Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kehtaa liikkua lapsen kanssa

Vierailija
24.02.2021 |

Rakkaat kanssaäidit, auttakaa! Minulle on muodostunut ylitsepääsemätön noidan kehä josta en löydä reittiä ulos. Ensinnäkin olen koko ajan väsynyt. Väsyttää se ettei koskaan saa nukkua eikä tehdä mitään rauhassa. Lapsi on nyt puolitoista vuotias eikä viime aikoina väsymyksen lisäksi on tullut sellainen asia, että silloin harvoin kun jaksan lähteä jonnekin ihmisten ilmoille, lapsi järjestää aina jonkun ohjelmanumeron. Joudun häpeämään silmät päästäni. En kestä sitä itkua ja meteliä, kun lapsi hermostuu esim kauppareissulla. Olen itsekin aivan paniikissa ja tekisi mieli yhtyä itkuun. Ihmiset on aivan kamalia, ei mitään empatiaa kellään. Myönnän itsekin että lapsi osaa huutaa todella järkyttävällä äänellä, mutta minkä teet. Kaupassa nyt kuitenkin olisi joskus käytävä. Sitten se ainainen ulosteen kanssa pelaaminen. Aina on iso hätä vaipassa kun jonnekin pitäisi lähteä tai kun ollaan sellaisessa tilanteessa ettei yksinkertaisesti pysty samantien vaihtaa vaippaa. Hävettää niin paljon ja inhottaakin. En aina jaksaisi sitä siivoamista. Tuntuu että elämä on aivan umpikujassa, en kohta kehtaa mennä minnekään. Kaipaisin kuitenkin kipeästi ihmisten näkemistä, tuntuu että sekoan kohta tuon huutavan, valvottavan ulosteella sotkijan kanssa. Mistä mä saan voimia?? Lapsella on isä, mutta häntä ei kiinnosta minun väsymykseni eikä häntäkään huvita tehdä lapsen kanssa mitään koska se kaikki on niin työlästä ja vaikeaa. Antakaa neuvoja kuinka pääsisin takaisin jaloilleni. Tuntuu että elän ihan vaan tunti pari kerrallaan, yhtään pitemmälle en jaksa miettiä enää. Korkeintaan seuraavaan kaukaisen pylly pesukertaan. Elämässä ei ole enää mitään järkeä.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä on opetellut vaihtamaan vaippaa mutta ei oikeastaan tee sitä. Kyllä se minun homma on. Täytyy yrittää pyytää miestä joskus lähtemään ulkoilemaan lapsen kanssa. Ei kyllä kovin isoja toiveita ole koska silloin kun meillä oli koira niin sen ulkoilutus oli miehelle myös hyvin hankalaa. Hän ei tykkää ulkoilla tai lenkkeillä.

No nyt tulee alapeukkuja, mutta tulkoot. Miksi helvetissä menet lisääntymään tuollaisen ihmisen kanssa? Siis tänä ehkäisyvälineiden aikana varmaan 90% lapsista on toivottuja. Ettekö keskustelleet miehesi kanssa asiasta ollenkaan ennen kuin tulit raskaaksi? Vai oliko lapsenne ainoastaan sinun toiveesi? Miksi olette yleensä edes yhdessä, jos teillä on näköjään noin erilaiset mielipiteet siitä, kenelle lapsen hoito kuuluu? Miksi hyväksyt, että toinen vain luistaa kaikesta? Huh.

Ota ero ja ota yhteyttä jonnekin, mistä saat apua. Elämä on liian lyhyt paskiaisten kanssa elämiseen.

Vierailija
62/77 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein lapseni pph:lle 1v 3kk ikäisenä. Hyvin meni eikä traumoja näytä jääneen. Joten rohkeasti vaan hoitopaikkaa hakemaan! 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita järjestelmällinen kuivaksi opettelu niin jää kakkapesut vähemmälle. Potasta kun huuhtelee ei tarvi itse koskea siihen.

Ja päiväkodissa tuon ikäiset pottailee jo, helpottaa kotona kuivaksi opettelua kun esimerkki tulee isommasta ryhmästä. Suosittelen!

Vierailija
64/77 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen miehen ongelma on ettei kykene lastaan hoitamaan? Menee tärkeät vuodet hukkaan isä-lapsi suhteessa! Niitä ei saa takas sitten kun lapsi on iso. Pitäis oikeesti aikuisen miehen tajuta itsekin.

Vierailija
65/77 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varmaan auta itse ongelmaan, mutta ruuat voi tilata kaupasta kotiin. Kannattaa pistää nyt kaikki stressaava minimiin ja mennä seuraavan kerran kauppaan vasta sitten kun oikeasti jaksaa (ja isä jää lapsen kanssa kotiin,tai menette kaikki 3 perheenä).

Vierailija
66/77 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi alkaa riitelemään miehen kanssa. Jos ei halua lapsensa kanssa olla niin en voi sille mitään. Itse halusin enemmän lasta, mutta mies otti kuitenkin ensin lasten hankinnan esiin. Meillä oli suunnitelmissa tehdä kaksi lasta mutta olen päättänyt että enempää en tee koska elämä on niin vaikeaa tämän yhdenkin kanssa.

Vierailija
67/77 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa surulliselta. Yleensä vanhemmat alkavat nopeasti sietää vauvasta tulevia hajuja, kun vauvasta tulee rakas ja tärkea. Hajut jäävät sivuseikaksi.

Sinun kannattaisi hakea itsellesi apua ongelmiisi.

Kuulostaa myös siltä, että vauvan ja teidän vanhempien välinen varhainen vuorovaikutus voi olla riski vauvan tulevalle kehitykselle. Siihen voi hakea apua neuvolasta.

Vaikka mies ei lähtisikään mukaan niin sinun kannattaa kyllä tehdä kaikkesi, jotta tilanne ei mene pahemmaksi.

Lapsi kasvaa ja ongelmat lisääntyvät, jos niihin ei tartu nyt. Ongelmahan tässä ei ole se vauva.

Vierailija
68/77 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella kuulostaa että ap:n ajatukset pyörii aivan liikaa kakan ympärillä, ja häpeäntunne tulee todella pienestä. Joku keskusteluapu tekisi hyvää, reagoit todella voimakkaasti asioihin, jotka ovat lopulta pieniä. Oppiiko lapsi pian saman?

Vierailija
69/77 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat itse vastuussa siitä, millaisen suhteen luovat lapsensa kanssa. Jos toinen vanhempi ei välitä lapsesta niin ei voi mitään. Toki voi yrittää puhua muutaman kerran, mutta vastuu on ihmisellä itsellään. Itse voi vain tehdä parhaansa. Lapsen kannalta on tuhoisaa, jos ei ole yhtään aidosti välittävää aikuista.

Joskus voi käydä niinkin, että vanhempi purkaa lapseensa sellaista negatiivista tunnetta, joka todellisuudessa kuuluisi kohdistaa siihen kumppaniin. Se lapsihan on syytön ja yrittää parhaansa mukaan selviytyä hengissä ja saada jostain (myönteistä) huomiota, usein myös keinoja kaihtamatta kun tilanne etenee.

Vierailija
70/77 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa ongelmat. Kasva aikuiseksi.

Tämän kirjoittaja, kerro vähän itsestäsi!

Vierailija
71/77 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on höpöjuttu vai ovatko ihmiset nykyään noin normaalista vieraantuneita. Joillakin on tuossa tilanteessa jo uusi vauvakin.

Vierailija
72/77 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sitä päiväkotipaikkaa, lastensuojelun kautta sen saa todella nopeasti eikä siitä mitään huostaanottoja tms seuraa.

Itseni ja lapseni tuo päiväkoti pelasti. Lapsi oli just 1,5 täyttänyt. Älä koe syyllisyyttä. Lapsi pärjää kyllä hoidossa, paremmin kuin kotona voimattoman äidin kanssa. Lapsella on siellä kaikki hyvin ja itse saat levättyä itsesi kuntoon.

Kaikki helpottuu kyllä, kun lapsi kasvaa noin 3 vuotiaaksi. Päiväkoti oli meidän pelastus vastaavassa tilanteessa, sinne vaan ilman syyllisyyttä. Kaikki järjestyy varmasti, mutta ole kiltti ja hae apua. ❤️

Vierailija
73/77 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että tuntuu aivan mahdottomalta odottaa vielä toiset 1,5 vuotta että alkaa helpottaa. Tarvitsisin helpotusta nyt heti. Olisi niin ihanaa olla edes päivä ilman minkäänlaista vastuuta. Viime yö oli taas rikkonainen ja olen jo valmiiksi väsynyt. Ihan oksettaa kun ajattelen että tätä pitäisi jaksaa yli vuosi vielä. En jaksaisi millään edes viikkoa! Ja en ymmärrä mitä te jotkut saatte siitä että moitiyte minua kun kerron ongelmistani. Minulle kakan siivoaminen ja se etten saa olla rauhassa on iso ongelma teillä muilla varmaan on ollut jotain toisenlaista ongelmaa tai sitten ei voi kuin onnitella jos joku tästä pyörityksedtö on selvinnyt ilman mitään ongelmia! Minä en selviä. Olen heikko ihminen enkä häpeä sitä myöntää. Kiitos teille jotka oikeasti yritätte auttaa.

Vierailija
74/77 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa nuppivikaiselta, suosittelen terapiaa

Vierailija
75/77 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, vaikka nyt tuntuu vaikealta, sinä selviät - ottamalla hetken kerrallaan. Ei edes päivää tai viikkoa, menet eteenpäin askel kerrallaan.

Minä tiedän jotain lasten kanssa uupumisesta, olen useamman lapsen saanut ja hoitanut aluksi kaikki kotona. Mutta kun voimat loppui, nöyrryin pyytämään apua ja sain lapsille hyvän hoitopaikan. Myöhemmin ihmettelin miten en tajunnut tehdä sitä aiemmin, perheemme olisi säästynyt monelta harmilta. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Siksi suosittelen tätä sinullekin! Oma aika on korvaamatonta. Pienen lapsen kanssa voi olla monen laisia haasteita, mutta onneksi niihin yleensä saa apua kun sitä pyytää. Väsyneenä ja uupuneena ei jaksa ajatella selkeästi, mutta jos uupumus pääsee pahaksi, siitä on vaikeampi nousta. Siksi älä aikaile! Laita se päivähoitohakemus jo tänään. Tsemppiä!

Vierailija
76/77 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorin kautta ja leikin kautta.

Lapsi vaikuttaa tarvitsevan läsnäoloa.

Itse tein lapsen kanssa palapelejä tunnista toiseen ja hyvin meni. Eivät paljon tarvitse.

Ei kannata kertoa neuvolassa väsymyksestä koska ottavat lapsesi huostaan.

Pyydä kavereilta apua tai osta rahalla hoitoapua.

Lastensuojelu tulee kalliiksi ja sinulta menee terveys kun ikävöit kiukuttelevaa lastasi.

Omani on huostassa kun hain apua. En suosittele kenellekään.

Vierailija
77/77 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(...)

Ei kannata kertoa neuvolassa väsymyksestä koska ottavat lapsesi huostaan.

(...)

Omani on huostassa kun hain apua. En suosittele kenellekään.

Huono provo. Huostaanotto on aina viimesijaisin keino lapsen kasvun turvaamiselle, ensisijaisesti pyritään tuomaan kotiin tukea ellei tilanne ole lähtökohtaisesti jo vaarallinen lapselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi