Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte loputonta työntekoa?

Vierailija
24.02.2021 |

Kun olette tietoisia siitä että teette sitä vain siksi että muuten pitkästyisitte. Eli vastapoolit on viettää päivät vapaasti, tylsää tulee ja vähällä rahalla. Tai sitten raataa suurimman osan ajasta, jotta on mahdollisuuksia käyttää vähäinen vapaa-aika mukavasti. Mutta se on täysin jonkun muun säätelemää että miten se aika asettuu. On kyllä ihmisiä jotka pystyvät säätelemään itse milloin työskentelee, mutta suurimmalla osalla kansasta, ja tämän lukijoista, ei sellaista mahdollisuutta ole.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki päättyy joskus. Suurin osa ihmisistä haluaa elää yleisten normien mukaisesti vaikka se ei olisi aina mukavaa tai mielekästä, tarve kuulua joukkoon on iso. Tätä tarvetta rahaeliitti on käyttänyt ja käyttää edelleen härskisti hyväkseen pitäen ajatuksemme orjatasolla.

Vierailija
2/8 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjuus on ihanaa kun saa olla hyväksikäytettävänä jotta rikkaat rikastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus sun otsikkoon: Kukaan ei jaksa loputonta työntekoa. Siksi on vapaapäivät ja lomat. Ja eläkkeellä sitten joskus.

Enkä minä tee työtä sen takia että pitkästyisin. Mä teen sitä (palkan ohella) sen takia koska koen sen mielekkääksi.

Vierailija
4/8 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksisin kyllä kivaa tekemistä ilman työpaikkaakin, ei siihen kovin paljoa rahaakaan tarvitsisi. Mutta ei sitä rahaa työttömäksi tahallaan jättäytyvälle noin vain kasoittain tule. Siispä säästän palkkatuloistani kunnes on kasoja omasta takaa.

Vierailija
5/8 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nykyään käy enään töissä?!

Vierailija
6/8 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu nykyään käy enään töissä?!

Toivottavasti et ainakaan sinä. Menis järki yksinkertaiseen työkaveriin joka ei osaa edes äidinkieltä.

Vierailija
7/8 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän työstäni, se on jatkuvaa aivojumppaa joten se pitää minut virkeänä. Nautin ongelmien ratkomisesta. Saan melko vapaasti valita työaikani, kunhan teen työni hyvin. Toki teen työtäni myös rahasta, en ilmaiseksi.

Töistä olen myös saanut paljon erilaisia ystäviä ympäri maailmaa, ihmisiä joita en olisi muuten koskaan tavannut.

Pidän kiinni vapaapäivistäni ja lomistani enkä vapaalla ajattele töitä. Olen tyytyväinen, en ymmärrä miksi minulla olisi jaksamisen kanssa ongelmia?

Pitäähän ap huolta terveydestään, kunnostaan ja aivoistaan? Nukutko riittävästi?

Vierailija
8/8 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti...

Näin suomalaiset lorvailevat töissä: olemattomia palavereja ja harhauttavia ruutukaappauksia

Tiedätkö tyypin, joka käyttää työaikansa hölöttämiseen, netissä surffailuun tai kiireen esittämiseen? Työelämän kireydestä huolimatta jotkut pystyvät lusmuilemaan töissä.

Tietokonealan yrityksessä työskennellyt mies lusmuili luovasti. Mies teki päivän töitä ja videoi ruudunkaappauksen avulla, mitä tietokoneen työpöydällä tapahtui.

– Sen jälkeen hän laittoi videon pyörimään ja räpläili vain puhelintaan, miehen entinen työtoveri kertoo.

– Tätä kesti puolisen vuotta kunnes toinen kollega narautti hänet. Se työsuhde irtisanottiin sitten.

Kuopiolaisen Suora Lähetys Oy:n toimitusjohtaja Markku Kontila tietää tyypin.

Jotkut näyttelevät työn tekoa ja kiireisyyttä.

Yrittäjän kannalta pahimmasta päästä on Kontilan mielestä työntekijä, joka tekee hitaasti, pitää kaikki tauot ja venyttää niitä ja on vielä herkkä sairastumaan. Sairastavuudessa on hänestä yllättävän isot erot. Jotkut eivät sairastu millään ja toiset monta kertaa kuukaudessa.

Siekkisen mukaan moni työnantaja käyttää nykyään työajanseurantaa kaikissa tauoissa. Tupakoinnissa terveyshyötyjen lisäksi tiukempi asenne on reilua muille, kun ylimääräinen taukoaika näkyy omassa liukumassa.

Tietokoneella tehtävä työ voi olla iso ongelma, Suomen pienyrittäjien varapuheenjohtaja Aimo Tasanko sanoo. On erittäin vaikeaa tietää, tekeekö työntekijä töitä vai ei. Hän näyttää ahkeralta, vaikka surffailisi matkasivustoilla tai verkkokaupassa tai hoitaisi lapsensa jalkapallojoukkueen asioita ja maksaisi laskujaan.

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000005106668.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan