Miksi miniä ei pidä siitä että autan häntä?
Meille tulossa seitsemänkymppiset ja miniä mietti mitä pukisi päälle sinne. Linkkasin sitten yhden sivun pukeutumisoppaista ja nyt hän tulkitsi asian niin että sekaannun asioihin. Viime kesänä löysin ihanan villapaidan ja heitin että tuon ne teille kun olivat niin ihania. Olen antanut lahjoja ja auttanut miksi suuttuu? ollaan suht vieraita toisillemme.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Älä neuvo neuvottelua.
Neuvottua.
Suomalainen sananlasku, vanhana varmasti tuttu.
No just siksi, kun olette suht vieraita toisillenne. Auta ja neuvo vain jos hän sitä pyytää.
Älä puutu aikuisen ihmisen pukeutumisiin.
Nykyminiät on oikeasti todella kiittämättömiä, anna olla omissa oloissaan ja lopeta lahjojen osto.
Miniä sanoo, ettei tiedä mitä laittaa päälle. Sinä linkkaat pukeutumisoppaan. Miniä ajattelee että pidät häntä täysin uusavuttomana, hän ehkä tarkoitti ettei omista sopivaa asua ja se on vielä hankkimatta=ei tiedä minkä valitsee. Ja villapaidat. Ehkä ne oli sinusta kivat mutta miniä ei välittänyt tyylistä/materiaalista/väristä/kuviosta. Oma äitini joutui vuosikymmeniä katsomaan omalla seinällään anoppilan ilmakuvaa, jonia anoppi lahjoitti. Otti kerran pois seinältä sisustuksen muuttuessa ja anoppi suuttui.
Vieraahkolle on vaikea ostaa mieleistä lahjaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyminiät on oikeasti todella kiittämättömiä, anna olla omissa oloissaan ja lopeta lahjojen osto.
Nykyanopeilla on vaikea katkaista napanuora poikaansa ja pyrkivät hallitsemaan heidän elämäänsä vaikka haudasta asti. Miniöiden pitää oppia kertomaan rajansa, että yhteiselo onnistuu ja kukin tietää paikkansa.
AP hyvä, pidät miniääsi idottiina ja annat sen näkyä. Ei ihme ettei hän tykkää.
Toisin sanoen, esimerkiksi kun miniä miettii, mitähän panisi päällensä johonkin juhliin, se EI tarkoita, ettei hän tuntisi etikettiä, vaan että hän miettii, mitä vaatekaapistaan voisi tähän etikettiin sopivasti valita - tai sitten se tarkoittaa, että poikasi on pihi tai köyhä, eikä sopivia vaatteita kaapista löydy.
Provo tai oikeasti tyhmä anoppi, tai vaan ilkeä joka naamioituu "auttavaisena".
Missä vaiheessa anoppi unohtaa, millaista on olla miniä?
9, ei kun nyky miniät ei osaa arvostaa mitään, kaikki pitäisi saada nyt ja heti ja apua kyllä heti kun itse ei kestä vauva-arkea ja lahjat pitää olla hyviä mutta annas olla jos anoppi sanoo tai tekee yhtään mikä saa tän miniän pahoittamaan mielensä, heti ollaan välejä laittamassa poikki eikä osata kunnioittaa sitä että anoppi on kuitenkin lasten mummo ja miehen äiti.
Onneksi tuollaiset miniät usein kyllä häipyy elämästä kun ei niitä jaksa mieskään katsoa kauaa.
Meillekin on tuttu tuomassa aina omia vaatteitaan, mutta ei oikein meinaa ymmärtää, että minä en halua niitä. Mulla ei ole pulaa vaatteista, vaan pulaa kaappitilasta enkä todellakaan halua säilytellä kaapissani toisten vanhoja kooltaan ja ulkonäöltään itselleni epäsopivia vaatteita. Eikä meinaa uskoa, vaikka ihan suoraan sanon. Se tyrkytys alkaa tuntua jo vaivaannuttavalta ja kiusanteolta.
Sitten jos joku miettii ääneen, mitä laittaisi juhliin päälle, niin ei se tarkoita sitä, että hän ei tietäisi, mitä päälle etiketin mukaan kuuluisi laittaa. Todennäköisesti hän vain pohtii asiaa ääneen.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4049871/parisuhteessa-rajattoman-puolis…
Tästä keskustelusta löytyy lukuisia kertomuksia siitä, miltä tarjottu apu tuntuu, jos se tulee pyytämättä, yllättäen ja ei-toivotussa muodossa. Auttaa toivottavasti hahmottamaan myös miniän näkökulmaa.
Vierailija kirjoitti:
9, ei kun nyky miniät ei osaa arvostaa mitään, kaikki pitäisi saada nyt ja heti ja apua kyllä heti kun itse ei kestä vauva-arkea ja lahjat pitää olla hyviä mutta annas olla jos anoppi sanoo tai tekee yhtään mikä saa tän miniän pahoittamaan mielensä, heti ollaan välejä laittamassa poikki eikä osata kunnioittaa sitä että anoppi on kuitenkin lasten mummo ja miehen äiti.
Onneksi tuollaiset miniät usein kyllä häipyy elämästä kun ei niitä jaksa mieskään katsoa kauaa.
Höpö, höpö. Meillä on kaksi lasta. Anopin kanssa olin aina hyvissä väleissä, siihen asti kun hän kuoli. Anoppi laittoi kyllä ruokaa aina, kun siellä käytiin, mutta lapsiani hänen ei tarvinnut hoitaa eikä vahtia. Omat vanhempani ovat hoitaneet lapsiamme max. 5 kertaa. Vaikka toinen lapsista on jo koululainen. Nykyään nimenomaan on se trendi, että isovanhemmat eivät auta lastenhoidossa. Omassa lapsuudessani, mummot hoitivat meitä paljonkin, mutta nykyisin isovanhemmilla on oma elämä. Eikä siinä mitään. Kyllä me osataan lapset itsekin hoitaa. Mutta siis jos käsityksesi on se, että isovanhemmat hoitavat lapsenlapsiaan, on se monen suomalaisen lapsiperheen kohdalla täysin väärä. Eivät hoida.
Vierailija kirjoitti:
AP hyvä, pidät miniääsi idottiina ja annat sen näkyä. Ei ihme ettei hän tykkää.
Toisin sanoen, esimerkiksi kun miniä miettii, mitähän panisi päällensä johonkin juhliin, se EI tarkoita, ettei hän tuntisi etikettiä, vaan että hän miettii, mitä vaatekaapistaan voisi tähän etikettiin sopivasti valita - tai sitten se tarkoittaa, että poikasi on pihi tai köyhä, eikä sopivia vaatteita kaapista löydy.
linkkasin sen hänelle sähköpostiin ja laitoin kyllä että ystävällisin terveisin nimeni tähän
Vierailija kirjoitti:
Provo tai oikeasti tyhmä anoppi, tai vaan ilkeä joka naamioituu "auttavaisena".
Tyhmä sillä fiksu ihminen sanoisi ton kasvotusten eikä linkkaa mitään opasta mitä se opas edes kertoo ? synttäreille voi pukea laajasti mitä vain ja noi villapaidat kertoo tyylitajusta ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö. Meillä on kaksi lasta. Anopin kanssa olin aina hyvissä väleissä, siihen asti kun hän kuoli. Anoppi laittoi kyllä ruokaa aina, kun siellä käytiin, mutta lapsiani hänen ei tarvinnut hoitaa eikä vahtia. Omat vanhempani ovat hoitaneet lapsiamme max. 5 kertaa. Vaikka toinen lapsista on jo koululainen. Nykyään nimenomaan on se trendi, että isovanhemmat eivät auta lastenhoidossa. Omassa lapsuudessani, mummot hoitivat meitä paljonkin, mutta nykyisin isovanhemmilla on oma elämä. Eikä siinä mitään. Kyllä me osataan lapset itsekin hoitaa. Mutta siis jos käsityksesi on se, että isovanhemmat hoitavat lapsenlapsiaan, on se monen suomalaisen lapsiperheen kohdalla täysin väärä. Eivät hoida.
Ei pidä paikkaansa. Mulla on varmaan lähes sata kaveria, jotka kaikki ovat isovanhempia ja me kaikki hoidamme todella usein lastemme lapsia.
Tapaamme aika usein tai nykyään viestittelemme ja nyt poikkeusoloissa olemme suorastaan ikävissämme, kun emme ikämme puolesta uskalla ottaa lapsia hoitoon.
Ehkä edellinen kirjoittaja puhuu vielä työelämässä olevista isovanhemmista, sillä en kyllä tunne ketään, kuka ei olisi hoitoapuna aina tarvittaessa.
Voi tietysti olla, että tunnen vain itseni kaltaisia ihmisiä ja nämä taas heidän itsensä kaltaisia.
T.mummeli 70+
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa anoppi unohtaa, millaista on olla miniä?[/quote
Olen 56v enkä ole unohtanut vieläkään.
Todellakin otin opikseni.
Ehkä tuputat liikaa omia mielipiteitäsi?