Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla ei vieläkään ole Instassa tiliä

Vierailija
24.02.2021 |

Etkö käsitä millaisista someilmiöistä jäät paitsi?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole instassa, facessa, tiktokissa, en snäppäile, tviittaile yms yms yms mitä näitä nyt onkaan...ei ole ikinä kiinnostanut ja hyvin pärjään ilman. Miehelläni sama juttu. N35

Vierailija
22/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin jo fb:n ja instan. Elämänlaatu parani.

Mutta tällä palstalla tuhlaat aikaasi? Miksi? Mitä sellaista tämä antaa, että käytät tätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tili Nordeassa. Se saa riittää!

Sama juttu minulla. Päivitän tiliäni pari kertaa päivässä. Seuraajien määrää en tiedä. Luku ei näy tiliotteessa.

Vierailija
24/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ig on nykyään lähes yhtä out kuin facebook. Kukaan ei missaa mitään jos ei ole instassa, lähinnä voittaa elämässä kun kallisarvoinen aika ei kulu kuvien tuijotteluun.

Vierailija
25/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tällä palstalla tuhlaat aikaasi? Miksi? Mitä sellaista tämä antaa, että käytät tätä?

Olen eri, mutta onko tämä sitten jotenkin kiellettyä, jollei halua omaa henkilökohtaista elämäänsä ja kuviaan jakaa ympäri nettiä? Kyllä, välillä kun on tylsää saatan käydä muutamalla keskustelupalstalla lukemassa ja kommentoimassa, anonyymisti.

Vierailija
26/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ig on nykyään lähes yhtä out kuin facebook. Kukaan ei missaa mitään jos ei ole instassa, lähinnä voittaa elämässä kun kallisarvoinen aika ei kulu kuvien tuijotteluun.

Mutta tähän palstaan voi käyttää kallisarvoista aikaansa?

Jos joku sanoisi minulle live-elämässä luopuneensa somesta, koska arvostaa aikaansa niin paljon ettei halua tuhlata sitä ruudun tuijottamiseen, niin ymmärtäisin. Sitä en ymmärrä, että joku naputtaa nenä kännykässä tälle palstalle, kuinka nenä kännykässä someen kirjoittelu on kallisarvoisen ajan tuhlaamista (kyllä, tämäkin on joidenkin määritelmien mukaan somea).

Minä väitän edelleen, että näiden ketjujen takana on yksi ja sama ihminen ja hänen some-traumansa on noussut siitä, ettei hänen päivityksistään tykätä riittävästi.

Vierailija
27/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisin installa? En ota käytännössä lainkaan kuvia, joten pitäisikö vain stalkkailla muita?

Vierailija
28/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko ap itsekään olevansa missään Instagramissa 10 vuoden päästä :D

Minä kiroan sen vuoden 2018, jona minut viimein painostettiin ottamaan kosketusnäyttöpuhelin, kuulemma sitä tarvitsisi opiskeluissa. Kertaakaan en ole tarvinnut, läppäriähän minä vain käytän. Vaihtaisin muuten takaisin simpukkaan, mutta sitten verkkopankkitunnuksilla eri sivustoille tunnistautuminen menisi mutkikkaaksi.

Vierailija
29/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan sitten käsitä. Mutta en halua vielä yhtä aikasyöppöä lisää elämääni. Ja kyllä se fiksulle aikuisellekin voi aiheuttaa kateutta ja huonommuuden tunteita, vaikka kuinka tietää että se siloiteltua pintaa.

Vierailija
30/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole instaa tai twitteria, vanha fb saa riittää. Miksi ihmeessä mun pitäisi jakaa kuvia mun tekemisistä kaiken kansan kommentoitavaksi?

Onko joku vielä facebookissa? Minkä ikäinen oot?

51+ :)

Eipä sielläkään tule oikein mitään jaettua, lähinnä seuraan aktiivisen taloyhtiöryhmän asioita, asuinalueen- ja kryptovaluuttakeskusteluryhmiä. Eli se on tiedonjakokanava lähinnä.

Vierailija
31/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin, että insta meni pilalle siinä vaiheessa, kun eläkeikäisetkin ilmestyivät sinne.

Vierailija
32/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta onko tämä sitten jotenkin kiellettyä, jollei halua omaa henkilökohtaista elämäänsä ja kuviaan jakaa ympäri nettiä? Kyllä, välillä kun on tylsää saatan käydä muutamalla keskustelupalstalla lukemassa ja kommentoimassa, anonyymisti.

Eihän insta ole henkilökohtaisen elämän jakamista (ellei ihan itse käytä sitä siihen). Omasta instastani ei näe missä asun, mikä on parisuhdestatukseni, ei edes miltä näytän. Sieltä näkee vain harrastukseeni liittyviä kuvia.

Vierailija
33/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaan sitten käsitä. Mutta en halua vielä yhtä aikasyöppöä lisää elämääni. Ja kyllä se fiksulle aikuisellekin voi aiheuttaa kateutta ja huonommuuden tunteita, vaikka kuinka tietää että se siloiteltua pintaa.

Mikä siellä aiheuttaa kateutta ja huonommuuden tunteita? Tottakai minua harmittaa, etten ole yhtä näppärä käsistäni kuin muut tai minulla ei ole yhtä hyviä ideoita kuin ihmisillä, jotka ovat harrastaneet samaa asiaa paljon minua pidempään tai ovat minua idearikkaampia. Mutta en pidä sitä kateutena tai huonommuuden tunteena vaan minä ihailen heitä. Ja imen heiltä oppia ja niitä ideoita.

Vierailija
34/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan ihan rehellisiä (mikä monille on vaikeata) niin kuinkahan moni on oikeasti kiinnostunut muiden laittamista kuvista? Poikkeuksena tietysti misut, joiden kuvien ääressä läähättävät kakkiaiset kuolaavat. Kaikki ovat vaan tohkeissaan, että kiva laittaa kuvia siitä ja tästä ja marsun takapuolesta, mutta kuka niitä oikeasti viitsii katsoa ja miksi ihmeessä pitäisikään?? Minulla ainakin riittää ihan oikeassa elämässäni niin paljon virikkeitä ja tekemistä, ettei minua kiinnosta pätkän vertaa katsoa millaisen kakun Vertti väänsi tai millainen on Nooran naama tänään.

Vierailija
35/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla twitter, twitch ja youtube. Ne riittää toistaiseksi.

Vierailija
36/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole instaa tai twitteria, vanha fb saa riittää. Miksi ihmeessä mun pitäisi jakaa kuvia mun tekemisistä kaiken kansan kommentoitavaksi?

Minäpä kerron:

Jos harrastaisit samaa asiaa kuin minä (luova, kädentaitoihin liittyvä harrastus), toivoisin sinun jakavan kuvia omista töistäsi inspiraatioksi ja ohjeeksi. Koska sillä tavalla insta (ja Pinterest) toimii. Voisin seurata joko sinua tai nähdä inspiroivat kuvasi seuraamalla harrastukseeni liittyviä hashtageja.

Mutta jos sinulla ei ole mitään jaettavaa, et harrasta mitään kiinnostavaa, sinulla ei ole mitään osaamista mikä voisi ilahduttaa muita, niin silloin emme menetä mitään, että tuhlaat mieluummin aikasi tällä palstalla kuin jonkin kivan harrastuksen parissa.

Facebookissa on lukuisia ryhmiä missä voi jakaa käsityöideoitaan.

Vierailija
37/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän insta ole henkilökohtaisen elämän jakamista (ellei ihan itse käytä sitä siihen). Omasta instastani ei näe missä asun, mikä on parisuhdestatukseni, ei edes miltä näytän. Sieltä näkee vain harrastukseeni liittyviä kuvia.

Eiköhän se lähes kaikilla ole juurikin oman elämän jakamista. Mutta kiva, tuo on sitten sinun juttusi. Minun juttuni on ettei kiinnosta instat ja facet, mutta joillakin keskustelupalstoilla käyn välillä anonyymisti.

Vierailija
38/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron:

Jos harrastaisit samaa asiaa kuin minä (luova, kädentaitoihin liittyvä harrastus), toivoisin sinun jakavan kuvia omista töistäsi inspiraatioksi ja ohjeeksi. Koska sillä tavalla insta (ja Pinterest) toimii. Voisin seurata joko sinua tai nähdä inspiroivat kuvasi seuraamalla harrastukseeni liittyviä hashtageja.

Mutta jos sinulla ei ole mitään jaettavaa, et harrasta mitään kiinnostavaa, sinulla ei ole mitään osaamista mikä voisi ilahduttaa muita, niin silloin emme menetä mitään, että tuhlaat mieluummin aikasi tällä palstalla kuin jonkin kivan harrastuksen parissa.

Suurin osa teistä käyttää minun osaamistani jokapäiväisessä elämässänne tietämättänne siitä, mulla ei ole mitään hinkua tehdä siitä numeroa. Mitä harrastuksiin tulee niin en näe mitään syytä jakaa kuvia esim auton rassaamisesta jossakin montussa, tai kuinka paska olen ampumaradalla käsiaseen kanssa. Ja miksi roikun täällä? Palaveri, jossa olen kiinni, on hel...tin tylsä...

39/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain täällä ja fb:ssa, ja fb:stakin aion luopua, koska Messengeriini tulee omituisia, ulkolaisia, ehkä naisten viestipyyntöjä lähes päivittäin.

Olen 67-v.

Vierailija
40/50 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron:

Facebookissa on lukuisia ryhmiä missä voi jakaa käsityöideoitaan.

Kyllä, seuraan niitä myös FB:ssä. FB:ssä käydään enemmän keskustelua, instassa kuvat ovat pääasiassa. Tukevat toisiaan.

Mutta joidenkin on ilmeisesti mahdotonta ymmärtää, että somea voi käyttää hyödyksi ja iloksi ja niin, ettei seuraa siellä ihmisten elämää ja selfie-postauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi