Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko iäkäs omaisesi on saanut rokotteen? Meillä ei, asuu Uudellamaalla

Vierailija
25.02.2021 |

Uudellamaalla, KEUSOTE:n alueella kotona asuva, yli 85-vuotias perussairauksia omaava vanhus ei ole saanut kutsua edes ensimmäiseen rokotukseen. Mikä mahtaa olla tilanne muualla maassa? Aika paljon ihmetyttää, kun jossain rokotetaan lehtien mukaan jo 50+ ikäistä väestöä...

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

95 vuotias isoäitini asuu Turussa, on jo saanut ensimmäisen rokotteen. Ja ensi viikolla saa toisen annoksen. Ikäisekseen terve ja asuu kotona. Mitään haittavaikutuksia ei ole ensimmäisestä annoksesta tullut

Vierailija
42/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö TAJUA ROKOTUSJÄRJESTYS riippuu saatavilla olevista rokote määristä. Kaikkia rokotteita ei voi antaa yli 70v se ei sovellu siksi välillä rokotetaan esim. alle 70v

Keusoten rokotuksista lisätietoa;

https://www.keski-uudenmaansote.fi/koronavirus/koronarokotukset/

Tämä! Minä olen nyt muutaman kuukauden yksityisessä kotihoidossa , hoitajat on rokotettu ja asiakkaat rokotetaan kun rokotetta saadaan , olen 65 vuotias Lapista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen viikon sulku tulossa, mutta edes vanhuksia ei saada rokotettua järkevässä tahdissa. Ihan joutavaa luoda toivoa siitä, että kolmen viikon sulku riittäisi. Ei tule riittämään. Tämä veivaus tulee kestämään pitkälle ensi vuoteen, tauti etenee Suomessa aika hitaasti ja näillä rajoituksilla tilannetta vaan pitkitetään. 

Vierailija
44/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni, 82-v, sai toisen piikkinsä eilen, hän on Vantaalta. Ei tullut kutsua, hän varasi itse ajan netissä, sai ajan samalle päivälle (ensimmäinen piikki).

Vierailija
45/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+85 ikäiset alkaa saada tänään Haminassa. Pappa on +95 ikäinen ja tänään on aika.

Taitaa kymsote olla maan hitaimpia taas tässäkin.

Hoitolaitoksisa ovat saaneet jo molemmat rokotteet.

Vierailija
46/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

73v riskiryhmäläinen ei ole saanut, koska tällä alueella ei ole tällä hetkellä kuin Astrazenecaa, ja sitä ei anneta yli 69-vuotiaille. Ja ei kuulemma ole tietoa, koska saadaan muuta.

Vierailija
47/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän pitää itse varata se aika haloo!! Meillä sai rokotuksen juuri viime viikolla.

Ei meillä ainakaan. Hoitaja soittaa kotiin.

Vierailija
48/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä hlvetin takia pitää ihmiset periferiassa rokottaa ensin, kun tautipesäke on etelässä. Ihmettelen vaan.

Justhan siitä tautipesäkkeestä tällä viikolla lähti 30 000 periferiaan lomailemaan ja levittämään tautia.

No ei mun vähän alle 80-vuotiaat vanhemmat ole lähteneet vuoteen yhtään minnekään kotoa.

Vierailija
49/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö TAJUA ROKOTUSJÄRJESTYS riippuu saatavilla olevista rokote määristä. Kaikkia rokotteita ei voi antaa yli 70v se ei sovellu siksi välillä rokotetaan esim. alle 70v

Keusoten rokotuksista lisätietoa;

https://www.keski-uudenmaansote.fi/koronavirus/koronarokotukset/

Tuusula on uuttamaata  EI ole edes varattavia aikoja.   Sähköinenajanvaraus ::EI AIKOJA maaliskuun puoliväliin saakka.

Vierailija
50/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, 101,5-vuotias asuu Janakkalassa eikä ole saanut yhtään rokotusta. Kotihoidossa olevien asiakkaiden rokotukset aloitetaan kuulemma ensi viikon perjantaina. Näin Hämeen hitaat

Vierailija
51/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80+ vanhus on jo saanut ekan rokotteen ja samalla ajan toista varten. 75+ vanhukselle juuri tänään varattiin rokotusaika ensi kuun puoliväliin. Näin Helsingissä. Ei tuosta rokotusten aikataulusta pahemmin tiedoteta, mutta itse olen aktiivisesti seurannut ja käynyt kurkkimassa, koska minkäkin ryhmän rokotukset ovat alkaneet, niin aika heti saatiin molemmille ajat varattua. En käsitä, miten voi olla niin vaikea oikeasti tiedottaa noista rokotuksista, vaan tosiaan itse pitää muistaa käydä nettisivuilta kurkkimassa, saako jo vai eikö saa. Itse rokotustilanteessa järjestelyt olivat hyvät, eli kunhan saa tuon ajan ekan ajan varattua, homma alkaa pelittää.

Vierailija
52/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko on saanut ensimmäisen rokotteen. Hän on 96-vuotias ja asuu hoitolaitoksessa Helsingissä.

Vierailija
53/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 82-v riskiryhmään kuuluva äitini asuu Keravalla eikä ole vielä saanut soittoa. Kun rokotteita ei ole, ei aikoja voi antaa. Rokotteita pitäisi saada lisää ja pian! Sekä enemmän tänne Uudellemaalle, koska täällä on tautiakin enemmän. 

Vierailija
54/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudellamaallahan näitä rokotteita nyt tarvitaan kipeästi: suurin väestöpohja, suurimmat tartuntamäärät, elinkeinoelämän ja talouden kannalta Suomen tärkein alue kyseessä (muita alueita mitenkään väheksymättä). Rokotukset olisi pitänyt aloittaa selkeästi täältä korkean väestötiheyden alueelta. On aika älytöntä, että vielä on yli 90-vuotiaitakin etelässä rokottamatta. Alunperin nimenoman järjestys piti olla terveydenhuoltohenkilöstö ja vanhukset, sitten muut riskiryhmät. Toisaalta, minulla tuttu Uudellamaalla sairaanhoitajan tehtävissä, eikä ole vielä rokotetta saanut vaikka työskentelee terveyskeskuksessa. 

Vierailija
55/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

85-vuotias isäni rokotettiin tänään Keski-Suomessa. Iäkkäimmille yleensä soitetaan ja tarjotaan rokotusaika.

Vierailija
56/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maassa ei ole kuin max 150 000 ihmistä, jotka ovat 85 täyttäneet tai sen yli. Kauanko tämän ihmismäärän rokottaminen kestää, kun jopa etelässä runsaasti 85 vuotta täyttäneitä, jotka eivät vielä ole ensimmäistäkään rokotusta saaneet?

Vierailija
57/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko vanhemmilleni tarjottu koronarokotetta. Äitini sitä tuskin ottaakaan, kun on jo nuorena ollut rokotevastainen, ja nyt toivoo, että saisi sen koronan, niin "pääsisi kuolemaan". Alle 80v ovat kumpikin.

Vierailija
58/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko maassa ei ole kuin max 150 000 ihmistä, jotka ovat 85 täyttäneet tai sen yli. Kauanko tämän ihmismäärän rokottaminen kestää, kun jopa etelässä runsaasti 85 vuotta täyttäneitä, jotka eivät vielä ole ensimmäistäkään rokotusta saaneet?

Pohjoisessahan on rokotettu prosentuaalisesti enemmän porukkaa kuin etelässä.

Vierailija
59/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama sotealue kuin ap:llä 8-kymppisenä äitin ei ole saanut kutsua. Ei hajuakaan milloin saa.

Aika pitää varata itse! Kuntasi kotisivuilla on kaikki tiedot.

Vierailija
60/63 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama sotealue kuin ap:llä 8-kymppisenä äitin ei ole saanut kutsua. Ei hajuakaan milloin saa.

Aika pitää varata itse! Kuntasi kotisivuilla on kaikki tiedot.

USKO ITSE! Ei voi aikaa varata itse, vanhuksella ei ole nettipankkia käytössä, puhelimessa ei voi aikaa varata. Kutsua ei ole tullut postissa eikä puhelimitse.