvelukulttuuria ei olisi keksitty vielä Oulussa.
Sitten kadulla kysyin kohteliaasti yhdeltä nuorelta mieheltä, että anteeksi tiedätkö onkohan tuolla xx:n lähellä kahvilaa, niin tyyppi vain möläytti yhden sanan vastauksen: "en" ja jatkoi kävelemistä. Olen kiertänyt maailmaa ja tuntuu, että Oulu on maailman käsittämättömin kaupunki.
Kaupunki tosin oli täynnä äärimmäisen hyvinpukeutuneita ihmisiä, jotka kävelivät jäykän oloisesti, ilottomasti. Ajattelin että paljon halvemmalla saisi hyvän fiiliksen jos olisi ystävällinen.
Onko muilla Oulu-kokemuksia tämmöisiä?
Kommentit (11)
Juuri eilen olin junassa ja katsoin että onpa ruma ja kolkko kaupunki. Onneksi nykyään pohjoisen junat ei enää puolta tuntia seiso aemalla, pääsee äkkiä pois.
Oulussa pärjää hyvin kun ei häiritse tuntemattomia ihmisiä. Oululaiset on tylyä sakkia, mutta kyllä siellä pärjää kunhan muistaa tuon.
En yleistäisi. Olen elämäni aikana saanut monessa paikassa ympäri maailmaa niin hyvää,
kuin vähän kehnompaakin palvelua.
Kävin kerran ja kun tulin takaisin olin iloisempi kuin koskaan astuessani Helsingin rautatieasemalle. Never again
Entisissä sosialistissa maissa sen palveluasenteen totaalisen puuttumisen huomaa väkisinkin. Toki se sama vaivaa nykyisiäkin sosialismeja, kuten Suomea.
Lähikunta kempele on kuin eri puolelta suomea, mukavia ihmisiä ja palvelua vaikka välimatkaa vain noin 15 km, siellä on pysähdytty zeppelinissä syömään ja tekemään ostokset, suosittelut.
Kertomuksesi voisi olla Helsingistä, lisättynä keskenään tappelevilla eri firman taksikuskeilla 😳
Tullintuomille ei pidäkään olla ystävällinen
En tunnista syntymäkaupunkini ihmisiä tästä kuvauksesta, mutta en epäile ap:n kokemusta. Ihmisiä on joka junaan, kaikkialla, ja osa jää aina vielä asemalle. Sinä olet kohdannut jotain juntteja.
Asiakaspalveluosaaminen on mielestäni kaikkialla Suomessa käydessäni ollut hyvinkin epätasalaatuista. Usein aika huonoa.
Tämä ei mielestäni ole vain Oulun ongelma ja tilannekuva myötähäpeän kera aina korostuu, kun käy ulkomailla ja saa joka kerta ja kaikkialla oikeasti hyvää asiakaspalvelua.
Se on kuitenkin kiistatonta minunkin mielestäni, että Oulu on kauniisti sanoen haastava esteetikolle. Rakennukset ovat pääosin rumia, harvat luonnonkauniit paikat pitää erikseen tietää ja osata etsiä.
Oulun jälkeen äkkiä junaan ja toivo että konnarit on jostain muualta niin saa vähän levähtää.