Mielenterveyslääke lihotti 40kg
Omaiseni sai voimakkaan masennuksen 20 v sitten. Se hävisi terapialla ja lääkkeillä ja onneksi hän on käynyt nyt töissä sen 10v. Eli pääsi sairaalassa olon 5 pv jälkeen heti töihin.
Mutta hän on lihonut paljon. Tunnetko ongelman
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän omaisesi ole ihan itse itsensä lihottanut. Lääkkeet ei lihota.
Siinä taas kerran yksi viisastelija!
Ihan faktaa on. Mikään lääke ei lihota.
Viisastelun lisäksi hallitsee saivartelunkin...
Ps. Oletko koskaan kuullut sanoja lääkkeiden haittavaikutukset?
Vierailija kirjoitti:
On omakohtaista kokemusta. Naurattaa "asiantuntijat", jotka kertoo, että syömällä ne kilot tulee.
Näinpä, tottahan se on että syömällä ainoastaan niitä kiloja tulee MUTTA mikä pistää ihmisen himoamaan ruokaa tai tuntemaan liiallista nälkää tai aiheuttaa väsytystä ja saamattomuutta jolloin liikunta jää minimiin.
No ne LÄÄKKEET.
Putkiaivoiset "asiantuntijat" eivät kykene näitä asioita yhdistämään.
e-pillereissä on pikkiriikkinen osuushormooneista mitä niissä oli 60-luvulla, ja silloinkaan naiset ei paisuneet .
Oikea syy on vakiintunut parisuhde ja syöpöttely koska ei tartte pitää itseään normaalina enää.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä syyttää lääkkeitä, mutta vaikka ne lisäisivätkin ruokahalua, niin sinä itse päätät mitä syöt ja kuin paljon.
Mirtartsapiini. Tuttava käytti muutaman kuukauden ja söi hillittömästi sokerisia herkkuja. Tuhansia kaloreita päivässä eikä ne kilot ole lähteneet vuosienkaan jälkeen. Kammottava sivuvaikutus jota ei oteta vakavasti vaikka pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
käyppä kortisonia apteekista nimellä kyypakkaus ja ota siitä joitakin viikkoja ja katsotaan onko sulla kauhea nälkä!
Nälkä ei lihota vaan syöminen....
Lääke ei lihota. Ruokahalua se saattaa kasvattaa. Syöt nälän tunteeseen ja se syöty ruoka on se, mikä lihottaa.
Ainoa syy lihomiseen on siis itsekurin puute.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä syyttää lääkkeitä, mutta vaikka ne lisäisivätkin ruokahalua, niin sinä itse päätät mitä syöt ja kuin paljon.
Täytyy ymmärtää että se ruuanhimo on ihan valtava eikä sitä jaksa vastustaa. Se on sairaalloista näläntunnetta. Ketään ei saisi laittaa sellaiseen kiusaukseen.
Maailman nälänhätä on ratkaistu!! Syötetään nälkäänäkeville halpoja masennuslääkkeitä ja alkavat lihomaan.
Kiitos AP maaailman pelastamisesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On omakohtaista kokemusta. Naurattaa "asiantuntijat", jotka kertoo, että syömällä ne kilot tulee.
Sama täällä, naurattaa. Jo pelkät e-pillerit lihotti 20 kg. Nyt kun lopettanut ne, 10 kg lähtenyt vajaassa vuodessa. Sattumalta se alkoi pudota just samaan aikaan kun lopetin 😏
Paljon sun e-pillerit sisälti kaloreita?
Jostain syystä rasvapros. alkanut laskea ja lihasmassa kasvaa lopettamisen jälkeen. Syön ja liikun ihan yhtä samanlaisesti kuin ennenkin. Jospa keinotekoinen hormoni sotkee kehon aineenvaihdunnan ja rakentaja-aineitten toiminnan...
Niin ne kalorit? Paljon niitä oli yhdessä pillerissä?
Mä lihosin ensimmäisten kuukausien (3 - 4 kk) aikana 15 kg. Sittemmin paino tasaantui.
Neuroleptit vaikuttavat sokeriaineenvaihduntaan ja lisäävät painoa, vaikket söisi mitään.
Jos olet autiolla saarella ja ainoa mitä syöt on lääkkeesi ja jotkut pajun oksat, niin veikkaappa lihotko vai laihdutko?
Ei lääkkeissä ole kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Minä lihoin mirtatsapiinilla 10-15 puolessa vuodessa. Enkä syönyt paljoa, tosin alkoholia meni melko reilusti joten sekin varmaan vaikutti. Lopetin lääkkeen joulukuussa ja tammikuussa aloin laihtua. Nyt on pudonnut 7 kiloa.
Mä lihoin samassa ajassa 5 kg, grammaakaan ei ole lähtenyt 2,5 vuodessa. Enkä muuttanut syömisiäni lääkkeen aikana yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän omaisesi ole ihan itse itsensä lihottanut. Lääkkeet ei lihota.
Siinä taas kerran yksi viisastelija!
Ihan faktaa on. Mikään lääke ei lihota.
Ja sinulla ei selvästi ole kokemusta näistä lääkkeistä. Lääkkeet ei lihota ei, mutta lääkkeet tekee niin valtavan syömishimon, ettei sitä kykene millään itsekurilla vastustamaan!
Kyllä pystyy. Kyse on ihmisen piittaamattomuudesta.
Neuroleptejä menee. Kilpirauhasen vajaatoiminta ja endometrioosin hoitoon tarkoitetut hormonit päälle.
Olen laihtunut nyt yli 30 kg ruokaremontilla.
Luit oikein: muutin ruokailutottumuksia. Lääkkeet menee kuten ennenkin. Niissä ei tosiaan ole kaloreita.
Itsekurin puutetta. Kukaan ei väkisin sitä ruokaa sulle syötä.
Vierailija kirjoitti:
Lääke ei lihota. Ruokahalua se saattaa kasvattaa. Syöt nälän tunteeseen ja se syöty ruoka on se, mikä lihottaa.
Ainoa syy lihomiseen on siis itsekurin puute.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Mene nyt vi**uun sen itsekurisi kanssa. Jotkut lääkkeet vaikuttavat aineenvaihduntaan. Jos lääkkeen aineenvaihduntaa = energiankulutusta vähentävä vaikutus aiheuttaa sen, että sama ruokamäärä, jolla ennen pysyit vakiopainoisena, alkaakin nyt lihottaa, niin onko se syy silloin siinä lääkkeessä? Kyllä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, naurattaa. Jo pelkät e-pillerit lihotti 20 kg. Nyt kun lopettanut ne, 10 kg lähtenyt vajaassa vuodessa. Sattumalta se alkoi pudota just samaan aikaan kun lopetin 😏
Paljon sun e-pillerit sisälti kaloreita?
Muistan miettineeni samoin ollessani 10-vuotias ja kuulleeni naapurin tädin lihoneen e-pillereiden seurauksena.
Syy, miksi joku alkaa lihoamaan lääkkeen syömisen johdosta, johtuu siitä, että kyseinen lääke laskee ihmisen energiankulutusta. Lääke voi laskea ihmisen energiankulutusta jopa 50:llä prosentilla.
Esimerkki:
Tuula pystyi syömään ennen 2100 kcal lihomatta/laihtumatta.
Hän aloitti x lääkkeen syömisen.
Lääke hidasti Tuulan aineenvaihduntaa noin 20% eli Tuula kykenisi hallitsemaan painoaan syömällä 1680 kcal. Mutta Tuula jatkaa 2100 kcal syömistä ja lihoaa noin 20 kiloa vuoden aikana.
Jos on tottunut syömään ennen paljon ja yhtäkkiä pitäisi vähentää kalorisaantia usealla sadalla, niin ei ole mikään ihme, että lihoaa.
Joo, tuttua on, mirtatsapiini, jota YTHS:n lääkäri ylisti, toi kymmeniä kiloja. En olisi uskonut.