Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaliumin puute

M. Akunen
25.02.2021 |

Voiko aiheuttaa rytmihäiriöitä? Suht nopeaa pulssia ja "muljahduksia".

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, suru, ikä... mikä elämäntilanne?

Vierailija
2/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä on. Rahahuolia ym. Ikää yli 40 vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö nämä kaliumin puutteeseen? Ja kysyn tosissani, koska omalla kohdalla lääkäri todennut ettei stressi suru tai ikä (hormonit) ole syynä nyt mihinkään. Olen ruvennut miettimään voisiko olla kalium. En ole siis ap.

Vierailija
4/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikämiehen rapsuttelun tarpeessa olet rakas ystävä.

Vierailija
5/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Kaliumarvon saa helposti selville verikokeella. Apteekista saa kaliumtabletteja ilman reseptiä, mutta niitä pitää pyytää, ei ole hyllyssä.

Vierailija
6/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö nämä kaliumin puutteeseen? Ja kysyn tosissani, koska omalla kohdalla lääkäri todennut ettei stressi suru tai ikä (hormonit) ole syynä nyt mihinkään. Olen ruvennut miettimään voisiko olla kalium. En ole siis ap.

Aika erikoinen lääkäri jos noin sanoo.

Vierailija
7/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Kaliumarvon saa helposti selville verikokeella. Apteekista saa kaliumtabletteja ilman reseptiä, mutta niitä pitää pyytää, ei ole hyllyssä.

Olen pian menossa verikokeisiin, aiemmin todettiin alhainen kalium ja silloin tällöin käyttänyt kalium kapseleita. Lääkäri ei ole vielä määrännyt.

Vierailija
8/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo kalium on semmoinen sydämmelle tärkeä. Pippurista saa tosin runsaasti et jos rouhepippuri kiinnostaa ruuanlaitossa. (saa runsaasti ja koska rouheena niin ei maistu yhtä vahvana kun jos jauheena).

Toinen on banaanit.

Vierailija
9/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunassa on myös kaliumia

Vierailija
10/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vaikka runsaasti appelsiinimehua ensi hätään, sitä lääkärikin suositellut, siinä paljon kaliumia. Omin päin niitä kaliumtabletteja ei kannta ottaa, koska sydämelle on yhtä vaarallista myös kaliumin yliannostus. Kannattaa odottaa niitä arvojen mittaustuloksia ja lääkärin ohjetta niiden tablettien mahdollisesta ottamisesta.

Vierailija
11/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityislääkäri, olevinaan kaikki testit nyt tehty. Sen oli hintaistakin.. Soitti ja kertoi vaan että mikään ei viittaa mihinkään, minussa ei ole mitään vikaa kun mitään ei näy kokeissa. 

-sydänoireet kaikki 

- hiukset tippuu

- paino nousee

- iho surkastunut pariin kuukauteen

- nivelet niin jäykät että kävely vaikeaa

- muistiongelmia

- aivosumu

- tasapainohäiriöä

Näitä riittää. Ja kaikki verikokeet ja hormonit ok. Ruokavaliot olen myös kokeillut kaikki. Ei apua.

Vierailija
12/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ihmisellä ei ole Kaliumin puutetta.  Sitä voi olla vaikkapa silloin, jos joutuu käyttämään nesteenpoistolääkkeittä.

Ja jos verenpainetta kovasti niin niitä saattaa joutua käyttämään tai jossain verenpainelääkkeissä on nesteenpoistoa lisäävää vaikutusta.

Kaliumia ei missään tapauksessa pidä alkaa itse nauttia.

Parhaiten kaliumia saa ruuasta ja ruuasta se imeytyykin kaikkein parhaiten.

Googleta missä hedelmissä tai ruuissa on eniten kaliumia.

Vierailija
13/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityislääkäri, olevinaan kaikki testit nyt tehty. Sen oli hintaistakin.. Soitti ja kertoi vaan että mikään ei viittaa mihinkään, minussa ei ole mitään vikaa kun mitään ei näy kokeissa. 

-sydänoireet kaikki 

- hiukset tippuu

- paino nousee

- muistiongelmia

- aivosumu

- tasapainohäiriöä

Näitä riittää. Ja kaikki verikokeet ja hormonit ok. Ruokavaliot olen myös kokeillut kaikki. Ei apua.

Kilpirauhaskokeet otettu? Onko vatsan/suoliston alueen häiriöt otettu huomioon?

Vierailija
14/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi aiheuttaa. Ns. muljahduksen tunteita, eivät välttämättä vaarallisia, mutta erittäin kiusallisia. Itselläni lisälyöntisyys, johon lääkityksenä mm. kalium. Ja kuten todettu bansku ja appelsiinimehu sisältävät kaliumia.

Vierailija
15/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti ihmisellä ei ole Kaliumin puutetta.  Sitä voi olla vaikkapa silloin, jos joutuu käyttämään nesteenpoistolääkkeittä.

Ja jos verenpainetta kovasti niin niitä saattaa joutua käyttämään tai jossain verenpainelääkkeissä on nesteenpoistoa lisäävää vaikutusta.

Kaliumia ei missään tapauksessa pidä alkaa itse nauttia.

Parhaiten kaliumia saa ruuasta ja ruuasta se imeytyykin kaikkein parhaiten.

Googleta missä hedelmissä tai ruuissa on eniten kaliumia.

On nesteenpoistolääke käytössä. Silloin ei varmaan haittaa kaliumtableteista pienellä annoksella.

Vierailija
16/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sydänoireet kaikki 

- hiukset tippuu

- paino nousee

- muistiongelmia

- aivosumu

- tasapainohäiriöä

Nuo luettelemasi oireet ovat sellaisia yleisoireita, että voivat liittyä oikeastaan mihin vaan. 

Miten olet kokeillut "kaikki ruokavaliot"? Kuinka pitkään olet jatkanut niitä? Kai sä tajuat, että muutaman hassun viikon aikana ei välttämättä tule muutosta, vaan vaikutukset tulevat pidemmällä aikavälillä. Ehkä vähintään kolmen kuukauden jälkeen voi alkaa miettiä, onko ruokavaliomuutos auttanut johonkin.

Vierailija
17/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöhän nuo jotkut omin päin esimerkiksi Anti Salt kaliumlisää vaikkei mitään mineraalipuutoksia olisi edes todettu.

Vierailija
18/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sydänoireet kaikki 

- hiukset tippuu

- paino nousee

- muistiongelmia

- aivosumu

- tasapainohäiriöä

Kilpirauhaskokeet otettu? Onko vatsan/suoliston alueen häiriöt otettu huomioon?

Kilpirauhaset mukamas ok. En tiedä mitä kaikkea tuo vatsa/suolisto pitää sisällään? Itse uskon että sieltä kyllä hyvinvointi lähtee. No kakka näytteetkin piti viedä ja jo aiemmin tutkittiin että ei sielläkään vikaa pitäisi olla.. :( Vointi todella huono, missään ei mitään vikaa.? Ennen olin sporttinen, nyt sama mitä teen, koko kroppa reistaa. Anteeksi tulin sotkemaan kalium ketjun.. Olen vaan valmis tarttumaan jo mihin tahansa oljenkorteen, että voisiko se olla se mitä ei ole hoksattu tutkia..

Vierailija
19/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sydänoireet kaikki 

- hiukset tippuu

- paino nousee

- muistiongelmia

- aivosumu

- tasapainohäiriöä

Nuo luettelemasi oireet ovat sellaisia yleisoireita, että voivat liittyä oikeastaan mihin vaan. 

Miten olet kokeillut "kaikki ruokavaliot"? Kuinka pitkään olet jatkanut niitä? Kai sä tajuat, että muutaman hassun viikon aikana ei välttämättä tule muutosta, vaan vaikutukset tulevat pidemmällä aikavälillä. Ehkä vähintään kolmen kuukauden jälkeen voi alkaa miettiä, onko ruokavaliomuutos auttanut johonkin.

Kiitos. Ja tajuan kyllä, puolivuotta nyt vähintään antaisin mennä kunnes edes odottaisin tuloksia. Toki on jotain mitkä olen jättänyt jo aiemmin kesken. Jos moneen kertaan testattu ja kerta toisensa jälkeen saavat kropan hirveään kuntoon, en usko että sieltä vastaus löytyy. Ja olen ihan tosissani ruokien suhteen. Eli valmis hylkäämään jopa kovasti kehumani konseptit kun oikeasti ymmärsin ettei sopinut minun kropalle. 

Tuntuu vaan jotenkin hullulle. että minä olen virallisesti perusterve nainen ja silti arki on tätä. 

Vierailija
20/24 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin kolmekymppisenä, että nyt tulee lähtö, kun sydän mulkkasi niin, etten pystynyt edes makaamaan vasemmalla kyljelläni. Lekuriin pikapikaa, sydänfilmi kertoi lisälyöntisyyden. Lääkäri hieroi kaulasta kurkun molemmin puolin leuan alta ja pumppu alkoi rauhoittua.

Nyt käyty Holterit, ultrat ja rasitukset (koska perimä) ja lisälyöntejä noin 5000 / vrk. Vaikkei ole vaarallista, niin sivukorvalla kuultua, eräällä rouvalla 25000 lisälyöntiä / vrk aiheuttanut sydämen vajaatoiminnan. Ei siis kuitenkaan mikään huoleton pikkuoire, vaan tarkkailtava.

Lääkkeenä beetasalpaaja ja kalium. Ja kalium-arvoa ei oikein ihminen pysty järkyttämään, paitsi jos on kova oksennus- ja / tai ripulitauti.

Kannattaa kuitenkin ehdottomasti tutkituttaa!