Markkinoinnin ammattilainen - koetko koskaan työtäsi turhaksi
Aloitan. Oon tehnyt markkinointia vuosia. Viimeiset vuodet digimarkkinointia. Tuntuu yhä enenevässä määrin että kaikki ponnistuksen erinäisen markkinointip**kan suoltamiselsi maailmalle on turhaa ja tarpeetonta.
Joo, halutaan erottautua kilpailijoista laatusisällöillä ja kyllä, kohdennamme viestintää tarkasti mutta siitä huolimatta tuntuu että työssäni ei ole mitään järkeä.
Onkohan tää vaan joku ammatillinen kriisi, kun ikää on jo 40+ ja tehnyt vuosia samaa hommaa. Joka päivä nykyään yhtä taistelua että saisin edes jotain tehtyä kun evvk. Ihan heti en viitsi irtisanoutuakaan koska hyvä palkka ja vakityön kuitenkin.
Kommentit (12)
En. Pidän työstäni, visuaalisuudesta ja markkinoinnin psykologisesta puolesta. Tällä alalla oppii ihmisluonteesta lisää joka päivä.
Monenlaisia fiiliksiä on. Olen sellaisessa työssä, jossa saan tehdä mainontaa yhteiskunnallisista aiheista suurelle yleisölle. Se on hienoa ja motivoivaa.
Oma turhautumiseni liittyy asiakkaisiin. Tuntuu, että asiakkaan puolella on paljon sellaisia ihmisiä, joilla on valta päättää asioista mutta ei todellista osaamista. Keskittyvät epäolennaisuuksiin, eivätkä ole kiinnostuneet siitä, mitä voimme yhdessä saada aikaan. Vaan siitä, että saadaan tämäkin homma päiväjärjestyksestä.
Lisäksi ovat epäkohteliaita ja ylimielisiä. Heidän omat virheensä syövät veronmaksajien rahoja mutta eivät välitä siitä.
Minä teen lähinnä B2B & B2P -markkinointia yksin keskisuuressa firmassa ja arvostuksesta päätellen olisi aika lailla se ja sama vaikken tekisi. Oon ollut työstäni aina erittäin motivoitunut, mutta viimeisen vuoden sisään on alkanut tulla evvk-fiiliksiä.
AP
No onhan markkinointi ihan turhaa työtä, ellei markkinoi jotain yhteiskunnallisesti hyödyttävää ja/tai eettistä ja ekologista. Kuluttamiseen kannustaminen on moraalitonta.
Markkinointi on turhaa. Nykyään ihmiset ovat valveutuneita, eikä mitkään puolitotuudet uppoa. Jos tuote on hyvä, se myy. Ja jos se ei ole, se ei myy. Ihan ilman mitään markkinointia.
Olin muutaman vuoden alalla ja kyllä koin työni turhaksi. Se tuntui ihmisten huijaukselta ja aliarvioimiselta. Kampanjan perusteluun laaditut tekstit teennäiseltä.
Vaihdoin alaa, vaikka palkka laski.
Vierailija kirjoitti:
Markkinointi on turhaa. Nykyään ihmiset ovat valveutuneita, eikä mitkään puolitotuudet uppoa. Jos tuote on hyvä, se myy. Ja jos se ei ole, se ei myy. Ihan ilman mitään markkinointia.
Mistä oikein luulet että ne faktat tulevat, joiden ansiosta ihmiset ovat valveutuneita?
Vierailija kirjoitti:
No onhan markkinointi ihan turhaa työtä, ellei markkinoi jotain yhteiskunnallisesti hyödyttävää ja/tai eettistä ja ekologista. Kuluttamiseen kannustaminen on moraalitonta.
Meidän tuotteet on terveysalan tuotteita, jotka on välttämättömiä asiakkaillemme/loppukäyttäjille. Eli en mainosta krääsää ja se onkin ainoa lohtu. Tai onhan se palkka ja enimmäkseen ihan ok työkaverit.
AP
Tuttu tunne. Typerin fiilis tulee esim sellaisissa tilanteissa, kun ”pääsee” esittelemään visuaalista ilmettä ja filosofiaa sen takana. Kaikki on aina niin innovative, cutting-edge ja sustainable. Strategy driven my ass!
Vierailija kirjoitti:
No onhan markkinointi ihan turhaa työtä, ellei markkinoi jotain yhteiskunnallisesti hyödyttävää ja/tai eettistä ja ekologista. Kuluttamiseen kannustaminen on moraalitonta.
Sinä tarvitset vessapaperia ja ostat sitä. Näet asian niin että jokin taho jossakin tuottaa vessapaperia siksi että sinä tarvitset sitä.
Tuottaja ei näe sitä noin. Tuottaja ei halua että ostat vessapaperia, tuottaja haluaa että ostat yhtä ainutta, tiettyä vessapaperia. Sitä mitä tämä tuottaja tekee. Siksi tuottaja markkinoi ja sen ansiosta sinä ostat juuri sitä vessapaeria mitä ostat. Ja luultavasti luulet, että kukaan ei ole vaikuttanut päätökseesi.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne. Typerin fiilis tulee esim sellaisissa tilanteissa, kun ”pääsee” esittelemään visuaalista ilmettä ja filosofiaa sen takana. Kaikki on aina niin innovative, cutting-edge ja sustainable. Strategy driven my ass!
Oon just kans tosi väsynyt siihen alituiseen hehkutusjargoniin ja kyllästynyt siihen tappotahtiin millä sisältöä pitäisi paukuttaa - mikään ei tunnu riittävän.
AP
Ei myöskään voisi vähempää kiinnostaa opiskella koko ajan yhä vaihtuvia Googlen ja Facebookin algoritmeja. En jaksa kehittyä ja tehdä koko ajan vaan enemmän ja enemmän. AP