Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemmikiksi adessiivi? Mitä mieltä? Onko helppohoitoinen

Vierailija
24.02.2021 |

Adessiivia harkitsen lemmikiksi. En tiedä onko helppo opettaa sisäsiistiksi.

Kommentit (208)

Vierailija
121/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on prepositio. Se on ihan kiva, mutta koko ajan edessä ja jaloissa, menen minne tahansa. Istuu sylissä jopa vessassa ja telkkaria katsoessa haluaa maata jalkojen päällä.

Vierailija
122/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan haaveilin imperfektistä, mut on vissiin hankala hankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se varmaan helpompi kuin pluskvamperfekti.

Vierailija
124/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon introvertti enkä kaipaa huusholliini ketään sotkemaan.

Vierailija
125/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran ihanan pilkulliset umlautin! Suomessa tosi harvinaisia.

Vierailija
126/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on askarruttanut nää komitatiivit, ovatko polyamorisia?

Vierailija kirjoitti:

Komitatiivin kanssa on rattoisaa. Tykkään!

Oon miettinyt just komitatiivia, että pitäiisikö niitä ottaa useampi ja ovatko polyamorisia?

Vierailija
127/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkku on aika yleinen lemmikki. Moni kyllä ei osaa sitä hallita vaan se eksyilee vääriin paikkoihin, mutta oikeissa paikoissa siitä voi olla paljon iloa.

Vierailija
128/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se varmaan helpompi kuin pluskvamperfekti.

Joo, se on jotenkin monimutkaisempi.

Vierailija
129/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä otin kaksi lemmikkiä samalla. Obeesin ja av-mamman. Jälkimmäisen turkkia saa hoitaa päivittäin.

Vierailija
130/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilkku on aika yleinen lemmikki. Moni kyllä ei osaa sitä hallita vaan se eksyilee vääriin paikkoihin, mutta oikeissa paikoissa siitä voi olla paljon iloa.

Pilkuilla on suuri vaara joutua seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi.

Vierailija
131/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös huomannut tilanteita, että pilkku pitäisi olla, mut ei vaan ole hankittu lemmikiksi.

Vierailija
132/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on prepositio. Se on ihan kiva, mutta koko ajan edessä ja jaloissa, menen minne tahansa. Istuu sylissä jopa vessassa ja telkkaria katsoessa haluaa maata jalkojen päällä.

Mä en pärjää noiden prepositioiden kanssa ollenkaan, toimivat varmaan paremmin jossain Ruotsissa tai Saksassa, jotka on niiden luontaisia ympäristöjä. Meen aina sekasin prepositioista.

Vierailija
133/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pärjää noiden prepositioiden kanssa ollenkaan, toimivat varmaan paremmin jossain Ruotsissa tai Saksassa, jotka on niiden luontaisia ympäristöjä. Meen aina sekasin prepositioista.

Joo! Mulla on pikkuinen På, mutta aika hyödytön ja yksinäinen se on Itä-Suomessa. Ehkä rannikolta voisi löytyä sille parempi koti.

Vierailija
134/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut akvaario jo useita vuosia. On kyllä tykätty siitä. Taustavalo ja kaikki. Hiljattain kuulin , että pitäisi laittaa vettä ja kaloja siihen. Siis mitä? Onko kellään tietoa asiasta?

Vierailija
135/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statiivin voi nostaa varresta pihalle.

Meidän kissojen nimet illatiivit: Turkku, Turkkuse.

Vierailija
136/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adessiivi onkyllä yleensä luonteeltaan ulko-olento, eli suosittelen ainakin päivittäisiä lenkkejä sen kanssa. Sisäsiisteyskin sujuu sitten paremmin, kun se saa kuitenkin toteuttaa luontaista ulkosijan hakemisen tarvettaan.

Jos omaan elämäntilanteeseen ei päivittäiset ulkolenkit sovi, kannattaa ottaa suosiolla inessiivi. Se on luontaisena sisäolentona ainakin taatusti sisäsijoille hakeutuva, todella sisäsiisti lemmikki. Toki valintaa vaikeuttaa sekin, että ottaako monikon vai yksikön.

Vierailija
137/208 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on italian konjuktiivi narttu. Haluaisin astuttaa sen ranskan subjuktiivilla. Onko ihan hullua vai tulisko ihan mahtava mix? Onko kellään kokemuksia?

Vierailija
138/208 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää koko ketju yhden ihmisen kirjoittama?

Vierailija
139/208 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri osti kalliin illatiivin vuosia sitten. Aivan ihana rotu, mutta jatkuvasti sairaana. Eläinlääkärikuluihin saa kyllä varautua.

Vierailija
140/208 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri osti kalliin illatiivin vuosia sitten. Aivan ihana rotu, mutta jatkuvasti sairaana. Eläinlääkärikuluihin saa kyllä varautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme