Teinien reaktio etäopetukseen
Miten yläkoululaisenne reagoi, kun kuuli koulujen menevän taas etäopetukseen? Oliko ilme iloinen vai surullinen?
Kommentit (18)
Itse ilahduin, sillä pidän etäopetuksesta.
Olen siis 14-vuotias tyttö, joka tuhlaa aikaansa täällä.
Surullinen, tai oikeastaan kiukkuinen. Ei tykkää yhtään. Ainakin keväällä hommaa oli ihan älyttömästi. Sai tehdä aamusta iltaan.
Lukiolainen sen sijaan kovasti toivoo että etäopetuksesta tulisi vahvistus. Ei menisi aikaa koulumatkoihin uli 2 t päivässä.
Ihan tyytyväinen oli. Viime keväänä ei saanut oikein mitään opetusta, joten toivottavasti opettajat nyt kunnostautuivat.
Ysiluokkalaisen äiti
No eipä tuo kasiluokkalainen oikein ilahtunut.
Neljäsluokkalainen totesi että on ihan epäreilua että hän ei pääse etäkouluun.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyytyväinen oli. Viime keväänä ei saanut oikein mitään opetusta, joten toivottavasti opettajat nyt kunnostautuivat.
Ysiluokkalaisen äiti
Miten ei saanut? Eikö opettaja vastannut viesteihinne?
Tyytyväinen on. Mä sen sijaan en, koska keväisen etäjakson kokemuksella tiedän, että pinna kiristyy kaikilla, mut eipä tässä auta kuin kestää. Olen silti tyytyväinen, että edes jotain tehdään, koska koulussa ei ole pystytty noudattamaan turvavälejä ollenkaan ja koulumatkat tehty täpötäysissä busseissa.
Yläkoulun opettajana tiedän, että ei tämä oppilaiden toiveissa todellakaan ollut.
Ainakin omien sanojensa mukaan toivonut tätä. Ja mä toivon ettei tääkin ratkaisu taas veny.
Kasiluokkalainen ei ilahtunut. Itse olen opettaja Pk- seudulla ja ihan hyvä juttu. Oli jo liian jännät paikat ennen hiihtolomaa omassa koulussa. Huono juttu kuitenkin tosi monelle oppilaalle.
Vitosluokkalaiset sen sijaan olivat olleet pettyneitä, etteivät päässeet etäopetukseen ja oli kuulemma herättänyt kysymyksiä miksi ei. (Kyseisellä luokalla oli keväällä oikein hyvää etäopetusta, joten ei johdu pettymys siitä, että olisivat kuvitelleet pääsevänsä lomailemaan.)
Todella iloinen :)