Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis anteeksi mitä? TE-palveluista tuli kirje...

Vierailija
26.02.2021 |

... jossa kutsuttiin koulutukseen, jonka "kohderyhmänä ovat alle 30-vuotiaat työnhakijat, jotka etsivät omaa alaa ja eivät vielä ole suorittaneet 2. asteen tutkintoa".

Olen kyllä ihan ylioppilaaksi valmistunut ja vieläpä korkeakoulustakin, että mitähän 2. asteen tutkintoa tuossa tarkoitetaan? :D

Ja siis olen ollut aika pitkään sairauslomalla ja jutellut töihin paluusta lääkärin kanssa, mutta hänkin oli sitä mieltä että vielä kannattaa keskittyä kunnolla hoitoon.

WTF, otan ton kirjeen kyllä aika lailla vttuiluna...

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain minäkin kirjeen Te-toimistosta ja siinä kerrottiin, että pitäs alkaa osallistumaan johonkin ihme nettijuttuun. Muuten ihan jees, mutta en ole koskaan ollut työtön ja en oikein ymmärrä mistä he minut edes löytäneet, koska kaiken järjen mukaan työssäkäyvä ei ole heidän järjestelmissään.

Vaikuttaa aika luotettavalta paikalta jos jään työttömäksi joskus. Enkä ton kirjeen jälkeen ihmettele yhtään miksi ihmisillä on karenssia.

Vierailija
2/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tekstarin jossa ehdotettiin sellaista konsulttihömppää. En reagoinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin!

Vierailija
4/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita sinne vastine ja toivo vastaus mahdollisimman pehmeälle paperille, niin se pääsee siihen tarkoitukseen mihin se parhaiten soveltuu.

Vierailija
5/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menet siihen koulutukseen. Miksä siinä on ongelma vai makoiletko mieluummin kotona suklaata ja siideriä mussuttaen?

Vierailija
6/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olet te-listoilla jos et kykene viel työhön?

Vierailija
7/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tuo nyt eka kerta olisi kun sielläkin on henkilöt sotkettu toisiin.

Vierailija
8/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain minäkin kirjeen Te-toimistosta ja siinä kerrottiin, että pitäs alkaa osallistumaan johonkin ihme nettijuttuun. Muuten ihan jees, mutta en ole koskaan ollut työtön ja en oikein ymmärrä mistä he minut edes löytäneet, koska kaiken järjen mukaan työssäkäyvä ei ole heidän järjestelmissään.

Vaikuttaa aika luotettavalta paikalta jos jään työttömäksi joskus. Enkä ton kirjeen jälkeen ihmettele yhtään miksi ihmisillä on karenssia.

Ota yhteyttä TE-toimistoon ja kerro kirjeestä sekä siitä, mikä tilanteesi on. Heitä luulisi kiinnostavan noin paha moka ja se, miten sellainen on päässyt edes tapahtumaan.

Vierailija
9/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmisen vuotta sitten TE-toimiston järjestämällä hömppäkurssilla ja voin sanoa että siinä meni yhteiskunnan rahat totaalisesti hukkaan. Kurssin järjestäneellä firmalla oli hieno nimi ja toiminta-ajatus, mutta siihen oli sen lafkan resurssit loppuneet. "Henkilökohtainen valmennus" oli sitä, kun katselin "valmentajan" kahvin juontia ja netin selailua.

Vierailija
10/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne, kerro tämän hetkinen tilanteesi, ja että olet ihan ylioppilaaksi kirjoittanut eli minkä takia sinun pitäisin toisen asteen koulutuksella enää...

Siis ylipäätään _mitä vttua_??!!

Näköjään niin vähän hommia TE-toimistossa, että lippusia täytyy jakaa myös niille joille ei periaatteessa välttämättä tarttisi.

Vierailija
11/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska alotulkseni oli taas provotti :)

Vierailija
12/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se sopii alanvaihtajillekin.

Vierailija
13/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No menet siihen koulutukseen. Miksä siinä on ongelma vai makoiletko mieluummin kotona suklaata ja siideriä mussuttaen?

Retorinen kysymys?

Vierailija
14/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buhahahaa ha haa, kärsikää lorvijat kärsikää!

Terkuin työssäkäyvä 🤣

Vierailija
15/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kolmisen vuotta sitten TE-toimiston järjestämällä hömppäkurssilla ja voin sanoa että siinä meni yhteiskunnan rahat totaalisesti hukkaan. Kurssin järjestäneellä firmalla oli hieno nimi ja toiminta-ajatus, mutta siihen oli sen lafkan resurssit loppuneet. "Henkilökohtainen valmennus" oli sitä, kun katselin "valmentajan" kahvin juontia ja netin selailua.

Mä olin yksityisellä rahalla (yksityinen työnantaja irtisanoi) ja ihan sama kokemus. No kyllä se valmentaja sentään empaattisesti kysyi miten mulla menee ja kertoi itsekin tulleensa joskus uransa varrella irtisanotuksi. Mitään vinkkejä sieltä ei saanut.

Vierailija
16/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aloittamassa työt toukokuussa, silti maaliskuussa kutsuttiin karenssin uhalla saapumaan haastatteluun, jossa haettiin ehdokkaita työnhakukurssille. Toistin siellä tuon, että olen menossa töihin toukokuussa, eli jos tulen valituksi, tulen jättämään heti kesken. Valittiin kuitenkin, mutta päädyin toiselle varasijalle.

Vierailija
17/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi kirjoittaminen ei ole mikään ammatillinen tutkinto.

Ammattikoulun käyneet ovat suorittaneet ammatillisen koulutuksen.

Lukio kyllä lasketetaan toisen asteen kouluun, mutta se on yleissivistävä koulutus, siitä ei valmistu mihinkään ammattiin.

Se on pohjakoulutus esim. korkeakoulu opintoihin.

Vierailija
18/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mikään uusi juttu ole, että työkkärin listoilla on työkyvyttömiä ihmisiä. Jostain sitä rahaa on saatava. Jos esim kela hylkää sairaspvä rahan tai eläkkeen, niin työkkärin pitää ilmoittautua.

Vierailija
19/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoitko ettei ole tullut jonkun muun postit sulle. :D

Vierailija
20/69 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin "Keväthuoneen" järjestämän kaksiviikkoisen kurssin, jossa haastateltiin vierustoveria, mietittiin sadetakin tärkeyttä aavikolla, keksittiin useampi päivä K-alkuisia sanoja. Purettiin kolme päivää näitä K-alkuisia sanoja, joten fiksua touhua oli...