Kolmas synnytys pelottaa kun sairaalaan matkaa 40 km
Kommentit (10)
Äidin molemmat synnytykset yli 20h.
t. ap
APUA! Miten ihmeessä osaan lähteä sairaalaan ajoissa ettei vauva synny matkalle? Mistä tiedän soittaako ambulanssi vai yrittääkö omalla autolla?
Onko kenelläkään kolmas synnytys ollut ns. normaalipituinen (eli siis EI alle pari tuntia)?
monella se toinen on se nopein, ja niillä, jotka synnyttävät oikeasti monta lasta, viimeiset voivat olla todella hitaita ja vaikeita. Kohtukin löystyy.
Eli jos ne kaksi edellistä eivät ihan supernopeita olleet, niin tuskin tämäkään.
Eka synnytys kesti 18 h, toinen enää 7h, joista 5h kärvistelin kotona kun kuvittelin sen kestävän taas... Nyt kolmannella kerralla lähden sairaalaan heti kun supparit tulee säännöllisesti, ei ne sieltä kotiin laita kun 3. tulossa. NÄin sanoi mulle terveydenhoitajakin, kun huoleni ilmaisin.
Lähdet vaan heti kun tuntuu, että synnytys on käynnissä. Kyllä ne sut takas lähettää tai jättää tarkkailuun jos tilanne ei olekaan vielä tarpeeksi kehittynyt. Kolmannella kerralla osaat kyllä jo ennakoida synnytystä edeltäviä oireita ja tiedät miltä oikeat supistukset tuntuu... Ja jos tuska alkaa samantien kovana ja tuntuu ettei kotona enää pysty olla niin sitten vaan ambulanssilla!
Mulla neljä synnytystä takana ja aina ehtinyt sairaalaan omin kyydein vaikka matkaa on ollut parhaimmillaan yli 70km ja synnytys edennyt niin nopeasti, että sairaalaan päästyä olin jo 8cm auki. Viimeisimmässä synnytyksessä vielä piti odottaa kotona lapsenvahtiakin tulevaksi 70km päästä ja siihen vielä 40km matka sairaalaan! Ja tietoihini oli merkitty, että tulee mahdollisesti ambulanssilla koska edellinen synnytys oli niin nopea (pari tuntia). No, neljäs synnytys oli kuitenkin "normaalipituinen" ja omalla autolla mentiin.
Ja jos vedet menee, niin sitten lähdet heti ja ehdit vielä todennäköisemmin ennen supistuksia sairaalaan :)
Hyvin se sujuu!!
ja joka kerta olen sairaalaan kerenny, vaikka on ollu nopeita synnytyksiä. Kun supistuksen on tuntuneet sietämättömiltä matkaan on lähdetty. Aikaa matkaan menee kuitenkin niin vähän, ja tuskissa matka menee nopeasti. Omat synnytkset kestäneet 2 tuntia, 1h25 min, 2h 30min, sekä 1h50 min. Jokainen tenava on synnytys saliin syntynyt. Älä stressaa liikoja, jos tuntuu että pelottaa niin puhu neuvolassa.
vesien menolla klo 20 illalla ja vauva syntyi aamulla vähän ennen kymmentä... Matkaa sairaalaan oli 30km, ei tuo 40km kuulosta niin pahalta
Ja täti vaan kommentoi, että "Niin, kyllähän niitä vauvoja täällä tasaiseen tahtiin syntyy ambulanssiin ja kotiinkin. Jos vedet menee, niin lähdet heti. Ja jos verta tulee niin se on sitten ambulanssin paikka."
Jotenkin ei auttanut yhtään tässä ongelmassani :-(
Tai sun äidin, oliko hänellä useampi synnytyksiä, kuinka "trendi" kehittyi?