Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen ihmisen ei sovi sanoa ruoka/kahvipöydässä, että ei tykkää jostakin. Eikö voisi olla vain ihan hiljaa?

Vierailija
08.08.2006 |

Jotain kuuluu myös maistaa kohteliaisuuttaan, vaikka ei mistään tykkäisikään. Terveisiä vaan sukulaisille...

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarjoamanne piirakka on mielestäni pahaa.

sinulla on joko *hitaasti* luetun ymmärtämisen vaikeuksia tai *hitaammin* kuullun ymmärtämisen vaikeuksia.

mä en ainakaan ota henkilökohtaisena loukkauksena sitä että miehen veli ei syö sieniä tai sipulia, hänen vaimonsa ei syö mausteisia jne jne. laitan ehkä sellasta ruokaa jos hyvällä tuulella olen ja jos en jaksa niin ottavat sellaista mikä käy- olkoonkin se vain yksi keksilaji tms.

Vierailija
22/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten helvetissä joku voi loukkaantua lauseesta " en pidä kaalista?!?Eihän se liity emännän taitoihin mitenkään. Niin, no moukka olen kun en ymmärrä enkä itse loukkaannu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan aina vaihtoehtoja, vaikka sitä leipää + leikkelettä sekä piirakkaa + salaattia. Näin ei tule vaivaannuttavia tilanteita.

Ja pitäiskö vielä lisätä, että olen VÄHÄVARAINEN OPISKELEVA YH.

Vierailija
24/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

omilla ennakkoasenteillaan voi myrkyttää monen lapsen mielen. Lapsi kuulee kommentin ja luulee, että " kaali on pahaa" saamatta itse muodostaa käsitystä ja omaa mielipidettä.

Vierailija
25/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tai sanot vaikka että olet allerginen sille / saat pahoja vatsavaivoja.

Vierailija
26/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja ihan varmasti saa kieltäytyä kaalipiirakasta, sitten minä voin kysyä että ottaisitko mieluummin voileipää jos teen. Jos vaan kieltäytyy että " en nyt välitä" niin minähän alan miettiä että mikähän siinä piirakassa on vialla, onko pilaantunutta, näyttikö se kamalalta vai olenko aiemmin tehnyt niin huonoja ruokia ettei hän enää niitä halua... ja niin alkavat muuten muutkin vieraat miettiä.

Vierailija
27/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme vähän erikoisempaa pääruokaa jota perheen nainen selvästikin inhosi. kakoen söi ruokansa kiltisti ja moneen kertaan toitotti kuinka hyvää oli. Vielä käynnin jälkeenkin muisteli miten hyvää ruokaa oli. Ja siis selvästi näki että inhosi sitä. On kaikkiruokainen ja oikein kehuskelee sillä. taisi olla kova pala kun sattui jotain mikä ei maistunutkaan. Mietin, että pitäiskö tarjota seuraavallakin kerralla kun niin suureen ääneen sitä ruokaa kehuskeli. Eli pointtini on siinä, ettei kannata inhoamaansa ruokaa liikaa kehua tai saa sitä toistekin!

Vierailija
28/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Teimme vähän erikoisempaa pääruokaa jota perheen nainen selvästikin inhosi. kakoen söi ruokansa kiltisti ja moneen kertaan toitotti kuinka hyvää oli. Vielä käynnin jälkeenkin muisteli miten hyvää ruokaa oli. Ja siis selvästi näki että inhosi sitä. On kaikkiruokainen ja oikein kehuskelee sillä. taisi olla kova pala kun sattui jotain mikä ei maistunutkaan. Mietin, että pitäiskö tarjota seuraavallakin kerralla kun niin suureen ääneen sitä ruokaa kehuskeli. Eli pointtini on siinä, ettei kannata inhoamaansa ruokaa liikaa kehua tai saa sitä toistekin!

Vierailija
29/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miten helvetissä joku voi loukkaantua lauseesta " en pidä kaalista?!?Eihän se liity emännän taitoihin mitenkään. Niin, no moukka olen kun en ymmärrä enkä itse loukkaannu.

En mäkään mene kalatorille huutamaan, että " yäk, en sit tykkää kalasta, älkää vaan kysykökään että pidänkö kalasta kun kerron heti kaikille et se on pahaa!"

Vierailija
30/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton rehellisyys on pätevä arvo ainoastaan kun puhutaan alle 3-vuotiaista lapsista.

Vierailija
31/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et taida olla ihan tolkuissasi. Miten yksi lause " en pidä kaalista" on julistamista?

Vierailija
32/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos ei aikuinen ihminen uskalla ääneen sanoa, että kiitos vaan, näyttää kyllä hyvältä, mutten välitä sienistä, on mielestäni syytä kyllä katsoa peiliin. Ei siitä asiasta numeroa tarvitse tehdä.

kuin julistaa kovaan ääneen heti pöytään saapuessa mistä ei pidä. Eli mun mielestä nimenomaan asiasta ei kannata tehdä numeroa, paitsi ehkä siihen suuntaan, että sanoo " onpa herkullisen näköinen..."

Vierailija
33/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa vaan kahvia juoda, niin siitä vaan! Ihmettelen kyllä jos joku semmoisesta loukkaantuu! Tärkeintähän siinä " kahvittelussa" on se seurustelu eikä se syöminen!

Vierailija
34/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä sille on, että ihminen syyttää itseään itsestään riippukmattomista asioista ja tulkitsee kaiken itseään kohtaan negatiivisesti.

Vierailija
35/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, mä olen sitten ikuisesti alle 3v. Miksi mun pitäisi valehdella, kun tutut huomaa sen jo kilometrin päähän?

Vierailija
36/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä tota ku paprika on pahaa" - niin mitä se sitten muutakaan on kuin julistamista?

Vierailija
37/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi mun pitäis valehdella...

Valkoinen valhe = kaunistelua = huomaavaista kiusallisessa tilanteessa = sosiaalista kanssakäymistä

Vierailija
38/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vammathan eivät näy päälle päin, joten toki kaikki varmasti ymmärtävät, että omituinen käyttäytymisesi johtuu sosiaalisesta kehitysvammastasi. Emmehän me esimerkiksi down ihmiseltäkään odota aivan samanlaista käytöstä kuin muilta, joten sinäkin voit olla oma spesiaali itsesi hyvillä mielin.

Vierailija:

no, mä olen sitten ikuisesti alle 3v. Miksi mun pitäisi valehdella, kun tutut huomaa sen jo kilometrin päähän?

Vierailija
39/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, tuo on julistamista. Mutta jos istun tuttujen/ sukulaisten kanssa kahvipöytään, jossa aloitettu kaalipiirakka alkaa lähestyä uhkaavasti niin mitä helvetin pahaa ja julistamista on sanoa " en pidä kaalista" . Kyllä te olette naurettavia.

Vierailija
40/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tai vielä kylässä ollessa lapsi toteaakin että " ethän sä äiti edes tykkää kaalista" ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä