Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako teitä muita ihan kauheasti tämä koulut kiinni rajoitus?

Vierailija
26.02.2021 |

Meillä on kaksi yläkouluikäistä, ensin todella raskas hiihtoloma kun pitää keksiä niille tekemistä (onneksi ovat kaikki päivät harrastuksissa, suurkiitos Jan Vapaavuorelle!) ja nyt sitten KOLME viikkoa etäkoulua! Eihän tässä kestä lasten eikä meidän vanhempien hermot! Kevät oli ihan kauheeta, kun joutui käyttään ihan liikaa aikaa lasten asioihin oman kiireisen ja vaativan asiantuntijatyön lisäksi.

Onko täällä muita samassa tilanteessa, ettei vain taivu millään tähän tilanteeseen, vaan epätoivo kyllä iskee!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki iloitsee etäkoulusta sekä vanhemmat että lapsi. Joten en ymmärrä sun ulinaasi yhtään. Miten pärjäätte kesälomalla?

En ole ap, mutta me ainakin pärjäämme loistavasti lomalla, kun ei ole etäkoulua, ja varsinkin jos on se luksus, että saan itsekin olla lomalla. Mutta täysipäiväiset omat työt + etäkoulu on pahin kombo, koska jo tuo opettaminen on kuin tekisi täyden työpäivän.

Opettaja opettaa etäkoulussa, ei siihen vanhempia tarvita. On ihan oikeat tunnit lukujärjestyksen mukaan.

Vierailija
22/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yläkoululaiset hoitavat koulunsa itse. Ei meillä edes ole aikuista päivisin paikalla, koska me molemmat olemme työssä, jota ei voi tehdä etänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olo sujuu hyvin ilman jokapäiväistä kaveriseuraakin. Mutta toivoisin, etteivät opettajat kuormittaisi nuoria niin suurella läksymäärällä kuin vuosi sitten keväällä. Ikävä istua ensin päivät koneella ja sitten vielä illat koneella.

Vierailija
24/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki iloitsee etäkoulusta sekä vanhemmat että lapsi. Joten en ymmärrä sun ulinaasi yhtään. Miten pärjäätte kesälomalla?

En ole ap, mutta me ainakin pärjäämme loistavasti lomalla, kun ei ole etäkoulua, ja varsinkin jos on se luksus, että saan itsekin olla lomalla. Mutta täysipäiväiset omat työt + etäkoulu on pahin kombo, koska jo tuo opettaminen on kuin tekisi täyden työpäivän.

Opettaja opettaa etäkoulussa, ei siihen vanhempia tarvita. On ihan oikeat tunnit lukujärjestyksen mukaan.

Riippuu koulusta opettaako vai ei. Osalla ei ole opetusta ollenkaan, vain tehtävänannot.

Vierailija
25/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munna pilluun on kiva juttu mutta oisit laittanut kumin väliin niin ois nuokin kiusankappaleet jääneet pois päiväjärjestyksestä. Mitä niitä pukkaamaan jos ei kestä edes 4 vkoa omia siitoksia.  Huoh!

Vierailija
26/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yläkoululaiset osaa keksiä itse itselleen tekemistä? Ei mun tarvi keksii tekemistä 8 ja 11 vuotiaille..

Vierailija
27/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei selviäisi hiihtolomasta ilman Jan Vapaavuorta. Siksi on perusteltua epäillä kesälomasta selviämistä.

Vierailija
28/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen, että tartuntoihin yritetään puuttua. Nuoriakin on kuollut ja korona on viheliäinen tapa kuolla.

Tylsää tulee kotona olemaan. Lapset hoitavat kuitenkin koulunsa itse, tekevät läksynsä itse. 

Kerro millä logiikalla päättelet että tässä tartuntoihin yritetään puuttua? Esimerkiksi epidemiologista perustetta esimerkiksi koulujen sulkemiselle ei ole, kun taas samaan aikaan kriisiytyneille työmaille tehdään, no, ei mitään.

Vierailija
29/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lasteni opettaja tai heidän sosiaalityöntekijä! Kun tein lapset, en todella tilannut TÄTÄ! Ap

Meinaat että joku muu tilasi?

Elämässä voi tulla erilaisia yllättäviä tilanteita ja tuleekin. Niistä vaan selvitään.

Vierailija
30/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa lähinnä se kun Vapaavuori taas kohta avaa koulut.

Vierailija
31/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen, että tartuntoihin yritetään puuttua. Nuoriakin on kuollut ja korona on viheliäinen tapa kuolla.

Tylsää tulee kotona olemaan. Lapset hoitavat kuitenkin koulunsa itse, tekevät läksynsä itse. 

Kerro millä logiikalla päättelet että tässä tartuntoihin yritetään puuttua? Esimerkiksi epidemiologista perustetta esimerkiksi koulujen sulkemiselle ei ole, kun taas samaan aikaan kriisiytyneille työmaille tehdään, no, ei mitään.

Ihan kuule tässä tapauksessa kokemuksesta: lapset ovat olleet jo kolmessa karanteenissa tänä vuonna koulualtistumisen vuoksi. Muutama heidän  ystävistään on sairastunut samaisten altistusten vuoksi.

Mieluummin etäkoulu, jossa oikeasti saa opetusta kuin  ne karanteeniaikojen tehtävät, jolloin ei välttämättä opetusta ole.

Vierailija
32/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista.

Vierailija
33/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lasteni opettaja tai heidän sosiaalityöntekijä! Kun tein lapset, en todella tilannut TÄTÄ! Ap

Kukaan meistä ei tilannut koronaa ja sen myötä tulleita rajoituksia. Tilanne on kuitenkin nyt se mikä on. Sinä voit valita, tsemppaatko vai luovutatko. Jos kovasti ahdistaa, ota yhteyttä kouluun ja kysy mahdollisia tukitoimia lapsille.

Korona ei ole ongelma, vaan siihen liittyvä hysteria ja rajoitukset!

-eri

Vierailija
34/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa siltä, että ei pärjää vanhempana ja voisi hyötyä lastensuojelusta tai lapsiperheiden tukipalveluista. Ota yhteys kunnan sosiaalihuoltoon ja kerro, ettet selviydy ja pyydä apua.

T. Yläasteelaisen äiti, joka ei koe etäopetusta lainkaan raskaana vaan on onnellinen, että lapsi on turvassa tartunnoilta.

Vierailija
35/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa siltä, että ei pärjää vanhempana ja voisi hyötyä lastensuojelusta tai lapsiperheiden tukipalveluista. Ota yhteys kunnan sosiaalihuoltoon ja kerro, ettet selviydy ja pyydä apua.

T. Yläasteelaisen äiti, joka ei koe etäopetusta lainkaan raskaana vaan on onnellinen, että lapsi on turvassa tartunnoilta.

Mistä sinä tiedät, miten paljon ohjaamista ja valvomista hänen lapsensa vaatii?

Vierailija
36/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä lapsia pitää tehdä, jos ne on niin iso taakka, että niistä ei voi muutamaa viikkoa itse ottaa vastuuta? Annat sen kuvan, että olet suunnitellut koko elämän lapsien kanssa niin, että yhteiskunta hoitaa lapset ja varsinkin niiden kasvatuksen. Mikä vastuu vanhemmalla mielestäsi on? Yhteiskunnan palveluiden laatutarkastus vuosittain?

Juuri näin. Tekisi mieli sanoa, että jos on niin tärkeä ihminen vaativine asiantuntijatöineen, ettei voi venyä lasten edun takia poikkeustilanteessa, niitä lapsia ei ole pakko hankkia. Ainahan lasten kanssa voi tulla vaikeita vaiheita jne., mutta meillä ainakin yläkouluikäinen hoitaa itse kouluhommansa, sekä lähi- että etäopetuksessa. Kysyn kyllä onko läksyt tehty ja kokeeseen luettu ja autan aina, jos joskus apua tarvitsee, mutta tuo ei vie kuin keskimäärin viisi minuuttia päivässä. No, minä olenkin onneton luuseri, kotiäiti ja kotirouva, jolla ei ole sitä oikeaa työtä. En silti osaa katsoa näitä valittajia ylöspäin ja ajatella, että sen ihmeellisen asiantuntijatyön takia heidän ei tarvitse itse panostaa lapsiinsa lainkaan. Edelleen ymmärrän satunnaiset vaikeudet ym. mitä nyt elämään kuuluu, mutta jo tämä ASENNE, että minun ei tarvitse ottaa vastuuta eikä ilmeisesti lastenkaan vaan tehtävä on aina jonkun muun, kun me olemme niin tärkeitä, se ottaa päähän :(

Vierailija
37/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä AHDISTAA!

Asumme täällä ihan hyvän tilanteen maakunnassa, joka nyt valitettavasti on koko ajan ollut kiihtymisvaiheessa. Meillä 2 lasta ja kumpikaan ei halua etäkouluun. 9. luokkalaisesta olen myös huolissani, pärjää parhaiten lähiopetuksessa, ja jatko-opintoja ajatellen numerot ei saisi laskea. Muutenkin ysin kevät ja etäopetus tuntuu jotenkin surulliselta. Ymmärrän tilanteen Uudellamaalla missä tilanne paha mutta aika kohtuutonta on täällä missä joku max 20 tartuntaa maakunnassa päivässä. Lähiopetus kuuluisi kuitenkin olla perusoikeus, jota ei pitäisi vaan varmuuden vuoksi tai ennakoivasti lopettaa.

Vierailija
38/38 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samapa se mulle on, missä koululaiset päiväänsä viettävät, kun itse olen töissä kuitenkin, ihan perinteisissä lähitöissä siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi