Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron jälkeen isä kiusaa lasta?!

Vierailija
25.02.2021 |

Kyseessä siis 9-vuotias lapsi jolla oma puhelin. Viimeiset 2kk isä viestittää jatkuvasti lapselle: "mitä äiti tekee, onko äiti kotona, onko äiti antanut ruokaa, tuletteko veikan kanssa ulos" ja jos lapsi vastaa että ei niin isä kysyy "ai eikö äiti päästä?" Sitten ilmoitetaan lapselle että "sano äitille että soittaa hänelle, on jotain tärkeää asiaa" (olen itse sanonut lasten isälle että minulla ei ole mitään keskusteltavaa tämän kanssa koska olen todennut sen turhaksi). Tulee myös viestiä että "sano äitille että turha soittaa huomenna hänelle" ja kun lapsi kysyy "ai miksi" niin isä vastaa että "no hän tietää kyllä." (Koska olisi tapaamissopimuksen mukaan hänen viikonloppu)
Ja tämä kaikki alkoi silloin kun löysin uuden seurustelulumppanin 1,5 vuotta eron jälkeen ja isä ilmoitti ettei enää ota lapsia luokseen (eli nyt kahteen kuukauteen :D )

Olen pyytänyt ja rukoillut exää olla sotkematta lasta riitoihimme mutta mitä muuta tämä on? Uskaltaisin väittää jopa henkiseksi väkivallaksi? Joskus on lapsen kanssa yhdessä estetty isän puhelut ja viestit mutta siitäkin syttyi niin kamala sota jossa isä kovistelee lapsen nenän edessä että miksi puhelin tuuttaa varattua kun yritän soittaa sinulle? Lapsi ei uskalla sanoa mitään koska ei halua loukata kumpaakaan vanhempaansa.

Mitä te tekisitte? Olen neuvoton ja väsynyt :( Lastenvalvojalle varattu aika mutta se on vasta toukokuussa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samanlainen tilanne. Ex lähettää herjaavia viestejä jatkuvasti. Lisäksi hän selittää lapsille koko ajan miten paljon hän maksaa elatusmaksuja. Jokaisesta uudesta vaatteesta hän kysyy paljonko maksoi. Olen myös uudessa suhteessa, joten ex kyselee miten mies on meillä käynyt ja mitä ollaan tehty. Todella rasittavaa.

Vierailija
22/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös suosittelen, että iskäluuri erikseen ja silloin tällöin hyllyyn vaikka äänettömälle, ja kaveriluuri erikseen. Siihen salainen numero, ja lapselle pitää korostaa, että isälle ei saa tätä numeroa antaa eikä kertoa että on kaksi luuria. Saa lapsi rauhan ahdistelulta.

Todennäköisesti se kaksi luuria lipsahtaa tuon ikäiseltä lapselta jossain välissä isälle mutta siihen auttanee uuden liittymän otto, ei maksa mitään kun ei sitoudu määräaikaisuuksiin. Iskä-luuriin voi laittaa vaikka prepaidin.

Meillä on anopilla salainen numero ja sitä ei appiukolle anneta. Appi "Martti" on tyylipuhdas narsisti. Eronneet 30 vuotta sitten. No appi sitten soitti 12-vuotiaalle että mikähän se "Riitan" numero on ja lapsi kun ei ymmärtänyt tilannetta, antoi sen. No soittelun alettua anoppi vaihtoi taas numeroa ja liittymää. Nykyään teinit jo älyää tilanteen, kun on kasvanut ymmärrystä päähän appiukon persoonasta. Me emme vastaa apen soittoihin kuin ehkä parin viikon välein ja mitään omia asioita ei kerrota, valehdellaan aina jotain ympäripyöreää...Sikäli kuin appi edes kysyy, että miten meillä menee, koska puhelut ovat oman itsen ympärillä olevia monologeja. .Minultakin yrittää välillä udella Riitan numeroa, mutta sanon että en tiedä, ei olla Riitan kanssa kovin hyvissä väleissä. Ja jos sitten alkaa Riitan haukkuminen, siihen totean aina että oho pitää lopettaa, akku vähissä/näkyy tuo puuro kiehuvan yli/olen kaupassa kassalla jne...

Sama koskee tiedusteluun "soitin mutta ettepä vastanneet" "olin nukkumassa/taisin olla kaupassa/koiran kanssa lenkillä/akku loppu. Apella on vanhanaikainen kapula eikä osaa laittaa edes tekstiviestiä, niin älyluureista se ei älyä hölkäsen pöläystä ja helppo valehdella että älyluuri antaa hälytysäänen vaikka akku on loppu.....:) Aina kun jonkun tai meidän haukkuminen alkaa, meillä on akku vähissä/oho, mä lopetan joku tulee pihaan tms.

Tosiasiallisesti muuten Riitalla ja mulla on helvetin hyvät välit, tykätään samoista jutuista. Samoin Riitalla ja mun leskiäidillä. Käyvät matkoilla yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ero sujunutkaan niin kuin olit suunnitellut? Että eksä jää kiltiksi elariaisuriksi ja pääset itse hummailemaan ihanan uuden ukon kanssa? Ehkä naisetkin vihdoin ymmärtävät ettei kannata erota hetken mielijohteesta.

Vierailija
24/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ero sujunutkaan niin kuin olit suunnitellut? Että eksä jää kiltiksi elariaisuriksi ja pääset itse hummailemaan ihanan uuden ukon kanssa? Ehkä naisetkin vihdoin ymmärtävät ettei kannata erota hetken mielijohteesta.

Minusta taas on selvää, että miksi ap on eronnut. Jos ukko harjoittaa tuollaista henkistä väkivaltaa lastaan kohtaan, niin on mitä todennäköisimmin harjoittanut jonkinlaitasta väkivaltaa ennen eroa. Kohde ja tapa vain muuttuu. 

Ainoastaan sairas ihminen ajattelee kuin sinä: Kun kerran akka lähti, niin kiusaan omaa, lastani, josta minun pitäisi huolehtia. Aiheutanpa lapselle elinikäiset traumat. Siinähän akka näkee, mitä tapahtuu kun lähtee. Tuo ajatusmalli jatkuessaan päätyy perhesurmaan.

Vierailija
25/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tätä mä mietin, estänkö isää rakentamasta suhdetta lapsiinsa jos en päästä lapsia ulos / syömään / kauppaan, milloin minnekin isä lapsia pyytää? Mutta sit taas tajuan että isä itse on tämän kaiken esteenä. Tilanne on niin tukala kaikin puolin... ja lapselta (nuorin ei onneksi oikein tajua) kun kysyy niin vastaus on aina ympäripyöreä tosiaan kun ei halua loukata ketään. Mutta näen että häneen sattuu :(

En oikein itse näe enää metsää puilta kun olen niin raivona isän käyttäytymisestä ja kaipaisin ulkopuolista näkökulmaa ja siksi tänne kirjoitankin.. mutta joo, mun kyttäystähän se tuossa harrastaa. Ihan kuin jättäisin lapset ruokkimatta tai yksin kotiin jotain kauppareissua lukuunottamatta.

Ap

Ymmärsinkö oikein? Mies ei tapaa lapsia tapaamissopimuksen mukaisina päivinä, mutta vaatii näkemään lapsia muina aikoina? 

Joskus näissä on auttanut, jos puhuu miehen kavereille, miehen sukulaisille yms asiasta. Pyytää ihan katsomaan sitä lapsen puhelinta, näyttää viestit ja kiukuttelun. 

Ehdotan sitä mitä muutkin. Tämä puhelin kaapin päälle aanettömälle, ja lapselle uusi salainen numero, joka annetaan kavereille. Sukulaisten kanssa voi olla parasta käyttää äidin puhelinta.

Vierailija
26/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tätä mä mietin, estänkö isää rakentamasta suhdetta lapsiinsa jos en päästä lapsia ulos / syömään / kauppaan, milloin minnekin isä lapsia pyytää? Mutta sit taas tajuan että isä itse on tämän kaiken esteenä. Tilanne on niin tukala kaikin puolin... ja lapselta (nuorin ei onneksi oikein tajua) kun kysyy niin vastaus on aina ympäripyöreä tosiaan kun ei halua loukata ketään. Mutta näen että häneen sattuu :(

En oikein itse näe enää metsää puilta kun olen niin raivona isän käyttäytymisestä ja kaipaisin ulkopuolista näkökulmaa ja siksi tänne kirjoitankin.. mutta joo, mun kyttäystähän se tuossa harrastaa. Ihan kuin jättäisin lapset ruokkimatta tai yksin kotiin jotain kauppareissua lukuunottamatta.

Ap

No, et  estä. Isällä on omat tapaamispäivänsä. Normaaleissa tilanteissa niistä voi joustaa, mutta silloin asiat sovitaan ensin vanhempien kesken. Isä itse estää suhteen lapsiinsa, kun ei tapaa heitä oikeana päivänä ja kiusaa puhelimen avulla.

Vierailija
27/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on selvää, että miksi ap on eronnut. Jos ukko harjoittaa tuollaista henkistä väkivaltaa lastaan kohtaan, niin on mitä todennäköisimmin harjoittanut jonkinlaitasta väkivaltaa ennen eroa. Kohde ja tapa vain muuttuu. 

Ainoastaan sairas ihminen ajattelee kuin sinä: Kun kerran akka lähti, niin kiusaan omaa, lastani, josta minun pitäisi huolehtia. Aiheutanpa lapselle elinikäiset traumat. Siinähän akka näkee, mitä tapahtuu kun lähtee. Tuo ajatusmalli jatkuessaan päätyy perhesurmaan.

Suurin osa perhesurmistahan on välillisesti naisten syytä, jätetään mies juuri pahimmalla hetkellä kun hän on heikoimmillaan, esim. perheen velat kaatuu niskaa, työpaikka lähtee alta, sairaus iskee.

Tavallisen miehenkin mielenterveys joutuu koetukselle jos nainen vaan yhtäkkiä päättää lähteä kun on vähän vaikeuksia tai jopa vaan tylsää.

Vierailija
28/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa perhesurmistahan on välillisesti naisten syytä, jätetään mies juuri pahimmalla hetkellä kun hän on heikoimmillaan, esim. perheen velat kaatuu niskaa, työpaikka lähtee alta, sairaus iskee.

Tavallisen miehenkin mielenterveys joutuu koetukselle jos nainen vaan yhtäkkiä päättää lähteä kun on vähän vaikeuksia tai jopa vaan tylsää.

Höpö, höpö. Jokainen on vastuussa omista teoistaan. Todennököisesti noissa tilanteissa mies on niin paskamainen, ettei sitä kestä. Jos kestä sitä, että vaimo lähtee tappamatta tätä, niin miten mies pystyisi olemaan millään tavalla ihminen, jos  työpaikka lähtee, on velkoja, sairauksia yms.

Vierailija
29/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hirveän hyvä idea, että kaksi puhelinta. Ja jättää iskäluulin kaapin päälle, kun menee ulos.

Kaikki dokumentoitava. Joka ikinen soitto ja häiriköinti. Jos tulee teidän lähelle muuten kuin tapaamisaikoina.

Kannattaa olla tiukan rauhallinen heti alusta, eikä lähteä mukaan tähän. Sanoa, että tapaamiset on silloin kun on sovittu, ei muutoin.

Itse varmaan soittaisin. Lapsiasiamiehelle ja poliisille etukäteen ja pyytäisin neuvoja, mitä tehdä. Ja missä vaiheessa pitää tehdä lisää.

Mun isäni on ongelmatapaus. Äidillä oli yksinhuoltajuus, kun erosivat kun olin 11 vuotias eli sain itse puoltaa sitä yksinhuoltajuutta ja kun ei isää oikeasti lapsi kiinnostanut. Isäni näin aikuisena sitten, kun halusin ottaa yhteyttä, oltiin vähän aikaan väleissä ja sitten alkoi ihmeellisyydet ja suoraan sanottuna minua alkoi pelottamaan. Olen vaihtanut nimeni ja muuttanut. Isäni ei tiedä asuinpaikkaani eikä mitään lapsestamme.

No, äitinikin on varsin hankala ihminen. En voisi kuvitella asuvani samassa kaupungissa. Äidilleni valehtelen ihan sujuvasti soittaessa vaikka mistä, enkä kerro mitään henkilökohtaisia asioita ja kun alkaa valitus, niin tulee äkkiä minulle kiire tekemään sitä ja tätä. Ruoka kiehuu ylitse, lapsi pitää laittaa ulos tai nukkumaan jne jne.

Aloittajalle sanoisin, että avoimuus lapsen kanssa on parasta. Kannattaa puhua lapsen kanssa siitä, että miltä hänestä tuntuu isän soitot ja antaa lapselle tilaisuus sanoa ilman tuomitsemista, mitä tuumaa asioista. Sitten kannattaa kysyä, että mitä lapsi itse toivoisi. Ja hommata se toinen luuri.

Ei ole kivaa kasvaa, jos yksi tai kaksi vanhemmista on kummallisia. Itse odottelin lapsena lähinnä sitä, että kasvaisin aikuiseksi, jotta olisin turvassa ja voisin hankkiutua toiseen kaupunkiin. Kummankin vanhemman kanss yritin aikuisena saada normaaleja välejä, mutta kaikki se tapahtui minun mielenterveyteni kustannuksella. Olen niin paljon onnellisempi nykyään kun on antanut itselleni luvan olla erossa vanhemmistani.

Vierailija
30/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö. Jokainen on vastuussa omista teoistaan. Todennököisesti noissa tilanteissa mies on niin paskamainen, ettei sitä kestä. Jos kestä sitä, että vaimo lähtee tappamatta tätä, niin miten mies pystyisi olemaan millään tavalla ihminen, jos  työpaikka lähtee, on velkoja, sairauksia yms.

Jos höpiset tällaisia niin sinulla ei ole kovasta paikasta mitään käsitystä, olet joko yhteiskunnan turvaverkoista nauttiva nainen tai sitten aina se jättäjä (yhteiskunnan siunauksella sekin, eroaminen on naurettavan helppoa) jota mies on elättänyt.

Ymmärrän päivä päivältä paremmin niitä miehiä, jotka sanovat nuorille miehille ettei naimisiin kannata mennä ja omat rahat kannattaa pitää itsellään.

Vierailija
31/35 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mukava tilanne.

Vierailija
32/35 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex mies kyseli lapsilta Onko äidillä uusi mies ym asiatonta. Nämä viestit kannattaa säilyttää. Saa hyvää todistetta sossuille.

Vierailija
33/35 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä,että uusi tuhero menee lasten edelle. Todella säälittäviä tollaset siirtävät.

Vierailija
34/35 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös suosittelen, että iskäluuri erikseen ja silloin tällöin hyllyyn vaikka äänettömälle, ja kaveriluuri erikseen. Siihen salainen numero, ja lapselle pitää korostaa, että isälle ei saa tätä numeroa antaa eikä kertoa että on kaksi luuria. Saa lapsi rauhan ahdistelulta.

Todennäköisesti se kaksi luuria lipsahtaa tuon ikäiseltä lapselta jossain välissä isälle mutta siihen auttanee uuden liittymän otto, ei maksa mitään kun ei sitoudu määräaikaisuuksiin. Iskä-luuriin voi laittaa vaikka prepaidin.

Meillä on anopilla salainen numero ja sitä ei appiukolle anneta. Appi "Martti" on tyylipuhdas narsisti. Eronneet 30 vuotta sitten. No appi sitten soitti 12-vuotiaalle että mikähän se "Riitan" numero on ja lapsi kun ei ymmärtänyt tilannetta, antoi sen. No soittelun alettua anoppi vaihtoi taas numeroa ja liittymää. Nykyään teinit jo älyää tilanteen, kun on kasvanut ymmärrystä päähän appiukon persoonasta. Me emme vastaa ape

Minulla 3 puhelinta, yksi on julkinen numero ja sen aina välillä pidän monta päivää kiinni.

Vierailija
35/35 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempi on idiootti, on lapsen parempi kasvaa ja kehittyä ilman sitä vanhempaa.  Oikeasti. Ottakaa yksinhuoltajuus.  Lapselle on vahingollista katkeran ja pahansuovan ihmisen seura, olkoonkin vanhempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä