Lähihoitajat hoi! Erityisesti vanhuspuolen, tulkaa kertomaan plussia ja miinuksia työstänne
Olen aivan lopullisen kyllästynyt opiskelemaan tutkintoja, jotka eivät vaan työllistä vaikka miten on alussa luvattu että töitä sitten piisaa, ja parin vuoden päästä niitä ei enää olekaan. Siksi olen tullut siihen lopputulokseen että voisin oikeastaan ihan hyvin opiskella vanhustenhoitajaksi, siltä alalta ei varmasti tule loppumaan työt kun vanhusten määräkin tulee vaan kasvamaan.
Nyt niihin kysymyksiin:
1. Eritteet. Kuinka paha tämä oikeasti on? Olen kyllä tottunut jo keräämään koirankakkaa monta kertaa päivässä ja pesemään ripuleita matolta.
2. Millaiset työajat, onko 8 tunnin vuoroja vai voiko joutua 12 tunnin tai vastaaviin hommiin? Koiranomistajalle kun ei sellaiset oikein sovi.
3. Väkivalta, miten usein sitä oikeasti tapahtuu ja joutuuko sitä ihan tosissaan pelkäämään? Itselläni sellainen kuva että suurin osa vanhuksista olisi varsin hiljaisia ja harmittomia.
4. Toimeentulo, tuleeko minimalistisesti elävä sinkku tässä työssä hyvin toimeen? En ole koskaan kokenut tarvetta asua missään yksiötä isommassa, en omista autoa vaan pyöräily on varsin mainio keino liikkua, vaatteet aina kirppikseltä ja hiukset leikkaan ja värjään itse ym.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Kohtaatteko hoitajat fyysistä ja haukkumista sitten usein? Se on rikos, ilmoittakaa eteenpäin.
Jos työpaikalla ilmapiiri on ok niin näissä tapauksissa yhdessä mietitään keinoja kuinka asiakkaan kanssa toimitaan. Rikosilmoituksia ei vanhuksista laitoshoidossa tehdä (kuulostaa melkein vitsiltä).
Jos työpaikalla on huono ilmapiiri hoitajien kesken käydään usein vääntöä siitä, kuka hoitaa sen "hankalan". Näitä nakitetaan sijaisille. Myöskin saatetaan antaa ymmärtää, ettet ole hoitaja etkä mikään jos et pärjää yksin tällaisen vanhuksen kanssa.
15 vuotta alalla eikä itse työssä ole mitään vikaa. Monipuolista sekä pääosin mukavat asukkaat. Palkkakin lisineen ihan ok, hyvin pärjää ihan perheellisenä täällä Pirkanmaan alueella. Vuorotyö hiukan rassaa ja se kun sijaisia ei saada.