Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tekee kyllä aloitteen, jos on kiinnostunut

Vierailija
23.02.2021 |

?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi olla aloitteellinen. Naisia on muutenkin.

Vierailija
62/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se oikeastaan tarkoittaa "tehdä aloite"? Mille? Itse en ole koskaan miehille juttelemaan mennessäni ajatellut, että tässä nyt "teen aloitetta". Normaalia sosiaalista kanssakäymistä se vain on ollut. Esimerkiksi nykyisen mieheni (20. yhteinen vuosi menossa eikä loppua näy) kanssa menin juttelemaan ihan vain siksi, että känniörvelöt pysyis kauempana kun näkisivät, että mulla on miesseuraa. Olin semmonen örveltäjämagneetti. Sitten kun se kiinnostui enemmänkin, ajattelin että no ok, kiva nuori pano (en koskaan mennyt heti sänkyyn tyyppien kanssa, jotka kiinnosti enemmän). Osoittautuikin sitten kaikin puolin muutenkin kivaksi. 

Eli minä aloitin juttelun, mies ehdotti lähempää tutustumista. Kumpi tässä nyt on sitten tehnyt sen aloitteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metoo-aikakaudella riskit ovat melkoiset. Moni ei uskalla. Työpaikka on kiva olla, ja äkkiäkös se lähtee, jos saa maineen ahdistelijana.

Jos et osaa tehdä asiallista aloitetta ilman ahdistelua niin parempi että pysytkin kaikista naisista mahdollisimman kaukana. 

Juurikin näin. Paras jättää naiset pelimiehille. Ne tietää miten naista käsitellään.

Vierailija
64/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se oikeastaan tarkoittaa "tehdä aloite"? Mille? Itse en ole koskaan miehille juttelemaan mennessäni ajatellut, että tässä nyt "teen aloitetta". Normaalia sosiaalista kanssakäymistä se vain on ollut. Esimerkiksi nykyisen mieheni (20. yhteinen vuosi menossa eikä loppua näy) kanssa menin juttelemaan ihan vain siksi, että känniörvelöt pysyis kauempana kun näkisivät, että mulla on miesseuraa. Olin semmonen örveltäjämagneetti. Sitten kun se kiinnostui enemmänkin, ajattelin että no ok, kiva nuori pano (en koskaan mennyt heti sänkyyn tyyppien kanssa, jotka kiinnosti enemmän). Osoittautuikin sitten kaikin puolin muutenkin kivaksi. 

Eli minä aloitin juttelun, mies ehdotti lähempää tutustumista. Kumpi tässä nyt on sitten tehnyt sen aloitteen?

Eli olit helppo pillumagneetti muille, paitsi tälle nykyiselle mielellesi näyttelit vaikeaa.

Vierailija
65/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olit helppo pillumagneetti muille, paitsi tälle nykyiselle mielellesi näyttelit vaikeaa.

Ei? Nykyiselle annoin heti. 

Vierailija
66/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse teen aloitteen päädyn tapailemaan miestä joka ei viitsi tehdä aloitetta tai muutenkaan nähdä naisen eteen vaivaa. Sängyssä pitää olla naisena mies, ei hauskaa naisena joka haluaa olla nainen.

Tästä lähin en tee enää aloitetta koska haluan miehen joka viitsii nähdä vaivaa naisen eteen. Haluan että mut vietellään, en toisinpäin!

T. Naisellinen nainen

Et ole naisellinen nainen, vaan passiivinen nainen.

Naisellinen nainen nimenomaan viettelee miehen.

Vierailija
67/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan tasa-arvon kannalla noissa aloiteasioissa, mutta valitettavasti käytäntö on osoittanut useamman kerran että kun nainen tekee aloitteen , suhde ei useimmiten kestä eikä mies ole pitemmän päälle kiinnostunut. Jos joku todella kaunis ja haluttava nainen tekee aloitteen, alkaa mies ihmetellä mielessään että mikähän tuossa naisessa on vikana kun sen täytyy itse tehdä aloitteita, eikö miehet lähesty sitä, ja jos ei, niin miksi? Jossakin mättää. Kauniskin nainen voi pudota miehen arvostuksessa monta pykälää jos menee suoraan tyrkyttämään seuraansa miehelle.

Joku siinä on että kun mies ihastuu niin  paljon että rohkaisee mielensä ja uskaltautuu kysymään naista treffeille, hän on myös tarpeeksi kiinnostunut pysymään suhteessa ja kohtelemaan naista hyvin. Jos nainen sen sijaan pokaa miehen, kyllä se mies voi hetken hengailla sen naisen kanssa  mutta koska kiinnostusta ei miehen puolelta ollut kauhean paljon alunperinkään, ei mies tee juuri mitään siinä suhteessa. Miehelle on silloin ihan yksi hailee häipyykö se nainen sitten jonkun toisen miehen matkaan.

Joten vaikka tykkäsin joskus tehdä suoria aloitteita, annoin olla koska se ei kuitenkaan ikinä toiminut. Nykyään olen avioliitossa joten ei ole mitään kiinnostustakaan pokailla ketään enää. Ja kyllä, mies teki aloitteen, ja on huomattavasti itseä "tasokkaampi" ulkonäön puolesta.

Ihan samalla tavalla pätee toisinkin päin, kun nainen tekee aloitteen on nainen todennäköisemmin kiinnostunut (muutenhan nainen ei ylipäätään tekisi aloitetta).

Vierailija
68/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa ja heikkoa miestä ahdistaa aktiivinen nainen, ja kuka haluaa sellaisen miehen?

Tervepäisen kanssa se aloite on vuorovaikutusta. Hymy, juttelu, ihan sama kuka hymyili ensin.

Tyhmintä on passiivisena vaan odottaa, kun hyvät miehet viedään vierestä aktiivisempien naisten toimesta.

Vierailija
69/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen aloitteen voi tehdä kumpi tahansa. On hyvin vanhanaikaista ajatella, että se on miehen tehtävä. Mies voi olla ujo, että hän ei edes uskalla tehdä sitä.

Vierailija
70/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse teen aloitteen päädyn tapailemaan miestä joka ei viitsi tehdä aloitetta tai muutenkaan nähdä naisen eteen vaivaa. Sängyssä pitää olla naisena mies, ei hauskaa naisena joka haluaa olla nainen.

Tästä lähin en tee enää aloitetta koska haluan miehen joka viitsii nähdä vaivaa naisen eteen. Haluan että mut vietellään, en toisinpäin!

T. Naisellinen nainen

Mullekin sopii, kunhan itse ensin valitsen sen miehen jonka haluan minut viettelevän. Eli kun olen johonkin iskenyt silmäni, täytyy vaan sitten huolehtia siitä että on sopivasti ”esillä” miehelle ja saa hänen huomionsa. En ole sellaisen tyypin vieteltävissä joka ei vaan itseä kiinnosta. En vaikka hän tekisi mitä.

Vierailija
71/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että jos molemmat ovat kiinnostuneita, niin asiat etenevät helposti ja omalla painollaan. Useimmiten mitään suurieleisiä sanallisia aloitteita ei tarvita. Ja ne saattavat olla minusta usein turn off. En esim. haluaisi, että joku kaverinani pitämä henkilö alkaisi yhtäkkiä julistaa rakkauttaan vaikka kirjeellä. Hyi.

Päädyin mieheni kanssa yhteen, kun olimme alunperin kavereita ja eronneet jokin aika sitten tahoillamme. Olin hänen luonaan katsomassa leffaa ja leffaa katsoessa halailtiin. Siinä sitten vain sopivasti päädyttiin jossakin vaiheessa niin, että huulet koskivat toisiinsa, eikä kumpikaan vetäytynyt pois. :D Siitä sitten päädyttiin aika pikaisesti harrastamaan seksiä.

Olen kaikkiin suhteisiini päätynyt juuri kosketuksen kautta ilman, että selvää aloitteellista olisi. Tavallaan tykkäsin Tinder-treffeistä siinä, että tietyllä tavalla jää on murrettu jo valmiiksi. Mutta kyllä se on aistittavissa, jos joku muukin tuttava on kiinnostunut.

Vierailija
72/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni oli ujo ja selkeästi kiinnostunut, joten minun oli pakko tehdä aloite. Aiemmissa suhteissakin olin aina aloitteellisempi. Miksi leikkiä vaikeasti saatavaa, oli mies tai nainen? Moni mies on sanonut, että on mukavaa kun nainen tietää mitä haluaa. Toki pakkien saaminen sattuu, mutta ainakin tietää missä mennään.

Vierailija
73/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole inhottavampaa kuin selvästi ihastunut ihminen, joka ei kykene tekemään aloitetta, vaan osoittaa kiinnostusta tavoilla, jotka voi tulkita melkein stalkkaamiseksi. Eli lähettää vaikka jatkuvasti kutsuja johonkin peli-iltaan, vaikka olet jo kieltäytynyt, alkaa kävellä kanssasi samaa matkaa koulusta/harrastuksesta/työpaikalta, alkaa harrastaa samoja juttuja, jotta törmäisitte useammin, tykkäilee iäisyyden vanhoista kuvistasi somessa jne. Miten tuollaiselle, joka ei tee suoraa aloitetta, vaan stalkkaa, voi antaa pakit?

Minä olen kaksi kertaa näin käyttäytyvältä ihmiseltä kysynyt suoraan, että oletko ihastunut minuun ja siinä tapauksessa on kyllä kerrottava, etten ole kiinnostunut ja että stalkkaamisen on loputtava. Kieltävät aina kaiken. Huoh, toivottavasti säästyn tältä ihmistyypiltä jatkossa.

Vierailija
74/96 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että miehen riski jälkeläisasioissa on pieni ja naisen taas suuri biologiselta kantilta.

Naisen pitää olla biologisesti valikoivampi, koska touhuista on aina riskinä raskautua. Naiselle siis on hyödyllisintä, jos se mies, josta hän on itse tarpeeksi kiinnostunut (jos ei ole kiinnostunut niin ei kannata koska geenit ovat todennäköisemmin epäsopivammat) tekee aloitteen hänen suuntaansa ja näin vähentää riskiä raskautua miehelle, joka lähtee heti livohkaan.

Miehelle hengailu ihan kivan muttei riittävän kiinnostavan naisen kanssa ei ole yhtä riskialtista, sillä biologinen tehtävä on ikään kuin täyttynyt siinä vaiheessa kun nainen raskautuu. Hänen ei ole pakko jäädä odottelemaan, koska varsinkin teollisuusmaissa lapsi todennäköisesti selviää ilman isääkin kunhan vain on äiti, johon siemen istuttaa. Mies ei ole heti alusta lähtien fyysisesti kiinni kasvavassa sikiössä. Miehen biologisen tehtävän kannalta olisi hyvä saada mahdollisimman paljon jälkeläisiä vaikka hyvin erilaistenkin naisten kanssa. Miksipä ei heilutella peittoa sen naisen kanssa, joka ei niin kiinnosta, mutta tuo itsensä oikein tykö? Ei siinä miehelle lisääntymismielessä ole samanlaista riskiä kuin naiselle.

Kun taas nainen voi olla vain rajallisen määrän raskaana elämässään, jolloin jälkeläisten määrä on pienempi. Hedelmällisyys loppuu aiemmin kuin miehillä. Lisäksi hyvinkin sujunut raskaus on iso ponnistus vartalolta ja hedelmöitymisestä asti uusi elämä vie resursseja, syntymänsä jälkeen vasta viekin. Vaikka äiti tahtoisikin eroon siitä mitä laittoi alulle, niin ei se kovin helposti käy ja varsinkaan syntymän jälkeen harva siihen pystyisi. Joten jumissa on. Siis jos synnytyksestä selviää, mikä ei ennen vanhaan ollut mikään itsestään selvyys ja on edelleen yleisimpiä kuolinsyitä kehitysmaissa. Naisen ei siis kannata ottaa sitä "ihan kivan" riskiä kun harrastaa seksiä tai riskiä, että lähestyy miestä, joka ei näe lähestymisen vaivaa hänen eteensä, koska sitä todennäköisemmin mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut sitoutumaan.

Miehen on siis näytettävä naiselle, että naisen kannattaisi juuri tämän miehen kanssa alkaa riiustelemaan. Saattaa saada jopa kumppanin elämän tyrskyihin ja siihen aikaan kun on raskaana sekä sidottu sylilapsiaikaan, sitoutuneen isän ja turvan takaajan lapsille myöhemminkin. Mies taas voi turvautua strategiaan "kyllä osa selviää" ja heilutella peittoa kenen kanssa vain. Seksissä ei ole riskiä ihan kivan kanssa, koska tilanne on win-win ja naisen aloitteenteko ei kerro samanlaisesta miehelle lapsiasiaan vaikuttavasta välttämättömästä sitoutumisesta kuin miehen naiselle tekemä aloite. Ihmisten liskoaivot tuskin käsittävät reaktioissaan nykyaikaisen ehkäisyn käyttämisen mahdollisuuksia. Naisen tunneilmasto on tietynlainen syystä ja reagoi tiettyihin asioihin tietyllä tapaa, vaikka kuinka ollaan 2020-luvulla. Samoin miehellä.

Vierailija
75/96 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun minä olen tehnyt livenä mieheen aloitteen eli muutamaan niin niistä on ollut hankala päästä erilleen.

Vierailija
76/96 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että miehen riski jälkeläisasioissa on pieni ja naisen taas suuri biologiselta kantilta.

Naisen pitää olla biologisesti valikoivampi, koska touhuista on aina riskinä raskautua. Naiselle siis on hyödyllisintä, jos se mies, josta hän on itse tarpeeksi kiinnostunut (jos ei ole kiinnostunut niin ei kannata koska geenit ovat todennäköisemmin epäsopivammat) tekee aloitteen hänen suuntaansa ja näin vähentää riskiä raskautua miehelle, joka lähtee heti livohkaan.

Miehelle hengailu ihan kivan muttei riittävän kiinnostavan naisen kanssa ei ole yhtä riskialtista, sillä biologinen tehtävä on ikään kuin täyttynyt siinä vaiheessa kun nainen raskautuu. Hänen ei ole pakko jäädä odottelemaan, koska varsinkin teollisuusmaissa lapsi todennäköisesti selviää ilman isääkin kunhan vain on äiti, johon siemen istuttaa. Mies ei ole heti alusta lähtien fyysisesti kiinni kasvavassa sikiössä. Miehen biologisen tehtävän kannalta olisi hyvä saada mahdollisimman paljon jälkeläisiä vaikka hyvin erilaistenkin naisten kanssa. Miksipä ei heilutella peittoa sen naisen kanssa, joka ei niin kiinnosta, mutta tuo itsensä oikein tykö? Ei siinä miehelle lisääntymismielessä ole samanlaista riskiä kuin naiselle.

Kun taas nainen voi olla vain rajallisen määrän raskaana elämässään, jolloin jälkeläisten määrä on pienempi. Hedelmällisyys loppuu aiemmin kuin miehillä. Lisäksi hyvinkin sujunut raskaus on iso ponnistus vartalolta ja hedelmöitymisestä asti uusi elämä vie resursseja, syntymänsä jälkeen vasta viekin. Vaikka äiti tahtoisikin eroon siitä mitä laittoi alulle, niin ei se kovin helposti käy ja varsinkaan syntymän jälkeen harva siihen pystyisi. Joten jumissa on. Siis jos synnytyksestä selviää, mikä ei ennen vanhaan ollut mikään itsestään selvyys ja on edelleen yleisimpiä kuolinsyitä kehitysmaissa. Naisen ei siis kannata ottaa sitä "ihan kivan" riskiä kun harrastaa seksiä tai riskiä, että lähestyy miestä, joka ei näe lähestymisen vaivaa hänen eteensä, koska sitä todennäköisemmin mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut sitoutumaan.

Miehen on siis näytettävä naiselle, että naisen kannattaisi juuri tämän miehen kanssa alkaa riiustelemaan. Saattaa saada jopa kumppanin elämän tyrskyihin ja siihen aikaan kun on raskaana sekä sidottu sylilapsiaikaan, sitoutuneen isän ja turvan takaajan lapsille myöhemminkin. Mies taas voi turvautua strategiaan "kyllä osa selviää" ja heilutella peittoa kenen kanssa vain. Seksissä ei ole riskiä ihan kivan kanssa, koska tilanne on win-win ja naisen aloitteenteko ei kerro samanlaisesta miehelle lapsiasiaan vaikuttavasta välttämättömästä sitoutumisesta kuin miehen naiselle tekemä aloite. Ihmisten liskoaivot tuskin käsittävät reaktioissaan nykyaikaisen ehkäisyn käyttämisen mahdollisuuksia. Naisen tunneilmasto on tietynlainen syystä ja reagoi tiettyihin asioihin tietyllä tapaa, vaikka kuinka ollaan 2020-luvulla. Samoin miehellä.

Harmi kyllä nainen menee tässä pahemman kerran hutiin.

Nimittäin nainen unohtaa että on erilaisia miehiä. Esimerkiksi pelimiehet tekevät muita todennäköisemmin aloitteita ja suorittavat aktiivisemmin soidinmenoja, mikä tekee aloitteellisuudesta huonon mittarin sen mittaamisessa haluaako mies sitoutua.

Samoin aloitteellisuus ja riikinkukkoilu kykyjen todistamiseksi korreloi ei suinkaan  sitoutumisen vaan seksin haluamisen kanssa, johtuen siitä että seksiä haluava mies haluaa tositoimiin nopeasti kun taas parisuhdeta etsivä yleensä haluaa molemminpuolista tutustumista, ja on valmis tutustumaan hitaammin.

Todellisuudessa tuossa ei olut kivikaudellakaan kyse sitoutumishalun mittaamisesta. Naiset mittasivat kyvykkyyttä, rohkeutta ja sosiaalista asemaa yhteisössä (uskalsiko mies tavoitella naista avoimesti kaikkien nähden).

Sitoutumista naiset eivät mitanneet. Tästä syystä tutkijoiden mukaan jatkoon on päässyt vain harvojen miesten geenit.

Pyrittäessä yksiavioisuuteen, on kivikautinen strategia täysin absurdi. Mutta naisethan ovat aina olleet parinvalinnan konservatiiveja, siinä missä miehet haluaisivat siirtyä nykyaikaan.

Vierailija
77/96 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metoo-aikakaudella riskit ovat melkoiset. Moni ei uskalla. Työpaikka on kiva olla, ja äkkiäkös se lähtee, jos saa maineen ahdistelijana.

Pitääkö se aloite sitten tehdä kourimalla ja puhumalla suoraan jotain seksijuttuja? Normaalisti juttelu ei taatusti johda yhtään minkäänlaisiin sanktioihin.

Vierailija
78/96 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt aloitteen muutamalle k-miehelle. Eipä ole onnistunut. Nyt siis en tee aloitteita enää kenellekään.

N27

Vierailija
79/96 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni mies teki alotteita ennen metoomuotia. eipä tee enää

Vierailija
80/96 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee aloitteita, vaan salakuvaan persettä ja runqaan sitten myöhemmin kotona. t: kilttimies37

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän