Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla ei vieläkään ole Instassa tiliä

Vierailija
24.02.2021 |

Etkö käsitä millaisista someilmiöistä jäät paitsi?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instasta on tullut sellainen kuva, että se vääristää todellisuutta eikä sovi jos on jo ennestään huono itsetunto, kuten minulla.

Vierailija
42/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa some kanava, jota käytän on LinkedIn ja sekin asiantuntija työssä lähes pakon sanelemana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37977 kirjoitti:

Olen vain täällä ja fb:ssa, ja fb:stakin aion luopua, koska Messengeriini tulee omituisia, ulkolaisia, ehkä naisten viestipyyntöjä lähes päivittäin.

Olen 67-v.

Ehkä fraasista; ikä on vaan numero,  onkin tullut totta? Hitto et me vanhukset ollaankin seksikkäitä ja haluttuja, m51 :)

Vierailija
44/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitän, mistä jään paitsi: julkisuustyrkkyjen ihanista aamiais-, poikaystävä, koira- tms. kuvista ja selostuksista kuinka ihania ne ovatkaan. Sekä kaikesta muusta s*nnasta.. Snappi on ihan hauska mutta insta on jo niin out, FB:sta puhumattakaan. Tai on siellä (FB:ssa) joskus mukava tervehtiä harvemmin tavattuja vanhoja tuttuja, tai olla harrasteryhmissä ja sukuseurassa.

Vierailija
45/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole instaa tai twitteria, vanha fb saa riittää. Miksi ihmeessä mun pitäisi jakaa kuvia mun tekemisistä kaiken kansan kommentoitavaksi?

Minäpä kerron:

Jos harrastaisit samaa asiaa kuin minä (luova, kädentaitoihin liittyvä harrastus), toivoisin sinun jakavan kuvia omista töistäsi inspiraatioksi ja ohjeeksi. Koska sillä tavalla insta (ja Pinterest) toimii. Voisin seurata joko sinua tai nähdä inspiroivat kuvasi seuraamalla harrastukseeni liittyviä hashtageja.

Mutta jos sinulla ei ole mitään jaettavaa, et harrasta mitään kiinnostavaa, sinulla ei ole mitään osaamista mikä voisi ilahduttaa muita, niin silloin emme menetä mitään, että tuhlaat mieluummin aikasi tällä palstalla kuin jonkin kivan harrastuksen parissa.

Facebookissa on lukuisia ryhmiä missä voi jakaa käsityöideoitaan.

Kyllä, seuraan niitä myös FB:ssä. FB:ssä käydään enemmän keskustelua, instassa kuvat ovat pääasiassa. Tukevat toisiaan.

Mutta joidenkin on ilmeisesti mahdotonta ymmärtää, että somea voi käyttää hyödyksi ja iloksi ja niin, ettei seuraa siellä ihmisten elämää ja selfie-postauksia.

Mikset sinä voi hyväksyä sitä että kaikkia ei vaan tippaakaan kiinnosta? Eli ole ihan rauhassa somessasi ja anna minun olla olematta.

Vierailija
46/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insta tuntuu teennäiseltä. Jaetut kuvat ovat filtterien läpi siloiteltuja ja tarkkaan harkittuja. Miksi katsoisin kuvia jostain, mikä ei kerro todellisesta maailmasta mitään? Yksi kaverini viettää tunteja päivästä selaamalla instaa, liittyen muka visuaaliseen työhönsä. Joskus raivaa tilaa kaoottisessa kämpässään, että saa kuvan jostain pikku askartelustaan. Hänen bisnestään ei ole instassa roikkuminen parantanut, päinvastoin se on hyvä tekosyy olla tekemättä mitään. Mutta sitähän ei muut tiedä, kun ei se instassa näy.

Vierailija
47/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole instaa tai twitteria, vanha fb saa riittää. Miksi ihmeessä mun pitäisi jakaa kuvia mun tekemisistä kaiken kansan kommentoitavaksi?

Minäpä kerron:

Jos harrastaisit samaa asiaa kuin minä (luova, kädentaitoihin liittyvä harrastus), toivoisin sinun jakavan kuvia omista töistäsi inspiraatioksi ja ohjeeksi. Koska sillä tavalla insta (ja Pinterest) toimii. Voisin seurata joko sinua tai nähdä inspiroivat kuvasi seuraamalla harrastukseeni liittyviä hashtageja.

Mutta jos sinulla ei ole mitään jaettavaa, et harrasta mitään kiinnostavaa, sinulla ei ole mitään osaamista mikä voisi ilahduttaa muita, niin silloin emme menetä mitään, että tuhlaat mieluummin aikasi tällä palstalla kuin jonkin kivan harrastuksen parissa.

Facebookissa on lukuisia ryhmiä missä voi jakaa käsityöideoitaan.

Kyllä, seuraan niitä myös FB:ssä. FB:ssä käydään enemmän keskustelua, instassa kuvat ovat pääasiassa. Tukevat toisiaan.

Mutta joidenkin on ilmeisesti mahdotonta ymmärtää, että somea voi käyttää hyödyksi ja iloksi ja niin, ettei seuraa siellä ihmisten elämää ja selfie-postauksia.

Entä jos kiinnostaa myös keskustelu eikä pelkkä kuva ja #laukku #kierrätys #ompeluonihanaa #äippäompelee #itetein?

Vierailija
48/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siellä tili mutta en ole oikein ymmärtänyt sen ideaa. Jaan joskus huonoja luontokuviani jotka ei ketään kiinnosta ja joiden ei tarvitsekaan ketään kiinnostaa. Joskus näkee fb-ryhmissä ihmisten mainostavan instatilejään ja mä ihmettelen että miksi ihmeessä haluaisin mulle tuntemattomien ihmisten seuraavan omaa tiliäni? Muiden kuvien ja päivitysten seuraamiseen mulla on huonosti kiinnostusta, varsinkaan kenenkään julkkisten seuraamiseen, mihin tuo kai eniten on tarkoitettu. En käsitä sitäkään miksi kaikenlaiset organisaatiot on luoneet instatilejä, sellaisetkin joiden tiedotus tapahtuu kuitenkin enemmän muissa kanavissa. Nuoremmat käyttää nykyään jo enemmän jotain tiktokkeja ym. joihin mä en jaksa senkään vertaa tutustua, muutaman vuoden päästä sekin on kuitenkin jo mennyttä.

Vierailija
49/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitän, mistä jään paitsi: julkisuustyrkkyjen ihanista aamiais-, poikaystävä, koira- tms. kuvista ja selostuksista kuinka ihania ne ovatkaan. Sekä kaikesta muusta s*nnasta.. Snappi on ihan hauska mutta insta on jo niin out, FB:sta puhumattakaan. Tai on siellä (FB:ssa) joskus mukava tervehtiä harvemmin tavattuja vanhoja tuttuja, tai olla harrasteryhmissä ja sukuseurassa.

Olen instassa ja jään silti paitsi ihan kaikista noista luettelemistasi asioista. Siellähän näkee tasan sen, mitä on itse päättänyt seurata. Yksikään julkkistyrkky ei siis hypi sun eikä mun tilille, jos ei itse käy sitä sinne klikkaamassa.

Vierailija
50/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei o somee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi