Mielenterveyslääke lihotti 40kg
Omaiseni sai voimakkaan masennuksen 20 v sitten. Se hävisi terapialla ja lääkkeillä ja onneksi hän on käynyt nyt töissä sen 10v. Eli pääsi sairaalassa olon 5 pv jälkeen heti töihin.
Mutta hän on lihonut paljon. Tunnetko ongelman
Kommentit (73)
Minä lihoin mirtatsapiinilla 10-15 puolessa vuodessa. Enkä syönyt paljoa, tosin alkoholia meni melko reilusti joten sekin varmaan vaikutti. Lopetin lääkkeen joulukuussa ja tammikuussa aloin laihtua. Nyt on pudonnut 7 kiloa.
Mulla on ollut masennuslääkkeitä jotka saa tajuttomat syömishimot.
Miehellä psykoosilääke, joka vaikuttaa aineenvaihduntaan ja kerää kiloja. Samaa terveellisestä ruokaa syödään, mutta kilot ei ala lähtemään.
On omakohtaista kokemusta. Naurattaa "asiantuntijat", jotka kertoo, että syömällä ne kilot tulee.
Kuuluuko kenenkään paino sulle? Äläkä nyt vastaa näkeväsi sen. No niin varmaan näet jos sulla on silmät päässä. Mutta SILTI SE EI KUULU SULLE.
Jos Sijaltainen nousisi.
Vierailija kirjoitti:
On omakohtaista kokemusta. Naurattaa "asiantuntijat", jotka kertoo, että syömällä ne kilot tulee.
Sama täällä, naurattaa. Jo pelkät e-pillerit lihotti 20 kg. Nyt kun lopettanut ne, 10 kg lähtenyt vajaassa vuodessa. Sattumalta se alkoi pudota just samaan aikaan kun lopetin 😏
Eiköhän omaisesi ole ihan itse itsensä lihottanut. Lääkkeet ei lihota.
Hyvä syyttää lääkkeitä, mutta vaikka ne lisäisivätkin ruokahalua, niin sinä itse päätät mitä syöt ja kuin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mässäilemällä ne tuleekin.
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas kerran yksi viisastelija!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, naurattaa. Jo pelkät e-pillerit lihotti 20 kg. Nyt kun lopettanut ne, 10 kg lähtenyt vajaassa vuodessa. Sattumalta se alkoi pudota just samaan aikaan kun lopetin 😏
Paljon sun e-pillerit sisälti kaloreita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan faktaa on. Mikään lääke ei lihota.
käyppä kortisonia apteekista nimellä kyypakkaus ja ota siitä joitakin viikkoja ja katsotaan onko sulla kauhea nälkä!
Venlafaxin lihotti 25kg. Ei auttanut vaikka liikuin ja laitoin syömiset kuntoon, paino ei vaan tippunu, päinvastoin.
Kun lopetin tuon myrkyn niin vuodessa lähti se 20kg ihan itsestään pois.
Syyskuu 2015 ennen lääkityksen aloitusta painoni oli 45 kg (alipaino eli varaa olikin lihoa muutama kilo), syyskuu 2020 eli 5 v lääkkeiden syönnin jälkeen paino 78 kg (lievä ylipaino). Ai vtuttaako? KYLLÄ. Lääkkeet lisäävät ruokahalua niin että nälkä on pohjaton ja en voi lopettaa syömistä :( Koko vaatekaappi mennyt uusiksi. Jos olisin ollut jo alkujaan ylipainoinen, olisin nyt yli 100 kiloinen tankkeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon sun e-pillerit sisälti kaloreita?
Jostain syystä rasvapros. alkanut laskea ja lihasmassa kasvaa lopettamisen jälkeen. Syön ja liikun ihan yhtä samanlaisesti kuin ennenkin. Jospa keinotekoinen hormoni sotkee kehon aineenvaihdunnan ja rakentaja-aineitten toiminnan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan faktaa on. Mikään lääke ei lihota.
Ja sinulla ei selvästi ole kokemusta näistä lääkkeistä. Lääkkeet ei lihota ei, mutta lääkkeet tekee niin valtavan syömishimon, ettei sitä kykene millään itsekurilla vastustamaan!
Nää ”lääkkeet ei lihota” -väitteet on outoja, koska todellakin lääkkeet voi lihottaa, ilman että syöminen lisääntyy. Esim. betasalpaajat alentavat elimistön peruskulutusta, ja insuliini lihottaa takuulla jokaikistä. Monet psyykenlääkkeet (esim. mirtatsapiini) vaikuttavat insuliiniaineenvaihduntaan ja voivat mm. sitä kautta aiheuttaa suurtakin lihomista. Toki ne varmaan lisäävät ruokahaluakin.
Siis masennus oli 10v sitten