Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tekee kyllä aloitteen, jos on kiinnostunut

Vierailija
23.02.2021 |

?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan joutunut painimaan tuon kysymyksen kanssa elämäni aikana.

Aikoinaan baarissa aloite oli se, että kaksi ihmistä huomasi toisensa ja jompi kumpi lähestyi tavalla tai toisella, joko tanssilattialla tai tulemalla juttusille. Nettideittiaikana lähetin flirtin tai viestin aina, kun näin sellaisen miehen profiilin, joka herätti kiinnostukseni ja jossa ei ollut mitään sellaisia kriteereitä tai sanoja, joihin en olisi sopinut. Vain parin miehen kohdalla ne johtivat eteenpäin, mutta enpä ole koskaan jäänyt valittamaan, että miksi ne 98 muuta joko eivät vastanneet mitään tai viestittely lopahti nopeasti.

Miksi tästä on tullut nykyisin niin valtava ongelma joillekin miehille? Ja ei, metoo ei selitä asiaa. Siitä, että tulee moikkaamaan naista, joka katsoo silmiin ja hymyilee, ei kukaan nosta minkäänlaista syytettä.

Eli naisena et tee aloitteita, koska kuvittelet itsesi jollekin jalustalle. 

Sovitaan toki näin, jos totuus sinua ahdistaa. Ja olet oikeassa, en ole tehnyt aloitteita enää vuosiin, koska olen ollut parisuhteessa.

Mitä edes teet tässä ketjussa sitten? 

Vierailija
42/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain epätoivoiset naiset tekevät alotteita.

Väärin! Ne jotka tietävät mitä haluavat tekevät aloitteen, ja myös saavat kenet haluavat! Muut sitten odottelee sitä miehen aloitetta, ja ottaa mitä tarjotaan. Tyhmää jäädä odottelemaan että joku vie nenän edestä miehen josta itse on kiinnostunut. Parempi toimia ensin!

Eli jos teen aloitteen, niin saan ihan kenet miehen tahansa? Enpä usko. Sitä paitsi nainen tekee aina, ihan aina aloitteen, jos mies on riittävän kiinnostava. Sen sijaan naiset eivät tee aloitteita saadakseen edes jonkun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin se tuntuu menevän. 

Olen aloitteellinen nainen ja vain yhden kerran aloitteeni johti sellaiseen tilanteeseen että edes hetkellisesti henkilön kanssa meni hyvin. Sen sijaan olin 10 v suhteessa mieheen joka teki aloitteen. Silloin minua ei yhtään kiinnostanut, henkilö ei ollut vastenmielinen mutta ei vaan kiinnostanut tarpeeksi. En monta kertaa edes soittanut hänelle ennen kuin olimme jo pari. NMT-puhelinten aikaa siis.

Sittemmin kun minä olen ollut se aktiivisempi osapuoli, niin huonosti on mennyt. Mut minkäs teet kun sanotaan ettei ne miehet tuu kotoa hakeen ja sillai? 

Joten tehkää nyt miehet vaan niitä aloitteita!

Päädyit siis epäkiinnostavan miehen kanssa yhteen vain, koska hän teki aloitteen. Olisiko sittenkin kannattanut itse jatkaa sen kiinnostavan etsimistä olemalla aloitteellinen?

Itse asiassa koko tekstisi viittaa siihen, että sinua kiinnostaa vain itseäsi tasokkaammat miehet. Aloitteet saat oman tasoisiltasi.

Vierailija
44/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että jos naisena teen aloitteen, mies suostuu koska hei, joku ihan hyvännäköinen nainen on kiinnostunut niin pakko suostua. Mutta sitten se mies ei todellisuudessa ole kiinnostunut minusta ihmisenä siinä määrin, että suhteesta tulisi pitkä ja se päättyy kun mies ei enää jaksa esittää.

Näin nimenomaan.

Toinen ongelma on, että jos teen naisena aloitteen, esim. menen juttelemaan miehelle baarissa (silloin kun baarissa vielä käytiin) ja pienen jutustelun jälkeen huomaan, että tyyppi onkin karsea, mulla on ongelma; miten päästä eroon tyypistä nätisti. Koska siinä vaiheessa hän on innostunut kauniista naisesta, joka tuli juttelemaan ja näkee jo varmaan sänkypuuhat mielessään. Sitten totean, että täytyy lähteä, kiitos seurasta, hyvää jatkoa. 

Riski miehen suuttumisesta ja jopa väkivallasta on läsnä. Miehet ei yleensä tajua riskiä, minkä nainen ottaa.

Voi luoja että kaikki naiset on näin sekaisin tänäpäivänä.

Toivottavasti pysyt kaukana joka ikisestä maapallon miehestä 

Hei, kiitos palautteestasi, tosin en ole "kaikki naiset". 

Kerrothan vielä oman uskottavuutesi vuoksi, mikä viestissäni oli pielessä. 

Vierailija
45/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja teen aloitteita vain sellaisille naisille, joista en ole oikeasti kiinnostunut. Helpompaa niin.

Vierailija
46/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, juuri näin. Luulin naiivisti että tällainen tavisnainen voisi tehdä miehille aloitteita, mutta oikeasti ei kannata. Mies kyllä lähestyy jos on kiinnostunut. Ja ei lähesty jos ei kiinnosta tarpeeksi. Tuhlasin pitkään aikaa tekemällä aloitteita esim tinderissä, ei ikinä johtanut mihinkään. Kai se on sitten niin että aloitteita tekevä nainen leimataan epätoivoiseksi tai tyrkyksi. Luulisi että 2021 olisi asiat jo toisella tavalla mutta eipä ole. 

Vierailija
47/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten vakiargumentti.

"Aina kun teen aloitteen, mies ei kiinnostu, mutta kun mies tekee aloitteen niin se toimii"

Jepjep. Kun minä teen aloitteen, yleensä naiselta ei tule vastakaikua, kun nainen tekee aloitten on hän tosissaan kiinnostunut (haloo, ei kait se nainen muuten tekisi aloitetta). = Selkeästi naiset haluavat saalistaa ja inhoavat aloitteellisia miehiä!!!

Asiaan vaikuttaa sekin jos omat aloitteet tehdään niille vähän suositummille yksilöille.

Ei ei. Se menee niin, että naisilla on hyvin selkeä käsitys mitä/ kenet haluavat. Rohkeat naiset tekevät itse aloitteen, ujommat toivovat että juuri se mies keneen ovat silmänsä iskeneet tekee aloitteen. Jos oikea mies sitten tekee sen aloitteen, saa hän vastakaikua. Jos väärä mies tekee aloitteen, nainen ei ole kiinnostunut. Teki nainen siis aloitteen tai ei, haluaa hän itse valita miehensä. Miehet taas eivät ole yhtä valikoivia, ja heidän mieleisiään naisia löytyy joka baarireissulta. Naiselle on ihan tavallista että illan aikana baarissa ei ole yhtään kiinnostavaa miestä.

Vierailija
48/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metoo-aikakaudella riskit ovat melkoiset. Moni ei uskalla. Työpaikka on kiva olla, ja äkkiäkös se lähtee, jos saa maineen ahdistelijana.

Jos et osaa tehdä asiallista aloitetta ilman ahdistelua niin parempi että pysytkin kaikista naisista mahdollisimman kaukana. 

Vierailija
49/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että jos naisena teen aloitteen, mies suostuu koska hei, joku ihan hyvännäköinen nainen on kiinnostunut niin pakko suostua. Mutta sitten se mies ei todellisuudessa ole kiinnostunut minusta ihmisenä siinä määrin, että suhteesta tulisi pitkä ja se päättyy kun mies ei enää jaksa esittää.

Sitä kutsutaan tutustumiseksi.

Ei voi tutustumatta tietää onko nainen oikeanlainen itselle. Tietenkin mies haluaa tutustua omaan silmään hyvännäköisen naisen kanssa, jos nainen osoittaa kiinnostusta. Siitähän se juttu lähtee syntymään, jos on lähteäkseen.

Vierailija
50/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin! Ne jotka tietävät mitä haluavat tekevät aloitteen, ja myös saavat kenet haluavat! Muut sitten odottelee sitä miehen aloitetta, ja ottaa mitä tarjotaan. Tyhmää jäädä odottelemaan että joku vie nenän edestä miehen josta itse on kiinnostunut. Parempi toimia ensin!

Eli jos teen aloitteen, niin saan ihan kenet miehen tahansa? Enpä usko. Sitä paitsi nainen tekee aina, ihan aina aloitteen, jos mies on riittävän kiinnostava. Sen sijaan naiset eivät tee aloitteita saadakseen edes jonkun.

No...kyllä mun kokemus on todellakin että saa. Miehet on helppoja... Siinä olet oikeassa että nainen ei huoli ketä vaan, eikä tee aloitetta jos ei oikeasti ole kiinnostunut.

Vierailija
51/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan tee ja hyvä niin. Syntyvyys on edelleen huolestuttavan korkea.

Huoh. Tulee, tai tulsi kyllä nyt miehenä vähän paineita, jos jokaista aloitette harkitessa pitäisi tietää se haluaako naisen kansssa jälkikasvua....  (Syntyvyyden korkeus ei nyt hetkauta suuntaan tai toiseen tässä kohtaa).

Sinkkumies

Vierailija
52/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse teen aloitteen päädyn tapailemaan miestä joka ei viitsi tehdä aloitetta tai muutenkaan nähdä naisen eteen vaivaa. Sängyssä pitää olla naisena mies, ei hauskaa naisena joka haluaa olla nainen.

Tästä lähin en tee enää aloitetta koska haluan miehen joka viitsii nähdä vaivaa naisen eteen. Haluan että mut vietellään, en toisinpäin!

T. Naisellinen nainen

Vierailija
53/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei tule onnistumaan ellei mies tee aloitetta, välitettä, lopputetta ja kaikkia muita tettoja siinä välissä. Vasta kun mies kajahtaa kunnolla, tulee asiasta jotain. Nainen senkun odottelee rauhassa. Vain epäonnistuva nainen tekee aloitteen. Hymyä ja juttelua enemmän ei kannata tyrkyttää.

Vierailija
54/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta aloitteesta on tullut pakit.

Voin tehdä mut tiedän ettei se johda mihinkään. Se on kuin parisuhdeseksi. Minun aloite voidaan tyrmätä mut miehelle se ei käy, hän loukkaantuu.

-nainen +40v

Vierailija
55/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä naisia uskaltanut nuorena lähestyä kuin kännissä. Morsiankin löytyi tuhannen pierussa.

Nyt vasta eronneena ja elämää nähneenä ei naiset enää pelota. Enään niissä ei tosin ole mitään niin ihmeellistä että pitäisi juuri tietyn perässä juosta. Kaikki kelpaa jos eivät ole kovin häijyjä.

Vierailija
56/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No...kyllä mun kokemus on todellakin että saa. Miehet on helppoja... Siinä olet oikeassa että nainen ei huoli ketä vaan, eikä tee aloitetta jos ei oikeasti ole kiinnostunut.

Eli jos näen ravintolassa vaikkapa [tähän joku Peter Franzen] ja teen aloitteen, niin saan hänet parisuhteeseen? Älkää jaksako olla noin uskomattoman lapsellisia. Olen saanut elämässäni lukuisat pakit miehiltä, joiden kanssa ehkä olen päätynyt juttusille saakka mutta sitten on käynyt ilmi, että he ovat varattuja tai eivät ole kiinnostuneita.

(Joo, arvaan jo, seuraavaksi joku ulvoo kuinka olen yrittänyt vain itseäni korkeatasoisempia. Todellakin olen, jos sillä tarkoitetaan sitä, että olen yrittänyt vain ja ainoastaan miehiä, jotka ovat herättäneet kiinnostukseni. Muuta tasomittaria en ole koskaan käyttänyt.)

Vierailija
57/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku mies kiinnostaa niin avoimesti katson häntä ja hymyilen, siinä minun aloite. Yleensä tulee vastakaikua. Joskus kuitenkin ihan vain muuten tulee katsottua jolloin se voidaan väärin tulkita kiinnostukseksi.

Vierailija
58/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla enää. Jokainen kerta tulkitsin merkit naisen puolelta väärin kun lähestyin. Monesti näitä tilanteita on käynyt juuri harrastuksissa ja en halua pilata kenenkään harratusilmapiiriä. Ei sen kummempaa.

Vierailija
59/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse teen aloitteen päädyn tapailemaan miestä joka ei viitsi tehdä aloitetta tai muutenkaan nähdä naisen eteen vaivaa. Sängyssä pitää olla naisena mies, ei hauskaa naisena joka haluaa olla nainen.

Tästä lähin en tee enää aloitetta koska haluan miehen joka viitsii nähdä vaivaa naisen eteen. Haluan että mut vietellään, en toisinpäin!

T. Naisellinen nainen

....Tasa-arvo onkin varmasti mielestäsi  parhainta silloin kun voit noukkia rusinat pullasta.... Kyllä moni mies(kin) ilahtuu ja (ns.) aloitteellisesta naisista enemmän kuin sellaisista, jotka vain odottavat passiivisesti, tekemättä elettäkään itse osoittaaakseen miehelle, että olsi hänestä kiinnostunut....   

Vierailija
60/96 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tasa-arvon kannalla noissa aloiteasioissa, mutta valitettavasti käytäntö on osoittanut useamman kerran että kun nainen tekee aloitteen , suhde ei useimmiten kestä eikä mies ole pitemmän päälle kiinnostunut. Jos joku todella kaunis ja haluttava nainen tekee aloitteen, alkaa mies ihmetellä mielessään että mikähän tuossa naisessa on vikana kun sen täytyy itse tehdä aloitteita, eikö miehet lähesty sitä, ja jos ei, niin miksi? Jossakin mättää. Kauniskin nainen voi pudota miehen arvostuksessa monta pykälää jos menee suoraan tyrkyttämään seuraansa miehelle.

Joku siinä on että kun mies ihastuu niin  paljon että rohkaisee mielensä ja uskaltautuu kysymään naista treffeille, hän on myös tarpeeksi kiinnostunut pysymään suhteessa ja kohtelemaan naista hyvin. Jos nainen sen sijaan pokaa miehen, kyllä se mies voi hetken hengailla sen naisen kanssa  mutta koska kiinnostusta ei miehen puolelta ollut kauhean paljon alunperinkään, ei mies tee juuri mitään siinä suhteessa. Miehelle on silloin ihan yksi hailee häipyykö se nainen sitten jonkun toisen miehen matkaan.

Joten vaikka tykkäsin joskus tehdä suoria aloitteita, annoin olla koska se ei kuitenkaan ikinä toiminut. Nykyään olen avioliitossa joten ei ole mitään kiinnostustakaan pokailla ketään enää. Ja kyllä, mies teki aloitteen, ja on huomattavasti itseä "tasokkaampi" ulkonäön puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi