Suljetaanko kuntosalit pk-seudulla
Sinne meni se viimeinen elämänlanka sitten. Yksi välillinen koronauhri lisää.
Kommentit (206)
Kyllä tänään on vielä auki, maanantaina menee kaikki kiinni. Miksi, sitä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Minä jumppasin koko viime kevään kotona; YouTube täynnä ilmaisia jumppavideoita. Kotona myös käsipainot- näiden ja kuminauhan yhdistelmällä saa pidettyä lihakset kunnossa kyllä. Päälle kävelyä tai juoksua ulkona. Vaatii itsekuria, mutta tästä kuntosalien sulkemisesta ei ole ainakaan minun kuntoni kiinni, vaikka niissä tykkään normioloissa käydäkin.
Kuulostaa aika kevyeltä treenaamiselta, sellaiselta, johon salia ei tarvita muutenkaan.
Jos on tottunut liikuttelemaan suuria painoja, kevyt kotijumppa käsipainoilla ei kerta kaikkiaan riitä lihaskunnon ylläpitämiseen, saati sitten lihasten ja lihaskunnon kasvattamiseen.
Kyllä on vaikeeta ostaa viiden markan kahvakuula, jumppakeppi ja -kuminauha.
Ai niin, kun eihän sitä ittes lisäksi kotona kukaan katso, kun peilin edessä treenaat.
Tarvitaan yleisö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytynee hurauttaa autolla päivittäin Uudenmaan ulkopuolelle salille käymään
Mitenköhän pitkälle sitä joutuu lähtemään, Kirkkonummikin taitaa olla vielä Uuttamaata? Ja Nurmijärvi. Mäntsälä vissiin enää ei?
Riksuun tai Hämeenlinnaan varmaan ajelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytynee hurauttaa autolla päivittäin Uudenmaan ulkopuolelle salille käymään
Mitenköhän pitkälle sitä joutuu lähtemään, Kirkkonummikin taitaa olla vielä Uuttamaata? Ja Nurmijärvi. Mäntsälä vissiin enää ei?
Riksuun tai Hämeenlinnaan varmaan ajelen.
Saman aion tehdä! Kaasutellaan sit pakokaasuja ilmaan kun tervehenkinen harrastus kielletään.
Pitääkö matkustella vielä ties minne sitä koronaa levittelemään? Voi luoja, miten helvetin itsekästä porukkaa tässäkin ketjussa on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänlanka?
Kyllä teidän elämänne on pienestä kiinni, jos joku harrastus loppuu tai menee tauolle.Suomalainen sisu on pelkkä vitsi. Suurin osa on pillittäviä pikkulapsia kun kaikki ei mene omien mielihalujen mukaan
Pienestä kiinni? Mä olen menettänyt KAIKEN tän koronan takia. Työ, parisuhde, asunto, harrastukset. Kuntosalin avulla olen sentään voinut pitää selkäkipuja kurissa, nyt siis fyysinenkin terveyskin menetetään näille rajoituksille, mielenterveys meni pahaksi jo vuosi sitten. Ja ei, en voi tehdä kehonpainotreeniä.
Ja tämä kaikki muutaman kuolleen vanhuksen takia, jotka menehtyisivät 10 vuoden sisällä kuitenkin.
Sellaiset uhriutumiset tällä kertaa.
Riskiryhmiin kuuluu myös muitakin kuin vanhuksia. Ihmiset ovat menettäneet läheisiään ja sairastuneet monet vakavasti ja sinä saatanan itsekäs paska kehtaat ulista.Riistä jo se hen**si, jos on muka kerran noin paha olla. Kukaan ei jää kaipaamaan.
Tämä.
Nämä toisten kärsimyksiä vähättelevät, ja itsemurhaan kannustavat ihmiset ovat sairaita.
Suljetaanko salit vai ei. Ei ole mustaa valkoisella missään.
En usko että Pirkanmaalla ainakaan suljetaan,tänäänkin 20 tartuntaa koko Pirkanmaalla!
Pk-seudun salien sulku on aluehallintoviraston käsissä, ne päättää sitten suljetaanko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänlanka?
Kyllä teidän elämänne on pienestä kiinni, jos joku harrastus loppuu tai menee tauolle.Suomalainen sisu on pelkkä vitsi. Suurin osa on pillittäviä pikkulapsia kun kaikki ei mene omien mielihalujen mukaan
Pienestä kiinni? Mä olen menettänyt KAIKEN tän koronan takia. Työ, parisuhde, asunto, harrastukset. Kuntosalin avulla olen sentään voinut pitää selkäkipuja kurissa, nyt siis fyysinenkin terveyskin menetetään näille rajoituksille, mielenterveys meni pahaksi jo vuosi sitten. Ja ei, en voi tehdä kehonpainotreeniä.
Ja tämä kaikki muutaman kuolleen vanhuksen takia, jotka menehtyisivät 10 vuoden sisällä kuitenkin.
Vanhusten takia, wtf oikeesti?! Etkö tajua että jos sairaalat täyttyvät koronapotilaista (ja ei, siellä ei ole pelkästään vanhuksia vaan ihan nuoriakin ihmisiä) niin myös sinä saatat jäädä ilman tarvitsemaasi hoitoa. Kiva sitten kun vaikka autokolarissa loukkaannut vakavasti ja tarvitsisit tehohoitoa niin oho, tehohoitopaikallasi maksaakin koronapotilas, joten sori et nyt saa hoitoa.
"Ei ole mustaa valkoisella missään."
Edes ajantasainen laki ei Edilexissä vielä näytä tätä muutosta 🤔
Vierailija kirjoitti:
Olinkin Finlexissä
Vierailija kirjoitti:
Helsingin kaupunki on tehnyt tämän päätöksen. Pystyy tekemään, ei tarvita avia.
Siis kauheasti kirjoitellaan, että suljetaan. Mutta missä virallinen lähde? Näin liikunta-alan yrittäjänä sitä on aika ulkona tästä, moni kollegakin on. Eilen oli eri ohjeistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin kaupunki on tehnyt tämän päätöksen. Pystyy tekemään, ei tarvita avia.
Muuallahan siis poikkeusolot alkavat vasta 8.2., mutta Helsinki on tehnyt päätöksen sulkea salit jne. 2 vkoksi ensi maanantaista lähtien.
Te kaikki salihullut saatte ihan kiittää itteenne rajotuksista.
Vierailija kirjoitti:
Te kaikki salihullut saatte ihan kiittää itteenne rajotuksista.
Millå tavoin? Laitapa tilastoa saleilla tapahtuneista tartunnoista?
Helsinkiä koskee maanantaista. Entä Espoo ja Vantaa? Olisi kiva tietää.
Näytti yksi paikallinen sali ainakin äsken olevan auki. Täytyy huomenna mennä vaihteeksi sinne, vaikka vermeet on kotonakin.