Ei tää oo enää elämää
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
17, empatiaa tyhmille massoille ?? muutenkin yhteiskunnan heikoin lenkki ootte, mun puolesta voitte delata koronaanm, ei haittaa.
Itse taidat olla todellista yhteiskunnan kermaa ja älymystöä.
Hah, minä porsastlen niin kuin ennenkin. Löytyy baareja sekä harrastuksia ja Kela kustantaa. Vain heikot käyttää kuonokoppaa, minä en 🤗
Ei tässä nyt empatiaa tarvita vaan selvitymisvaistoja, mitä tekee esim pieni lapsi kun marisee et ”on tylsäää”? Jos lapselle ei mikään ehdotettu tekeminen kelpaa niin kyllä se kyllästynyt lapsi itse keksii tekemistä tyhjyyden tilalle. Mielikuvitusta ystävät hyvät!
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Mistä nyt kukakin sitten elämässään nauttii. Vasta oli pastalla gallup, jonka mukaan vastaajista 2/3 tunsi olevansa introverttejä. Lisäksi perheen kanssa kotona viihtyviä, maaseudulla asuvia, pakon edessä yksinäisiä, työttömiä, sairaita jne, joiden kotoilua tämä tilanne ei tietenkään ole juuri miksikään muuttanut.
Sitten ihmetellään, miten joku ekstrovertti, työnsä menettänyt sinkku viitsii valittaa, kun ei edes Venäjä pommita. Empatia on vissiin vaikea taiteenlaji.
En minä aikaan tunne mitään sääliä näitä ekstroja kohtaan, vaikea ymmärtää tuskan syvyyttä kun murheet ovat mitättömät. Työt meni, niin meiltä muiltakin, rahaa ei tule no ei tuu muillakaan, olen yksin, aina voi etäyhteydelläkin moikata kaveria. Ei auta marista sängynpohjalla vaan itse voi vaikuttaa omaan elämään myöskin näiden rajoitusten alla.
En minä sääliä peräänkuuluttanutkaan vaan erilaisuuden ymmärtämistä.
Minäkin olen sitä mieltä, että omaan elämäänsä voi vaikuttaa. Tosin moni näyttää olevan sitä mieltä, ettei voi vaan kaikki riippuu lapsuudesta, menneisyydestä, yhteiskunnasta ja muista ihmisistä. Ehkä minunkin pitäisi heidän toivottomuuttaan ymmärtää paremmin.
Eli ei jäädä märehtimään sitä omaa epätoivoaan sinne kotisohvalle vaan senkin ajan voi käyttää ihan visioimiseen, mitä minä voisin tehdä nyt tällä poikkeusajalla ettei seinät kaatuisi päälle? Uusi harrastus kenties? Ulkona on ihanat ilmat, tutustu uusiin ihmisiin chattipalveluissa, mitä vaan mihin mielikuvitus kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei jäädä märehtimään sitä omaa epätoivoaan sinne kotisohvalle vaan senkin ajan voi käyttää ihan visioimiseen, mitä minä voisin tehdä nyt tällä poikkeusajalla ettei seinät kaatuisi päälle? Uusi harrastus kenties? Ulkona on ihanat ilmat, tutustu uusiin ihmisiin chattipalveluissa, mitä vaan mihin mielikuvitus kantaa.
Juuri näin! Minä aloitin uuden videopelin pelaamisen ja koukkuun jo jäin 😄
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä nyt empatiaa tarvita vaan selvitymisvaistoja, mitä tekee esim pieni lapsi kun marisee et ”on tylsäää”? Jos lapselle ei mikään ehdotettu tekeminen kelpaa niin kyllä se kyllästynyt lapsi itse keksii tekemistä tyhjyyden tilalle. Mielikuvitusta ystävät hyvät!
Jep. Ylös, ulos ja lenkille. Baariin, kauppakeskuksiin, harrastuksiin ja bileisiin. Ulkomaillekin on lentoja tarjolla. Joku vastuullisen kansanosan edustaja vain saattaa paheksua moista käytöstä.
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ylös, ulos ja lenkille. Baariin, kauppakeskuksiin, harrastuksiin ja bileisiin. Ulkomaillekin on lentoja tarjolla. Joku vastuullisen kansanosan edustaja vain saattaa paheksua moista käytöstä.
Ei baariin, kauppakeskuksiiin tai bileisiin, oi miksi se on aina oltava sellaista tekemistä missä ei pääse ihmisryhmiä karkuun? Mennö vaikka kalaan niin sielläkin pääsee ihmisiä pakoon. Turvavälit on pidettävä.
Mielialaan vaikuttaa varmaan myös oma elämäntilanne. Joillain on perheet ja kesämökit ja työt säilyneet. Toiset on työttömiä ja asuu yksin ja voi olla ettei tapaa naamatusten muita ihmisiä enää ollenkaan. Koronaeristys voi vastata elämää eristyssellissä. Netti ja puhelin ei kuitenkaan korvaa oikeita tapaamisia.
Niillä on mentävä mitä nytten tarjolla on, on ne asiat selvästi helpommin nyt digiaikana, kuvitelkaa jos koronapandemia olis tullut sulkuineen 25v takaperin, ei ois ollut videopuheluihin mahdollisuuksia, tuskin edes niin hyvää nettiä että oisit kaverilta voinut kuulumisia sieltä kautta kysellä. Nyt on kaikki välineet sosiaalisten kontaktien pitämiseen. Mie en oo nähny mummoo viimeiseen vuoteen, mutta videopuhelua on aina ihana soitella mummulle.
Onhan tää ihan perseestä.
Joka muuta väittää, ei nää todellisuutta.
Pitäis lopettaa koko hulluus. Kyseessä on tauti, joka on kuin influenssa.
Ei mitään muuta.
Tauti, josta selviää melkein 100 %.
Mitä järkeä on henkisesti ja taloudellisesti tuhota suunnattoman suuren ihmismäärän elämä?? Sen vuoksi, että suojelemme jotain 1 %?
Ihmiset, jotka ei tätä totuutta nää, on psykoosissa. Median luoma pelkotila päällä ovat maskit naamalla. Anna mun kaikki kestää ..
Mä en ymmärrä näitä kommentteja jotka toteaa että ennen oli vaikeampaa kun oli sota ja pla pla pla.
koska on ollut rankempia aikoja niin ei saisi nyt olla vaikeaa? Minä menetin vuodessa työpaikkani, isovanhempani, en nää ystäviäni enkä perhettäni. Istun tässä kusisessa yksiössä 24/7 eikä muka saisi myöntää että vituttaa?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää ihan perseestä.
Joka muuta väittää, ei nää todellisuutta.Pitäis lopettaa koko hulluus. Kyseessä on tauti, joka on kuin influenssa.
Ei mitään muuta.
Tauti, josta selviää melkein 100 %.Mitä järkeä on henkisesti ja taloudellisesti tuhota suunnattoman suuren ihmismäärän elämä?? Sen vuoksi, että suojelemme jotain 1 %?
Ihmiset, jotka ei tätä totuutta nää, on psykoosissa. Median luoma pelkotila päällä ovat maskit naamalla. Anna mun kaikki kestää ..
Suomessakin on pikkasen enemmän riskiryhmäläisiä kun tuo 1%... niihin kuuluu myös vauvat, lapset sekä aikuiset ja iäkkäät.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla oikeassa 32.
Oikeassa missä? Ei ainakaan prosenttiluvut oo hallussa kun koko Suomen riskiryhmiin mahtuu tuo 1% :Dd
Mun kaverit on nykyään entisiä kun ne on niin hysteerikkoja ettei kahville voi tulla.
Mun veli kulkee nykyään vaan metässä.
Mun kaverit ei haluu long covidia riesakseen :( mä taas haluun sen ettei tarvis mennä enää töihin. Siks käyn baareissa ja kuljen ilman maskia. Otan rokotteen ja voin sit lähteä jo lokakuussa matkaan.
Mun veli kuleksii nykysin vaan metässä.
Uusia iloja vanhojen tilalle. Siitä se lähtee. :)