No jo on Tapiolan asuntojen hinnat kohdillaan.
Selasin oikotien ja etuoven asuntosivuja Tapiolasta. Paikka olisi ideaalinen minulle töiden puolesta ja muutenkin toki, mutta eipä tavallisella tallaajalla taida olla sinne asiaa.
Millaisilla tuloilla ihmiset pystyvät sieltä asunnon hankkimaan?
Kommentit (42)
Tapiola on ihanaa aluetta. Se on mun koti.
Tapiolan vanhojenkin asuntojen hinnat ovat nousseet kohisten ja näille asunnoille on kova kysyntä. Ne saatetaan myydä ennen yhtäkään julkista näyttöä. Yhtiöt ovat enimmäkseen erittäin hyvin hoidettuja, tontit ja ympäristö Tapiolan hengen mukaisia ja remontit tehty ajallaan. Myös pohjaratkaisut näissä ovat paljon parempia, kuin alueen huippukalliissa uusissa taloissa, joissa ei ole esim. keittiötä ollenkaan, vaan olohuoneeseen asennettu ”kätevä” keittiöseinä ja sisustaminen hankalaa omituisten pohjien takia. Vanhoissa asunnoissa neliöt ovat tehokkaita asukkaan näkökulmasta, näissä uusissa neliöiden ”edun” taitaa saada vain rakentajafirma.
Ylimainostettu alue jota johtaa poroporvarit, jotka ovat rahansa saaneet perimällä tai toisia nyhtämällä.
Tapiolan vanha ostari on erittäin ränsistynyt ja räkäinen, siellä mm. erittäin vanha homeen hajuinen ostari jossa takuulla tekemättä kaikki uusimiset, ei ihme että liikkeet häviää ostarilta! ja uusi ostoskeskus on tismalleen samanlainen kuin kaikki muutkin, ei mitään erikoista nähtävää, ellei satu pitämään metsämaisemasta ja ketjuliikkeistä samoista kuin muualla. Ostoskeskuksen yläpuolella asuu paljon velaksi asuntonsa hankkineita snobeja, bisnesihmisiä ja rakennusyrittäjiä. Kuin pikkukylä josta tehdään "kaupunkia". Kaiken kokonaisuuden kruunaa ylisuosittu pullakahvila, josta saa raakaa taikinapullaa. Kelpaa hyvin, jos ei maista.
forenom hommaa tapiolan alueelle turisteja, joten koronan saantimahdollisuudet ainakin ovat melko hyvät. Useisiin vuokrataloihin ei tapiolassa edes toivota vakituisia asukkaita, kun turisteilla tienaa enemmän, moni ei enää piittaa koronasta yhtään. Yksikin nainen julkaisee koko ajan asuntoilmoitusta, vaikka asunnossa on jo turisteja eikä hän halua vakituista asukasta asumaan. Ihme meno Tapiolassa, siellä tuntui siltä kuin olisi hotellissa jossa kaikki ei ole miltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas katselin että onpa halpaa, verrattuna viereiseen Lauttasaareen jossa nyt asun
Älä valehtele. Minä muutin Lauttasaareen Tapiolasta ja voin sanoa, että kaduttaa.
jaa, miksi? Itse en muuttaisi jonnekkin landelle jota Espoo on.
Köhöm, Lauttasaari se vasta keskustaa on, heh siellähän on kesämökkejäkin:D
ne pikkumökit on siellä meren tuntumassa
Mikähän noiden kehujien mielestä tapiolassa on niin erikoista ja ihanaa? Suomi on täynnä lähiöitä ja pikkukaupunkeja joissa on luontoa ja metsää, kuten myös tismalleet samat ketjukaupat. Btw, omakehu haisee.
Tapiola OLI hieno, Garden City silloin 60-luvulla, kun asuin siellä. Nyt ei Pasilasta ja muista ghettoista eroa. Täysin pilalla, sekä ratsastaa menneellä maineella, ja hullut maksaa.
Tapiola on ihana ja koko ajan paranee. Ainoa on mielestäni paras ja ainoa viihtyisä kauppakeskus pk-seudulla. Meri, niityt ja luonto. Ihan parasta.
Tapiolassa maksaa myös se, että saat naapureiksisi koulutettua ja fiksua porukkaa. Tapiola on Suomen korkeimmin koulutettu kaupunginosa ja moni haluaa kasvattaa lapset tällaisessa miljöössä.
Nähtäväksi jää, miten Tapiolan hintataso kehittyy tulevaisuudessa. Itse en sinne ainakaan stadista muuttaisi, eihän siellä ole mitään muuta kuin yksi kälynen ostoskeskus Ainoa ja metro. Mielenkiinnoton ja sieluton paikka.
Tapiolassa on pienen kylän tuntua, mutta silti paljon hienoa ja ihanaa. On hieno kv-tason nykytaiteen museo, korttelikino, luistelurata, kesäisin polkuveneallas, kulttuurikeskus, meri, kahvilat, puistoja, Ainoa, monta hyvää ravintolaa. Muutin Töölöstä ja tuntuu, että elämänlaatu parani merkittävästi. Helpompi hengittää.
On kyllä kallis alue. Kukaan ei kehtaa sanoa ääneen mistä johtuu. Alueella on harvinaisen vähän etelän hetelmiä.
Tunnen kolmekin tyyppiä tapiolasta. Yksi noin 40t€ ansaitseva asuu vanhemmiltaan saamassaan isossa asunnossa.
Yksi 150t€ tienaava asuu isossa kämpässä. En tiedä, mitä sen mies ansaitsee.
Ja eräs 80-100t€ tienaava sinkku asuu siellä kaksiossa.
Vierailija kirjoitti:
Tapiolassa on pienen kylän tuntua, mutta silti paljon hienoa ja ihanaa. On hieno kv-tason nykytaiteen museo, korttelikino, luistelurata, kesäisin polkuveneallas, kulttuurikeskus, meri, kahvilat, puistoja, Ainoa, monta hyvää ravintolaa. Muutin Töölöstä ja tuntuu, että elämänlaatu parani merkittävästi. Helpompi hengittää.
Joo juuri tuosta tykkään Tapiolassa, kun kaikki löytyy läheltä. En ole koko koronavuonna käynyt Helsingissä ja mitään en ole kaivannut.
Miksi aina mitataan kuinka kaukana koti on Helsingin keskustasta?? Asumme Espoossa, hyvät on yhteydet, mutta ei mitään kiinnostusta mennä Helsingin keskustaan.
On aika kuumentuneet asuntomarkkinat just nyt ja tietyillä alueilla. En kyllä juuri nyt ostaisi uutta asuntoa tai vaihtaisiisompaan/ kalliimmalle alueelle.
Tapiola on kallis ja jos pientaloa haluaa niin saa maksaa maltaita myös koko suur-Tapiolan alueella: Westend, Haukilahti, Tontunmäki, Pohjois-Tapiola..
Ostin aikanaan asunnon Tapiolasta ja olen viihtynyt. Monessa paikassa ja kaupungissa olen asunut, mutta Tapiola on ollut se paras ja viihtyisin. Joku sanoi hyvin, että kuin kylä, mutta silti tuulahdus jotain eleganttia. Meri kruunaa. Minulla ei olisi enää pitkään aikaan ollut varaa ostaa asuntoa jossa asun. Silloin joskus oli edukkaampaa.
En ymmärrä Tapiolan suosiota. Alueena ei juuri mistään kotoisin ja asunnoissa sellainen 30-40% ”tapiolalisä”.
Ei Tapiolan uusiin asuntoihin duunarin tuloilla ole mitään asiaa. No can do, näin se vaan on.