Juotko alkoholia yksin?
Tuttuni mainitsi viikonlopunvietostaan, että oli juonut viiniä yksin. En itse juo koskaan alkoholia yksin, ja seurassakin vain kerran pari vuodessa. Mitä siitä muka saa, paitsi krapulan ja sitä ennen väsymystä? Laita kommentteihin perustelu jos haluat.
Kommentit (39)
Ennen olin vain baarieläin, ei koskaan kotona tippaakaan. Nyt niin kyllästynyt ihmisiin, että kotona muutaman viikon välein nollaukset. Nukun hyvin eikä brenkku ole mulle mikään pakkomielle.
Ihaninta on olla yksin kotona, juoda lasi viiniä ja kuunnella hyvää musiikkia, koska se kuulostaa vielä paremmalta sen viinilasillisen jälkeen. Mutta toista lasillista ei kannata ottaa, siitä tulee jo huono olo.
Saatan viikonloppuna ottaa lasillisen tai pari viiniä päivässä, joko ruokajuomana tai tv:tä tuijotellessa. Sen enempää en kyllä yksin juo.
Mulle tulee krapula vain, jos juon itseni humalaan. Krapulassa olen ollut viimeksi joskus vuosituhannen vaihteessa. Mä tykkään juoda ruuan kanssa viiniä. Jos esim paistaa hyvän sisäfilepihvin, sen kanssa sopii mainiosti punaviini. Tai paistetun kuhan kanssa valkoviini.
Totta kai juon yksin. Otan pari lasia viiniä ja kuuntelen rauhassa juuri sitä musiikkia kuin haluan. Mihin siinä seuraa tarvii?
Alkoholi rentouttaa ja muuttaa velat saataviksi, olipa seuraa tai ei.
Totta kai. Ilman muuta. Käytännössä joka perjantai. Joskus jos töissä joku kysyy mitä aion tehdä viikonloppuna selitän ummet ja lammet viikonlopun niistä osista jolloin en kännää yksin. Aivan mahtavaa, ei tarvitse kuunnella kenenkään tyhmiä kännisiä juttuja, rahaa säästyy ihan sikana, ei riskiä pahoinpitely-kaatumistyyppisille onnettomuuksille, ei riskiä että joku näkee sinut kovassa humalassa, paljon hyviä puolia. :-)
Mä juon muutaman kaljan yksin. Joskus aniharvoin vedän kunnon kännit yksin. Yksin on parasta!
Juon nimenomaan mielellään yksin. Jos mulla on seuraa, on mielestäni melko huonoa seuraa, jos tunnelmaa pitää turruttaa alkoholilla. En tosin juo enää alkoholia, koska pääsin siitä raskauksissa eroon.
Mulla ei ole tällä hetkellä ryyppyseuraa, kaverit ovat raittiita tai ottavat vain vähän.
Kyllä mulle maistuu yksinkin hyvin. Kerran kuukaudessa otan sen mitä maistuu.
En dokaa yksin, mutta saatan juoda 1-3 lasia viiniä (tai 1-3 bisseä) yksin ollessani.
Miten se yksin naukkailu aiheuttaa väsymystä ja krapulaa enemmän kuin toisten seurassa? Pikemminkin päinvastoin, yksin riittää yksi tai kaksi annosta, mutta seurassa tuntee olevansa ilonpilaaja kun siihen lopettaa. Omassa rauhassa juominen on parasta, maistellessa kuunnella hiljaisuutta ja nauttia, tai miettiä asioita, suuria tai pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Mä juon muutaman kaljan yksin. Joskus aniharvoin vedän kunnon kännit yksin. Yksin on parasta!
Ei morkkiksia jotka vainoaa vuosienki jälkee aina ja aina uudestaan. Morkkis voisi olla ikiliikkuja noin muuten.
On se hyvä että edes alkoholin käytöstä saa keskustella. Mieluiten juon yksin kun en jaksa kuunnella idareita.
Kyllä juon joka viikonloppu kaksi päivää. Joskus viikollakin. Katselen ohjelmia ja tubesta musavideoita luurit päässä.
"Aivan mahtavaa, ei tarvitse kuunnella kenenkään tyhmiä kännisiä juttuja..."
Kyllä, olen samaa mieltä. Minulle on sattunut nuo kaikki. Rahaa on mennyt tosi suuria määriä ja se on harmittanut. Kerran on ambulanssi vienyt sairaalan kun kaaduin. Tuttuja on nähnyt tai tullut juttelemaan ja on hävettänyt kun on tullut todella monet otettua. Känniset tulee juttelemaan baarissa enkä osaa luontevasti puhua humalassakaan outojen kanssa ym. Reilu vuosi sitten tein päätöksen että otan vain kotona. Ei ole tarvinnut mitään katua, ei ole sattunut mitään ja rahaa ei mene kuin vähän. Tämä on turvallista kaikinpuolin.
Vierailija kirjoitti:
Ennen olin vain baarieläin, ei koskaan kotona tippaakaan. Nyt niin kyllästynyt ihmisiin, että kotona muutaman viikon välein nollaukset. Nukun hyvin eikä brenkku ole mulle mikään pakkomielle.
Sama homma. Ei jaksa enää kuunnella sitä länkytystä. Mieluummin laitan kotona ruokaa, sopivat nousut ettei tule krapulaa ja kumppanin kanssa yleensä pelataan jotain, tai vaan jutellaan.
"Mitä siitä muka saa, paitsi krapulan ja sitä ennen väsymystä? "
Ei siitä saa ja välillä on kiva olla ilman alkoholia pitkäänkin. Ainoa ilo on se nousuhumalan tunne ja rentoutuminen. Kunhan ei liian usein, niin ei haittaa. Nyt korona aikana kannattaa todellakin juoda kotona sen mitä juo, ettei saa tartuntaa. Hiprakassa myös hygienia pettää helposti. Sitä lähtee liikenteeseen käsidesipullojen ja kosteuspyyhkeiden kanssa, mutta illan päätteeksi survoo likaisin sormin pizzan suuhun.
Yksin on parasta seuraa.