Mitä ”perus” kodinkonetta et omista? Millä korvaat sen?
En omista vedenkeitintä. Kuumennan veden aina kattilassa.
Kommentit (25)
Sauvasekoitinta. Muussauksen teen haarukalla tms.
Multa puuttuu hella, kokkaan takassa kolmijalalla.
Vierailija kirjoitti:
Multa puuttuu hella, kokkaan takassa kolmijalalla.
Sivust
Tää kyllä hyvä. Voin kuvitella.
Astianpesukonetta, vedenkeitintä. Tiskaan käsin ja vesi kuumuu tarvittaessa mikrossa.
Veden- ja munankeitin, kahvinkeitin.
Fleshlightia. Käytän korvikkeena paremman puutteessa vaimoa.
En omista mitään kodinkonetta, kun kämppään ei tule sähköä. Jääkaappia joskus kaipaan kesällä ja sellainen kaasukäyttöinen on tarkoitus keväällä hommata.
Netti löytyy kylän kirjastosta ja lamput toimii valopetroolilla ja kesällä aurinkopaneeli/akku yhdistelmällä.
Ei ole mikroa, ei vedenkeitintä, nyt on kahvinkeitin, mutta olen ollut pitkään ilman sitäkin, ei imuria, ei astianpesukonetta.
Lämmitän ruuat hellalla, tai uunissa, sulattamiseen käytän aikaa, veden keitän pannulla, samoin keitin pannukahvia, kun olin ilman kahvinkeitintä , minulla on pienet matot, jotka puhdistan puistelemalla, ja lattiat vedän ensin kuivalla lastalla, sitten nihkeällä pyyhkeellä. Tiskit tiskaan käsin.
Mistä lähtien MUNANKEITIN on ollut peruskodinkone???
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien MUNANKEITIN on ollut peruskodinkone???
23.10.1996, kun silloinen kulttuuriministeri Tytti Isohookana-Asunmaa hylkäsi munankeittimen taiteena, koska se hänen mukaansa on peruskodinkone.
Kahvinkeitintä, en juo kahvia.
Astianpesukonetta, tiskaan käsin.
Mikroaaltouunia, en syö eineksiä ja valmistan ruokaa vain sen verran mitä kerralla syön. Pakasteet otan ajoissa sulamaan tai laitan jäisinä pannuun/uuniin/paahtimeen.
Kahvinkeitintä. Kahvisuppilo/ murukahvi. En kuitenkaan juo kahvia kuin satunnaisesti.
Astianpesukonetta. Tiskaan käsin.
Pyykkikonetta. Pyykkään saavissa.
Mikroa. Käytän liettä ja uunia.
Tehosekoitinta. Käsivispilä.
Astianpesukone - tiskaan käsin
Vedenkeitin - keitän veden vesipannussa tai kattilassa
Enpä tiedä mitkä ovat varsinaisesti peruskoneita, mutta astianpesukonetta, kuivausrumpa ja vedenkeitintä minulla ei ole. Vesi lämpiää vesipannussa vai kutsutaanko sitä kahvipannuksi.
Mikroaaltouunia. Tavallisella uunilla.
Astianpesukonetta, vitunmoisella tiskivuorella.
Hiustenkuivaaja nyt varsinaisesti ei ole peruskodinkone, mutta löytynee suurimmalta osalta pitkähiuksisia. Omani meni rikki pari vuotta sitten enkä ole ostanut uutta tilalle. Tarpeen tullen auttelen kuivatusta vanhalla suoristusraudalla, jos pitääkin nopeammin lähteä pakkaskelillä ulos kuin oletin hiustenpesun jälkeen.
Jos olisin hankintapäätöstä tekemässä nyt, en ostaisi myöskään suoristusrautaa.
#minimalismi
Mitään koneita en tartte, onhan mulla akka.
Kahvnkeitintä. En siedä suodatinkahvien makua, keitän kahvini mutteripannulla.