Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö kenenkään muun mies vanhentuneita ruokia kaapista, ihan tarkoituksella?

Vierailija
23.02.2021 |

Mun perheeseen kuuluu kolme miespuolista henkilöä, ja he syövät PALJON. Ja mä teen PALJON ruokaa. Mutta mies ei syö niitä ns. järjestyksessä, vaan vetää ihan ikivanhoja ellen heti muista heittää niitä pois kaapista. Nyt kaivoi sieltä viime perjantain paistetut jauhelihat ja tortillakamat. Mä nappasin ne jauhelihat siltä pois ja heitin roskiin. Tuossa se sitten syö kaikkea muuta mitä löysi, paitsi niitä tuoreita ruokia. Ja mä sitten heitän ne kohta taas pois. Tuossa se rouskuttaa viikon vanhaa salaattia jne. En kestä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä että syö vanhemmasta päästä. mutta kun paastoaa monta päivää ja jättää ne syömättä ajallaan. Ja sitten kun ne ovat vanhoja, alkaa syödä niitä. Miksei hitto soikoon voi syödä niitä kun ne ovat syömiskelpoisia???? ap

Vierailija
2/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo nimenomaan syö niitä järkevässä järjestyksessä, jos vanhimmasta aloittaa?

Miksi perjantaina paistettu jauheliha olisi pilalla tiistaina, jos se ei ollut paistovaiheessa mitenkään vanhaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on säästäväinen. Sä heität pois. Ehkä kantsis tehdä niin että seuraavana päivänä voi syödä vielä, sitten lisää kun loppu.

Mulla ei mennyt ennen korona-aikaa vuosiin mitään hukkaan, mutta nyt ostanut (paljon) enempi kerrallaan ja harmittanut kun muutaman kerran joutunut heittään pois.

Vierailija
4/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei syö, mikä ärsyttää. Minä siis syön. Järkässä syödään, eli todellakin söisin ne viimeviikkoiset jauhelihat nyt, ennen kuin koskisin uudempiin.

Vierailija
5/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hysteerikko sä olet? perjantaina paistettu jauheliha on ihan syötävää vielä 

Vierailija
6/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin syön. Justiinsa söin 3kk päiväysvanhan raejuuston jääkaapista.

Vierailija
7/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa vähemmän tai harvemmin ruokaa jos osa kerran ehtii pilaantua.

Vierailija
8/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreesta tehty säilyy viikon ainakin

Vierailija
9/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätemylly omasta takaa!

Vierailija
10/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään syömäkelvotonta ruokaa kaapeissa, joten ei ole ongelma.

Vierailija
11/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kyllä säilötä vanhentuneita ruokia jääkaapissa.

Vierailija
12/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on innostunut ruokahävikin vähentämisestä! Olisit vain kiitollinen.

Vierailija
13/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja minullakin nousee välillä savu korvista sen takia. Ymmärrän kyllä, että tätäkään ei voi millään käsittää, jos oma asuinkumppani käyttäytyy tässä(kin) asiassa normaalin joustavasti.

Juuri sellaista tapahtuu, että olen tehnyt kattanut pöydän ja tehnyt paistia lohkoperunoilla, mutta mies menee jääkaapille ja valmistaa itselleen pikaravioleja, koska ne menevät tänään vanhaksi.

Hän mikrottelee sen sunnuntaipaistin jämät muovilaatikosta itselleen sitten aamupalaksi ylihuomenna, kun se on muuttunut tarpeeksi vanhentuneeksi.

Vierailija
14/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni harrastaa tätä. On aina harrastanut. Suuttuu, jos on jotain heitetty "vanhentuneena" pois. Nyt jo 75v 🙂

Vierailija
15/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua AP. Olen itse todella tarkka ruokahygieniasta, joidenkin mielestä varmaan liiankin. Vanhentunut ruoka ällöttää minua. Tiedän että päiväykset eivät välttämättä kerro ruuan tilasta ja aistihavaintoja voi käyttää.

Meilläkin mies ei yhtään katso päiväyksiä, sinne uppoaa vanhat kalat ja leikkeleet. Kun hän syö tällaista sanon jo valmiiksi että en sitten kuuntele kun alat valittaa että vatsassa kiertää. Hän syö aina vanhoja ruokia ja sitten tuoreimmat tilalle odottamaan vanhenemista. Ihme luuppi jossa koskaan ei saa tuoretta ruokaa.

Jos minä joudun hävittämään vanhoja elintarvikkeita, hän vahtaa ja kysyy vieressä onko varmasti vanhentuneita. Muutin hänen kanssaan yhteen v. 2003, hänen silloiseen asuntoonsa, ja kun aloin siivota kaappeja, siellä oli säilykkeitä jostain ysäriltä.

Meillä nämä periytyvät suoraan kotoa. Minun kotina oltiin näistä tarkkoja. Miehen isä varsinkin on varsinainen elävä komposti.

Vierailija
16/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja minullakin nousee välillä savu korvista sen takia. Ymmärrän kyllä, että tätäkään ei voi millään käsittää, jos oma asuinkumppani käyttäytyy tässä(kin) asiassa normaalin joustavasti.

Juuri sellaista tapahtuu, että olen tehnyt kattanut pöydän ja tehnyt paistia lohkoperunoilla, mutta mies menee jääkaapille ja valmistaa itselleen pikaravioleja, koska ne menevät tänään vanhaksi.

Hän mikrottelee sen sunnuntaipaistin jämät muovilaatikosta itselleen sitten aamupalaksi ylihuomenna, kun se on muuttunut tarpeeksi vanhentuneeksi.

Ymmärrän kyllä tämän, on ikävää kun on nähnyt vaivaa ja haluaisi nauttia hyvästä ruoasta yhdessä, mutta toinen skippaa ruokahetken ja tekee mitä itse haluaa. 

Vierailija
17/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette syö ensin vanhoja loppuun, ja teet uutta ruokaa vasta sitten?

Vierailija
18/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten isä ei syö itse, mutta syöttäisi ne lapsille. En tiedä paljonko tätä tapahtuu nyt kun en ole katsomassa. Mutta varmaan tapahtuu, mihinkäs se olisi muuttunut.

Vierailija
19/19 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein enemmän ruokaa ja sitä syödään muunnellen kahtena kolmena päivänä. Esim. jauhelihapihvit kermaperunoilla, jauhelihapihvit sienikastike & riisi ja jauhelihapihvit hampurilaisissa. Kun kermaperunat eivät menneet kaikki, niin niiden kanssa yhtenä iltana paistetut nakit. Sienikastiketta voi jäädä, keitän sen seuraksi pastaa  ja paistettuja broilerin suikaleita. En mä silti koe, että meillä syötäisiin kokoajan vanhaa ruokaa. Viikonloppuna tehdään aina enemmän ja vähän parempaa safkaa. Kaikki aina menee ja aikaa säästyy kun tulee töistä. Ruoka usein vartissa valmista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan