Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku saanut työpaikan masennuksesta huolimatta

Vierailija
27.02.2024 |

Haastatteluissa vaikea välttää kun kysyvät työttömyyden aukosta ja en osaa valehdella. Oletteko saanut töitä vaikka tämän kertoneet?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarviiko siinä sanoa syytä. Itse todennut vaan että eipä oo töitä löytynyt. Olin neljä vuotta työtön ja vaikka vastasin noin niin sain kyseisen työpaikan

Vierailija
2/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä menolla yhä harvempi työllistyy, koska yhä useampi joutuu työttömäksi. Ja työtön työnhakija nyt ei yleisesti tunnu kelpaavan työnantajalle työntekijäksi.

Pitäisi olla töissä, että voisi työllistyä.

Onko tämä aktiivimalli 3?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelkästään CV kuntouttavaa ja työkokeilua. Uravalmentaja neuvoi että älä kerro "työ"suhteen todellista muotoa, että työkokeilut voi laittaa siihen normaaleiksi työsuhteiksi ja ei todistuksia kysytä kun pääosin luotetaan ihmiseen.

No, jäin kiinni valheesta kun kysyivät todistuksia. Jopa uravalmentaja käskee valehtelemaan😂

Eli yritä keksiä joku hyvä syy. Esimerkiksi hoidit vanhempaasi tms

Vierailija
4/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut, mutta meillä kai ihan normaalia että joka toinen on hullu. (Lähihoitaja)

Vierailija
5/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jonkinasteinen pershäiriö silti olen saanut töitä,työskentelen vieläpä paljon asiakaspalvelualalla, huomaan ettei olisi kannattanut ottaa työtä vastaan, en siedä ja kestä ihmisiä! Lisäksi osittain huono kuulo että mulle saa melkeinpä huutaa asiat:( periaatteessa tykkään työstäni mutten ihmisistä.

Vierailija
6/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jonkinasteinen pershäiriö silti olen saanut töitä,työskentelen vieläpä paljon asiakaspalvelualalla, huomaan ettei olisi kannattanut ottaa työtä vastaan, en siedä ja kestä ihmisiä! Lisäksi osittain huono kuulo että mulle saa melkeinpä huutaa asiat:( periaatteessa tykkään työstäni mutten ihmisistä.

Ok mutta kyselyn aihe oli siitä että onko saanut töitä niin että tuo on ollut tiedossa, ei kysytty millaista on olla töissä minkäkin vaivan kanssa 

Vierailija
7/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata kertoa sairaudesta, jos se ei vaikuta työntekoon.moni masentunut käy töissä lääkkeiden ja terapian avulla.ei tarvi kertoa, jos se ei vaikuta töihin.moni sairas tekee sen virheen, että puhuu kaikille heti kättelyssä, kaikki vaivat ja vaikuttaa vielä kahjommalta kun oikeesti on. eli normaalitkin ihmiset on sairaslomalla ja huonossa hapessa joskus.

jos haluaa ja pystyy tekeen töitä niin sanoo vaan, että on ollut työhaussa vaikea saada paikkaa ja nyt haluaisin työpaikan.

Vierailija
8/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme työpaikkaa olen saanut.

Vierailija
9/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kannata kertoa sairaudesta, jos se ei vaikuta työntekoon.moni masentunut käy töissä lääkkeiden ja terapian avulla.ei tarvi kertoa, jos se ei vaikuta töihin.moni sairas tekee sen virheen, että puhuu kaikille heti kättelyssä, kaikki vaivat ja vaikuttaa vielä kahjommalta kun oikeesti on. eli normaalitkin ihmiset on sairaslomalla ja huonossa hapessa joskus.

jos haluaa ja pystyy tekeen töitä niin sanoo vaan, että on ollut työhaussa vaikea saada paikkaa ja nyt haluaisin työpaikan.

Eli Suomennettuna: Suomessa ei siedetä yhtään erinlaisia,ei saa olla masentunut, ei saa sairastaa mitään tai olla vaivoja, Suomen työpaikoilla pitää siis olla tyyliin pelle Hermannin ja robotin risteytys eli ilopilleri hauskuuttaja 24/7 joka ei koskaan väsy,ei sairasta ja parasta olisi jos ei edes tarvitsis työpäivän aikana syödä ja juoda:D

Vierailija
10/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut masennuksen työpaikasta huolimatta. 

Vierailija
11/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Suomennettuna: Suomessa ei siedetä yhtään erinlaisia,ei saa olla masentunut, ei saa sairastaa mitään tai olla vaivoja, Suomen työpaikoilla pitää siis olla tyyliin pelle Hermannin ja robotin risteytys eli ilopilleri hauskuuttaja 24/7 joka ei koskaan väsy,ei sairasta ja parasta olisi jos ei edes tarvitsis työpäivän aikana syödä ja juoda:D

Saa olla vaikka kuinka raihnainen tai päävikainen mutta vasta sen jälkeen kun on saanut työn ja koeaika mennyt. Kaikki tätä edeltävä aika työnhakuineen on oltava täydellinen.

Kokemusta on.

Vierailija
12/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut masennuksen työpaikalta. Kiitos vaan "hyvälle" Johdolle. 

Vierailija
13/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva jos ihmiset pysyisi aiheessa...

Mutta kiva niille jotka vastasi kysymykseen. Ehkä yritän sanoa haastatteluissa tuon että ei vaan töitä ole saanut. Kun aina kysyvät ja vastaan että sairastellut ja jatkokysyneet mikä sairaus jne. Olen liian rehellinen aina, siksi en kai töitä saa.

Ap

Vierailija
14/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko viimeistään työhöntulotarkastuksessa kertoa koska muuten voivat käyttää sitä sinua vastaan ja saavat valehtelusta syyn irtisanoa.

Vierailija
15/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne saisi sairauksista jatkokysellä?

Vierailija
16/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙄. Suomennettuna ennemminkin: työnantajat haluavat palkata luonnollisestikin työkuntoisen työntekijän.

T. Eri

Vierailija
17/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne saisi sairauksista jatkokysellä?

No mitäs meinaat tehä, haastaa oikeuteen jos kysyy 😆

Vierailija
18/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko viimeistään työhöntulotarkastuksessa kertoa koska muuten voivat käyttää sitä sinua vastaan ja saavat valehtelusta syyn irtisanoa.

En minä ole kertonut masennuksesta 

Vierailija
19/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveystiedot ei kuulu työnantajalle. Eikä masennus ole mikään este työntekoon: Olen masentunut mutta kertaakaan en sen vuoksi ole ollut poissa töistä, toisin kuin työkaverit jotka eri vaivan takia koko ajan saikulla. 

Vierailija
20/56 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sikälikin ihmettelen miksi työnantajat karsastaa masennusta, koska eipä se päällepäin näy tai vaikuta jos on hoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän