Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä minulle ammatiksi, kun suurin kiinnostuksen aiheeni on traagiset ihmiskohtalot?

Vierailija
25.02.2021 |

Juuri kaikki hengenvaarallisesti lihavat, surmatut, alkoholistit, halvaantuneet jne. Mikä ammatiksi minulle? Näitä kohtaloita haluaisin tutkia jne.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanterveyden tutkija? Ja siinä aiheeksi joku oikein traaginen terveyden ongelma.

Vierailija
22/30 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mitään ihmisläheistä jos ns. väärällä tavalla kiinnostaa tmv. saat mielihyvää ihmisten kärsimyksestä.  Tutkija ehkä? Siinäkin pitää toki toimia eettisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihdetyö, sen parissa kyllä kuulee niin monenlaista tarinaa siitä, miten elämänolosuhteet saavat valinnat kääntymään niiksi vahingoittaviksi. Toisaalta siellä sitä toivoakin on, kun näkee, miten muutos on mahdollinen, kun ihminen oivaltaa jotain todella merkityksellistä ja lähtee tekemään elämäntapamuutosta.

Olen tavannut aika paljon päihdetyöntekijöitä koulutuksessa (en siis heidän asiakkaanaan) ja huomannut, että vaikka he ovatkin mukavia ihmisiä, heistä joka ikinen on takakireä ja ahdistunut. Jos on taipumusta asioiden ottamiseen tosi vakavasti koko ajan, ei kannattane lähteä siihen ammattiin.

Hermot voi olla kireällä ihan vaan siitä syystä, että asiakaskunta on aivan järjettömän perseestä ja se ikuinen vinkuminen, valittaminen ja uhriutuminen käy täysijärkisen hermoille, oli miten ammattilainen tahansa.

No ei todellakaan. Kyllä ne hermot ovat kireällä siitä syystä että auttaa ei voi koska resursseja ei ole tarpeeksi. Tämän vuoksi itse lähdin alalta ja moni kollega. Ei suinkaan asiakkaiden takia.

Vierailija
24/30 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obduktiopreparaattori.

Vierailija
25/30 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko auttaa ihmisiä, vai onko päämotiivisi tirkistely?

Vierailija
26/30 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilastollisesti, väestötieteilijä. Jos ihmisläheisesti, ensin vaikka auttava puhelin. Siitä voisit saada ymmärrystä.

Vierailija
27/30 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea töihin mihin vaan ammattiin kunhan vain käyt Kahvitauoilla juttelemassa ihmisten kanssa. Kyllä löytyy traagista kohtaloa ja sairaalloisen lihavaa ja sairasta yms.

Vierailija
28/30 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihdetyö, sen parissa kyllä kuulee niin monenlaista tarinaa siitä, miten elämänolosuhteet saavat valinnat kääntymään niiksi vahingoittaviksi. Toisaalta siellä sitä toivoakin on, kun näkee, miten muutos on mahdollinen, kun ihminen oivaltaa jotain todella merkityksellistä ja lähtee tekemään elämäntapamuutosta.

Olen tavannut aika paljon päihdetyöntekijöitä koulutuksessa (en siis heidän asiakkaanaan) ja huomannut, että vaikka he ovatkin mukavia ihmisiä, heistä joka ikinen on takakireä ja ahdistunut. Jos on taipumusta asioiden ottamiseen tosi vakavasti koko ajan, ei kannattane lähteä siihen ammattiin.

Hermot voi olla kireällä ihan vaan siitä syystä, että asiakaskunta on aivan järjettömän perseestä ja se ikuinen vinkuminen, valittaminen ja uhriutuminen käy täysijärkisen hermoille, oli miten ammattilainen tahansa.

No ei todellakaan. Kyllä ne hermot ovat kireällä siitä syystä että auttaa ei voi koska resursseja ei ole tarpeeksi. Tämän vuoksi itse lähdin alalta ja moni kollega. Ei suinkaan asiakkaiden takia.

Joopa joo. Pää ei kestänyt, se on oikea syy. Mutta voihan niitä kauniita tekosyitä keksiä.

Vierailija
29/30 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko auttaa ihmisiä, vai onko päämotiivisi tirkistely?

Tämä.

Vierailija
30/30 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Pää ei kestänyt, se on oikea syy. Mutta voihan niitä kauniita tekosyitä keksiä.

Kyllä, pää ei kestänyt sitä että asiakkaille ei ole tarjota apua koska ei ole resursseja. Pää ei hajonnut siksi että asiakaskunta ”vinkuu, valittaa ja uhriutuu”. Halusin auttaa ihmisiä ja haluan edelleen auttaa. Jos sinä olet ihmisperse ei se tarkoita että kaikki muut ovat.