Haluan pois Suomesta. En aikaisemmin halunnut.
Tämä on kaikkea muuta kuin onnellinen hyvinvointimaa. Täällä hyväksytään ja puolustetaan huonoa käytöstä, väkivaltaa ja sa distisuutta. Ilmapiiri kylmä kuin ties mikä.
Ei mitään lämpöö, ymmärrystä ja kannustusta. Lytätään vain kaiken alas omalla lyhytnäköisyydellä.
Ankeus, harmaus ja pahoinvoiva ilmapiiri sairastuttavat. Pääkaupunkiseudulla on niin monet naama mutrulla tai ollaan ylimielisiä.
Mä en ymmärrä tätä vinoutunutta sävyä suomalaisissa. Puolustetaan palkan alennukset, tukien poistamiset,hyväksytään väkivaltaa...
Mielenterveys ei kestä enää kun niin paljon tylsää sattuu ja tapahtuu.
Kommentit (183)
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Nyt kun on ihan pakoitettu kansat kyykkyyn on aika nostaa kytkintä ja häipyä. Piiska seuraava.
Ja mikä oli se onnela, johon aiot muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta ap puhuu. Suurin vaikeus on Suomessa asua, että nuppi kestää ja sinulla on kivaa ja iloa elämässä.
Tuota vastaan tekee työtä Suomen poliitikot ja virkamiehet kaiken haittaamisella ja muu kansa piruilee niin kauan, että sinulla ei enää ole kivaa.
4 vuotta asunut Suomessa paluumuuton jälkeen ja alan olemaan kypsä poistumaan Suomesta.
Muualla onkin mukavaa kun joutuu kykkiä sisällä koko ajan kun ulos ei saa mennä.
Asuin 10 vuotta ulkomailla, olin aina ulkona kun vain halusin.
No tuo edellinen tarkoitti varmaankin koronarajoituksia. Esim. Ranskassa on ollut jo useita kuukausia ulkonaliikkumiskielto klo 18:00-06:00 välisenä aikana.
Järkevä siirto ajatellen terrori-iskuja
Vierailija kirjoitti:
Ei muutaku gambiaan ja tosirakkautta rannalla ja jää sinne.
Siitä on vuosikymmenien perinnettä jo suomalaisilla, naisvoittoisesti. -
Suomi vetää eniten varattomia.
Vierailija kirjoitti:
Mutta oikea asenne on lähteä hakemaan uusia mahdollisuuksia, ei niinkään paeta.
Tässä hyvä ajatus. Juuri sitä kaipaan itsekin, uusia mahdollisuuksia, ihmisiä ja maisemia.
Nyt on sellainen olo, että Suomessa tukehtuu.
Neljä huonetta, keittiö ja pesuhuone, iso takapiha ja autotalli, euroissa maksamme miehen kanssa tästä kuukaudessa about 600 euroa. Australia, kaksi tuntia Melbournesta pohjoiseen eli juu, on maalla mutta kaikki palvelut vieressä kuitenkin.
Mua ei kyllä enää helpolla saisi takaisin Suomeen! Siellä maksoimme melkein tuplat yksiöstä Helsingin keskustassa. Täällä vapaa-ajasta tulee otettua kaikki irti, sää on pääasiassa hyvä (vaikka nyt toki talvea kohti mennään) ja ympärillä on niin paljon luontoa kuin vaan jaksaa tutkia. Yhteisöllisyys oli mulle ihan uusi asia kun tänne muutin, naapureiden kanssa jutellaan ja välillä jopa, hui kauhistus, grillaillaan yhdessä ;) Joku tuolla ylempänä mainitsikin että tuntuu kuin koko keho vaan rentoutuisi, niin mullakin kun pääsi siitä alkujännityksestä eroon.
En mä halua Suomea mollata kuitenkaan, se on ollut mulle rakas kotimaa 30 vuotta ja tarjonnut koulutuksen, terveydenhuollon jne. mutta en mä sinne ikinä kokenut kuuluvani. Liikaa rajoitteita, liikaa tiukkapipoisuutta ja sitä negatiivisuudessa vellomista. Säästä en edes aloita.
Tänne ei harmi kyllä niin vain tulla. Mulla oli onnea kun rakastuin Aussi-mieheen, teki asiat helpoksi vaikka viisumi-prosessi oli silti meille iät ja ajat naimisissa olleillekin pitkä ja tuskainen. Ja kallis.
Jos kuitenkin on mahdollisuus, suosittelen Australiaa. Täällä elämä tuntuu elämälle eikä vain suorittamiselle.
Suomalaiset ovat myös negatiivisa ja kateellisia..
Minne eu maista olisi hyvä muuttaa?
Tervetuloa tänne Puolaan, missä vassarinpaskat pidetään kurissa! <3
Nuorena, terveenä ja hyvätuloisena valkoisena elämä on kivaa about missä päin maailmaa tahansa.
Yhteiskunnan sivistyksen mitta on se, miten yhteiskunta kohtelee heikoimpiaan, eli niitä, ketkä eivät kuulu edellä mainittuun ryhmään: lapset, vanhukset, vammaiset, päihderiippuvaiset, sairaat, mielisairaat...
Minä haluan asua yhteiskunnassa, jossa heikoimmistakin pidetään huolta. Olen asunut ulkomailla useassakin maassa, jossa kompastelin kodittomiin joka päivä - vaikka oma elämäni olikin tosi kivaa, en kuitenkaan jaksanut jatkuvaa eriarvoisuutta ja toivottomuuden tunnetta, että näitä ihmisiä en voi auttaa. Haluan myös, että jos itse joskus sairastun, alkoholisoidun tai ihan yksinkertaisesti vaan vanhenen, niin minusta pidetään huolta. Tai ei ainakaan aktiivisesti koiteta polkea alas, kuten melkein kaikkialla Pohjoismaiden ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyväosaisia tuttuja ja perhettä. Työttömyytäkin ollaan silti nähty. Me ei ymmärretä miksi Suomi sanotaan maailman onnellisiksi.
Täällä Hesassa on ihmiset niin huonolla tuulella ettei tosikaan!
Samasta syystä kun Nl. oli työväen onnela.
Hesarissa oli juttu, että 15 alaikäistä on tehtaillut Espoossa vuodessa liki 500 rikosilmoitusta. Noi tyypit on siis jäänyt kiinni noista asioista keskimäärin lähes joka viikko, kun kerran voidaan ilmoitus henkilöön yhdistää. Montakohan on jäänyt samalta ajalta pimentoon.
Mä en käsitä maata, jota häiriintyneet lapset pyörittää mennen tullen.
Ei huvita osallistua tälläisen sirkuksen kustannuksiin enää.
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa oli juttu, että 15 alaikäistä on tehtaillut Espoossa vuodessa liki 500 rikosilmoitusta. Noi tyypit on siis jäänyt kiinni noista asioista keskimäärin lähes joka viikko, kun kerran voidaan ilmoitus henkilöön yhdistää. Montakohan on jäänyt samalta ajalta pimentoon.
Ketju täynnä sotilaskarkureita. Missä tahto ja teot korjata asiat Suomessa?
JOS HALUAT POIS SUOMESTA NIIN MENE. MITÄ SITÄ. TÄNNE JULISTAT. HEPPA.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena, terveenä ja hyvätuloisena valkoisena elämä on kivaa about missä päin maailmaa tahansa.
Yhteiskunnan sivistyksen mitta on se, miten yhteiskunta kohtelee heikoimpiaan, eli niitä, ketkä eivät kuulu edellä mainittuun ryhmään: lapset, vanhukset, vammaiset, päihderiippuvaiset, sairaat, mielisairaat...
Minä haluan asua yhteiskunnassa, jossa heikoimmistakin pidetään huolta. Olen asunut ulkomailla useassakin maassa, jossa kompastelin kodittomiin joka päivä - vaikka oma elämäni olikin tosi kivaa, en kuitenkaan jaksanut jatkuvaa eriarvoisuutta ja toivottomuuden tunnetta, että näitä ihmisiä en voi auttaa. Haluan myös, että jos itse joskus sairastun, alkoholisoidun tai ihan yksinkertaisesti vaan vanhenen, niin minusta pidetään huolta. Tai ei ainakaan aktiivisesti koiteta polkea alas, kuten melkein kaikkialla Pohjoismaiden ulkopuolella.
Suomalaisessa hoitolaitoksessa vanhus tukehdutetaan ruokaan keskimäärin 2 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat pamputtaa omatoimisesti röttelöitsijöitä? Vai painat vielä lisää duunia ja maksat vielä lisää veroja, että niitä voidaan halata vielä enemmän?
Vierailija kirjoitti:
JOS HALUAT POIS SUOMESTA NIIN MENE. MITÄ SITÄ. TÄNNE JULISTAT. HEPPA.
Suru on suuri, kun tuntuu, että tästä sukupolvien rakentamasta hyvinvoinnista on kuin tieten tahtoen rakennettu rikollisten paratiisi. Kaikki esteet varjoyhteiskunnan pyörittämiselle on kuin tietoisesti poistettu pyhän tasa-arvon ja tietosuojan nimissä. P3dofiliakin on yksityisasia, joka ei saisi haitata yhteiskuntauran jatkumista.
Vierailija kirjoitti:
Minne eu maista olisi hyvä muuttaa?
Itse en ole lähdössä, mutta olen usein ajatellut, että Viro voisi olla hyvä paikka asua. Jos on siis jonkinlaista pohjakassaa ja korkeampi koulutus, niin Virossa voisi elää hyvin. Matala verotus, toimiva infra, lähellä Suomea ja muutenkin minulla on vain positiivisia kokemuksia sieltä. Virolaisten kanssa tulee työasioissakin hyvin toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehän ollaan vain satunnainen joukko ihmisiä mielivaltaisesti piirretyn viivan sisäpuolella. Kaikki muuhan on vaarallista n-ismia. Miten mitään me-henkeä voisi olla olemassa tälläisessä sairaassa ilmapiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alat pamputtaa omatoimisesti röttelöitsijöitä? Vai painat vielä lisää duunia ja maksat vielä lisää veroja, että niitä voidaan halata vielä enemmän?
Miten olisi yhdistystoiminta? Miksi ketjun 50 poismuuttajaa eivät yhdisty Suomessa ja ala toimimaan Suomen paremman tulevaisuuden eteen? Yhdistyksiä kuullaan ja yhdistyksillä on toiminta- ja vaikutusmahdollisuuksia ihan eri mittakaavassa kuin yksittäisillä henkilöillä. Näkyvyyttä myös. Suomi on kuitenkin kansanvalta ja kansa määrää mitä Suomi on. Aika moni ei kannata nykyistä politiikkaa, vaan haluaa muutoksia. Miksi muutoksia haluavat eivät tee työtä muutosten eteen? Tarvitsemme Suomessa tällä hetkellä myös lisää puolueita. Nykyisillä ei pärjätä. Miksi poismuuttajat eivät etsisi omia hengenheimolaisiaan ja perustaisi uusia puolueita ajamaan niitä asioita mitä täällä halutaan korjata? Kannattajia löytyy aivan varmasti!
Nyt kun on ihan pakoitettu kansat kyykkyyn on aika nostaa kytkintä ja häipyä. Piiska seuraava.