Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen ihmisen ei sovi sanoa ruoka/kahvipöydässä, että ei tykkää jostakin. Eikö voisi olla vain ihan hiljaa?

Vierailija
08.08.2006 |

Jotain kuuluu myös maistaa kohteliaisuuttaan, vaikka ei mistään tykkäisikään. Terveisiä vaan sukulaisille...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki vammathan eivät näy päälle päin, joten toki kaikki varmasti ymmärtävät, että omituinen käyttäytymisesi johtuu sosiaalisesta kehitysvammastasi. Emmehän me esimerkiksi down ihmiseltäkään odota aivan samanlaista käytöstä kuin muilta, joten sinäkin voit olla oma spesiaali itsesi hyvillä mielin.

Vierailija:

no, mä olen sitten ikuisesti alle 3v. Miksi mun pitäisi valehdella, kun tutut huomaa sen jo kilometrin päähän?

Vierailija
42/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no, mä olen sitten ikuisesti alle 3v. Miksi mun pitäisi valehdella, kun tutut huomaa sen jo kilometrin päähän?

Saati isolle hädälle? Hyviin tapoihin ei kuulu myöskään " mennä vessaan/toilettiin" . Koska KETÄÄN ei kiinnosta, mitä teet vessassa, jos sanot, että menet " pesemään kätesi/tms" SIITÄ HUOLIMATTA, että teet muutakin.

Sehän in ihan samanlaista " valehtelua" , kun et kerrokaan kaikille todenmukaisesti, kuinka menet punnertamaan pökäletta ja tuleekohan sieltä nyt se maissi kokonaisina kikkareina vai ei?

Joten voit hyvin sanoa, että kaali on ruokavalioosi epäsopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

juu, tuo on julistamista. Mutta jos istun tuttujen/ sukulaisten kanssa kahvipöytään, jossa aloitettu kaalipiirakka alkaa lähestyä uhkaavasti niin mitä helvetin pahaa ja julistamista on sanoa " en pidä kaalista" . Kyllä te olette naurettavia.

Vierailija
44/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain ei pidä, ei pidä ottaa. Jos tarjotaan, voi sanoa, että ei kiitos, en ole kovin nälkäinen, kun ehdin juuri syödä voileivän ennenkuin tulin tms. Valkeat valheet eivät ole valehtelua ollenkaan.

" Ei kiitos, en pidä kaalista" , on auttamatta moukkamaista.

Onneksi tuttavapiirissäni on vain paremmin kasvatettuja, sivistyneitä ihmisiä.

Vierailija
45/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras ei kritisoi emännän tekemiä ruokia eikä emäntä tyrkytä jos vieras kieltäytyy ottamasta. Asia ohitetaan eikä siitä tehdä numeroa. Mikä tässä on niin hankalaa?

Vierailija
46/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kotona tai vielä kylässä ollessa lapsi toteaakin että " ethän sä äiti edes tykkää kaalista" ?

Vierailija
47/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuren ääneen sanon että kohta tulee paskat housuun ellen nyt mene. Tämä on hyvä tehdä juuri kun emäntä alkaa tyrkyttää sitä haisevaa piirakkaansa. Sen jälkeen palaan pöytään ja pyydän uuden kupillisen kahvia, kun entinen ehti jäähtyä, kun paska oli poikittain perseessä jumissa. Voi elämä.

Vierailija
48/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan joutunut selittelemään. Nykyään on niin monen sorttista syytä (terveydellisiä, eettisiä) olla syömättä erilaisia ruokia että olisi tosi kömpelöä ruveta tuputtaan tai tivaamaan syytä.

Vierailija
49/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisena. Vastenmielistä, mutta olisi ollut hyvin epäkohteliasta olla ottamatta. Hienoja leipiä sinänsä. Jos olisi ollut etanaa tai simpukkaa, olisi ollut vielä hankalampi tilanne.

Vierailija
50/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin voi tehdä kohteliaasti " Oletpas tehnyt monenlaista tarjottavaa, mitäs kaikkea näissä piirakoissa on?" , ei liene kovin epäkohteliasta.

Jos taas istutaan koko ajan pöydän ääressä saattaa tilanne olla hankalampi. Jos tarjolla on vain yhtä lajia (esim. alkupala, pääruoka, jälkiruoka), ottasin inhokkiruokaa niin vähän kuin kehtaan (" Söin juuri" , " Oli niin hyvää pääruokaa etten jaksa enempää jälkiruokaa" tmv). Allergiat ym. kertoisin (pitäisi kyllä mainita etukäteen, mutta jos olisi jäänyt: " Voi ei, en muistanut kertoa että olen allerginen kalalle" ) enkä ottaisi tarjottavaa. Sanoisin, etätä hyviin käytöstapoihin kuuluu olla tuputtamatta ruokaa vieraalle tai olla tekemättä numeroa tämän syömättömyydestä, mutta toisaalta on myös huonoa käytöstä jos _mikään_ ei kelpaa. Vähän voisi maistaa, jos kyse ei ole allergiasta tmv sairaudesta.

En kyllä myöskään loukkaantuisi, jos joku jättää esim. salaatin oliivit tai kastikkeen isot herkkusienenpalaset lautasen reunalle.

Vierailija
51/51 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä mikä närästää ja mikä aiheuttaa mitäkin vaivoja,yök.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi