Ilmoitanko miehen toiselle naiselle, että saattaa olla herpes tarttunut?
Eli selvisi että mies on pettänyt mua ainakin yhden naisen kanssa. Mulla on sukuelinherpes, piilevänä tällä hetkellä. Ilmoittaisinko naiselle että saattaa olla saanut herpeksen? Mies ei ole siis kumia käyttänyt eikä hänellä ollut oireita, mutta eikö oireetonkin voi tautia tartuttaa. Herpes on niin kipeä että tuskin kukaan sitä tartuttaa silloin kun on rakkuloita. Onko multa vaan ilkeämielistä jos ilmoitan? Vai pitäisikö ilmoittaa? Haluaisitko itse tietää?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisin. Jos mies on pettänyt niin tuskin on munaa kertoa taudin mahdollisuudesta. Harvemmin nuo tajuaa kumia käyttää.
Niinkin, mutta eikös nainenkin voi haluta tai vaatia kumin käyttöä?
Anteeksi, tulin vahingossa tähän ketjuun enkä puhu teidän planeetan kieltä... Minun maailmassa ja kaikkien läheisten tuttujeni maailmassa jos joku ylipäänsä pettää siitä ei jäädä keskustelemaan keveästi jollain netin urpopalstalla vaan leikataan tämä syöpä pois ja aloitetaan uusi elämä puhtaammalta pohjalta.
Älävaivaudu. Varaudu että saat klamydian vaihtiksena
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, tulin vahingossa tähän ketjuun enkä puhu teidän planeetan kieltä... Minun maailmassa ja kaikkien läheisten tuttujeni maailmassa jos joku ylipäänsä pettää siitä ei jäädä keskustelemaan keveästi jollain netin urpopalstalla vaan leikataan tämä syöpä pois ja aloitetaan uusi elämä puhtaammalta pohjalta.
Tämä. Tarina ontuu pahasti.
Voi mä koin tosi riemullisena hetken, kun kuulin miehen pettämissuhteen tuttuni kanssa ja soitin sille just vaan kysyäkseni, joko herpes on tarttunut!!
Vierailija kirjoitti:
Juu käyn testeissä. Olen ymmärtänyt että kannattaa käydä vasta noin viikon päästä.
Kahden viikon päästä näkyy perustaudit (klamydia, tippuri), HIV esimerkiksi vasta 2-3kk kuluttua. Kupalla ja hepatiiteilla taisi myös olla pidempi odotusaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu käyn testeissä. Olen ymmärtänyt että kannattaa käydä vasta noin viikon päästä.
Kahden viikon päästä näkyy perustaudit (klamydia, tippuri), HIV esimerkiksi vasta 2-3kk kuluttua. Kupalla ja hepatiiteilla taisi myös olla pidempi odotusaika.
Anteeksi, väärässä olin sittenkin, näköjään klamydia ja tippuri tosiaan jo viikon päästä. Mutta noissa muissa tosiaan kauemmin.
-sama
Aivan sama ilmoitatko. Sitä vaan ihmettelen että vielä jatkat pettävän puolison kanssa, itse en huolisi enää.
No enpä antais moisen mummon lähelle lapsiani kyllä joka hieroo värkkiää niihin... Huh.