Torihuijari miksi huijaat köyhää opiskelijaa?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Koska tyhmää on helppo kusettaa. Ei liity opiskelijaan tai köyhyyteen.
Sitäkö on maailmalla tunnettu suomalainen rehellisyys?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää? On ok kusettaa? Sinuakin saa kusettaa jos on fiksumpi kuin sinä. Toivottavasti niin tulee käymään!
Miksi luotat keneenkään ilman postiennakkoa? Tai noudat vain paikan päältä. Ei se koulu näköjään älykkääksi tee, ei mulla muuta.
Heitä on helppo huijata. Ovat niin hyväuskoisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luotat keneenkään ilman postiennakkoa? Tai noudat vain paikan päältä. Ei se koulu näköjään älykkääksi tee, ei mulla muuta.
Varmaan siksi ei hae paikan päältä, että kysymyksessä on pitkä välimatka. Postiennakkolisä tuplaa postimaksun. Mikäli tuote on edullisempi kuin postimaksu, niin sitä ei kannattane maksaa. Sitä paitsi postiennakko ei takaa sitä, että kyseinen tuote on postitettu. Paketissa voi olla vaikka kiviä tai mitä muuta tahansa arvotonta ja tarpeetonta. Rehellinen ihminen taas lähettää tuotteen, vaikka tuote olisi maksettu etukäteen.
Minua syytettiin torihuijariksi koska myin ensimmäiselle hakijalle, en ensimmäiselle varaajalle "joka halusi vielä katsella muualta".
Sitten seurasi uhriutuminen hän oli varannut kirja ja minä huijarina myin toiselle, ja uhkaus: Tämä ei jää Tähän!
Joten käy kirjakaupassa, maksaa enemmän mutta aikaa katsella muualta on myös enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minua syytettiin torihuijariksi koska myin ensimmäiselle hakijalle, en ensimmäiselle varaajalle "joka halusi vielä katsella muualta".
Sitten seurasi uhriutuminen hän oli varannut kirja ja minä huijarina myin toiselle, ja uhkaus: Tämä ei jää Tähän!
Joten käy kirjakaupassa, maksaa enemmän mutta aikaa katsella muualta on myös enemmän.
Oliko kirja jo maksettu etkä palauttanut rahoja? Jos ei ollut maksettu, niin silloinhan kysymyksessä ei ollut huijaus. Jos oli maksettu, niin silloinhan olet huijari.
Torihuijarit huijaavat kaikkia. Tyyppejä, joilla ei ole moraalia ja vastuuntuntoa. IKävää, että niin kävi. Ja kun on vähän rahaa on pakko myös välttää pienetkin ristit ostamalla vain noutamalla tavara henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Torihuijarit huijaavat kaikkia. Tyyppejä, joilla ei ole moraalia ja vastuuntuntoa. IKävää, että niin kävi. Ja kun on vähän rahaa on pakko myös välttää pienetkin ristit ostamalla vain noutamalla tavara henkilökohtaisesti.
Eli Inarista Helsinkiin lähtisit hakemaan tavaraa? Ostaisin siinä vaiheessa ennemmin uutena, tulisi halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää? On ok kusettaa? Sinuakin saa kusettaa jos on fiksumpi kuin sinä. Toivottavasti niin tulee käymään!
Ei lainaamasi kirjoittaja sanonut että kusettaminen on ok, hän vain sanoi sen olevan helppoa. Se oli ihan fakta, ei kannaotto.
Itse teen pelkkää nouto/vientikauppaa, maksu tapahtuu samalla kun tavara vaihtaa omistajaa, käteisellä tai mobilepayllä. Minua ei siis pääse kukaan huijaamaan eikä huijariksi syyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Inarista Helsinkiin lähtisit hakemaan tavaraa? Ostaisin siinä vaiheessa ennemmin uutena, tulisi halvemmaksi.
Just noin scherlokki, jos kertoo noutavansa tavarat henkilökohtaisesti niin sehän automaattisesti tarkoittaa että juoksee hakemaan käytetyn vauvanvaatteen toiselta puolen Suomea.
Eli seuraava askel on siis ilmoittaa ylläpidolle ko. myyjästä ja tehdä rikosilmoitus ja pankkille vaatimus rahojen palautuksesta? Tiedättekö sulkeeko ylläpito myyjän tilin ensimmäisestä huijauksesta vai pitääkö olla useampi ilmoitus?
Euro on euro, tuli se köyhältä tai rikkaalta. Köyhää on helpompi huijata kuin rikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kirja jo maksettu etkä palauttanut rahoja? Jos ei ollut maksettu, niin silloinhan kysymyksessä ei ollut huijaus. Jos oli maksettu, niin silloinhan olet huijari.
Varaaja ei maksanut mitään, noutaja maksoi käteisellä.
Öö, mistä lähtien huijareita kiinnostaa, kuka uhriksi päätyy?
Eivät ne ole mitään robinhoodeja, jotka ottavat vain rikkailta eivätkä missään nimessä anna mitään kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne ole mitään robinhoodeja, jotka ottavat vain rikkailta eivätkä missään nimessä anna mitään kellekään.
Koska ennenmuinoin köyhät eivät huijanneet toisiaan.
Lisäksi
"Rikkaat ja ylempien yhteiskuntaluokkien ihmiset ovat köyhiä alttiimpia rikkomaan lakeja ja valehtelemaan, kertoo pohjoisamerikkalainen tutkimus."
Torista vaan jää aika helposti kiinni kun sinne täytyy tunnistautua. Nimin. huijatuksi joutunut ja rikosilmoituksen tehnyt, n. vuoden jälkeen sain rahat tuotteesta, hiujarille rikosrekisteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäkö on maailmalla tunnettu suomalainen rehellisyys?
Propagandaa. Ei kukaan tunne suomalaiia rehellisenä. 1700-luvulla ranskalaisissa oppikirjoissa luki että suomalaisen tunnistaa rumuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ennenmuinoin köyhät eivät huijanneet toisiaan.
Lisäksi
"Rikkaat ja ylempien yhteiskuntaluokkien ihmiset ovat köyhiä alttiimpia rikkomaan lakeja ja valehtelemaan, kertoo pohjoisamerikkalainen tutkimus."
Ja minkä perusteella kuvittelet noiden huijarien olevan köyhiä?