Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No niin, Lapissa kauppa koronakaranteenissa etelän turistien takia

Vierailija
23.02.2021 |

K-kauppa Levinporon henkilökunta altistui etelän vetelien takia koronalle, joutuu laittaan putiikin kiinni kahdeksi viikoksi, jos ei löydy korvaavaa henkilökuntaa. Se on paikallisille asukkaille vähän veemäistä.
Kyllä ne on yksiä riemuidiootteja nämä lapinmatkaajat. Itsekkäitä paskoja.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tuon kaupan hygieniataso on ollut? Entä turvavälit taukotiloissa? Maskien käyttö?

Vierailija
22/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt sairastaa työntekijät viime viikon turisteita niin mitä se sitten on ensi viikolla, kun etelän porukka lähtee kotiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levin koronan oli paikalliset hakeneet Ruotsista

Vierailija
24/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy se faktatieto, että tartuttaja on etelästä? Ettei ole kymestä, varsinais-Suomesta tai vaikka Pohjanmaalta? Vai olisiko tartuttaja joku lappalainen?

Itse haki Ruotsista

Vierailija
25/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadin juntit ei ymmärrä

Voiko sitä hesalaisilta muuta vaatiakkaan?

Juntteja koko kylä täynnä.

Vierailija
26/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, jos koko kauppa on kiinni niin tartunta on henkilökunnasta lähtöisin, mahdollisesti useampikin sairastunut. Tartunta on saatu jo ennen etelän hiihtolomaviikkoa jos maanantaina on testi positiivinen. Viikonlopun aikana on myös tartutettu asiakkat. Onko töissä oltu ehkä pikku flunssassa, kun on odotettavissa hyvä myynti viikonloppuna? Matkailijat saapuvat viikoksi ja täyttävät jääkaapit loman aluksi. Nyt on altistuneita pitkin tunturia.

Just näin. Tätähän nää juntit ei tajua.

Eikös näiden hesanjunttien pitänyt käydä siellä Jumbossa ostamassa viikon sapuskat, että ei tarvi mennä ottaan sitä tartuntaa paikalliseen kauppaan paikalliselta lappalaiselta?

Juu, se on Rovaniemen Prisma missä ne tartunnat leviää. Uusia autoja suksiboxit katolla koko viime lauantai piha täynnä ja sisällä ei juurikaan maskeja. Joku FC Honka takissaan oikein etuili jonossa kun hänellä oli vaan yks juttu ostaa ja muut ootti kolmen kärryn kaa... ilman maskeja tietenkin

Vierailija
27/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä usko että pallon eteläpuoliskolta tulevat etelän vetelät pahemmin laskettele, joten ap syyttää väärää tahoa.

Vierailija
28/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy se faktatieto, että tartuttaja on etelästä? Ettei ole kymestä, varsinais-Suomesta tai vaikka Pohjanmaalta? Vai olisiko tartuttaja joku lappalainen?

Nyt on etelän hiihtolomat. Pohjanmaalaiset lomailevat vasta myöhemmin. Ja Pohjanmaakin on etelää Lappiin verrattuna.

Vierailija
29/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, jos koko kauppa on kiinni niin tartunta on henkilökunnasta lähtöisin, mahdollisesti useampikin sairastunut. Tartunta on saatu jo ennen etelän hiihtolomaviikkoa jos maanantaina on testi positiivinen. Viikonlopun aikana on myös tartutettu asiakkat. Onko töissä oltu ehkä pikku flunssassa, kun on odotettavissa hyvä myynti viikonloppuna? Matkailijat saapuvat viikoksi ja täyttävät jääkaapit loman aluksi. Nyt on altistuneita pitkin tunturia.

Juu, kukaan ei tartuta ketään, jokainen tartuttaa itse itsensä ties mistä, aina joku muu tartuttaa, en minä. Tämähän se ajatus on ollut alusta asti oikeuttaa omat sinne tänne sinkoilut.

Vierailija
30/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Varsinais-Suomi ja Kymi ole etelää?

Vierailija
31/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani Lapissa käynnin voisi kyllä lopettaa ja antaa mennä koko Lapin konkurssiin mutta ette sitten s-tana huuda etelästä rahaa!!

Vierailija
32/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani Lapissa käynnin voisi kyllä lopettaa ja antaa mennä koko Lapin konkurssiin mutta ette sitten s-tana huuda etelästä rahaa!!

Minunkin puolesta kaikki Helsingin kauppakeskukset ja lähikaupat saa  lopettaa.

Tehkää itse ruokanne ja kasvattakaa perunat ja porkkanet parvkkeillanne.

Vierailija
33/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän Lapin konkursseista on mediassa puhuttu. Pärjänneet siis hyvin. Suurinosa taitaa olla pääkaupunkiseudulta, jotka ovat olleet kaatuneet. Suuriakin nimiravintoloita.

Vierailija
34/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levin koronan oli paikalliset hakeneet Ruotsista

Mistä tämä tieto?

Vierailija
35/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just Kittilässä kaupassa. Ja sinne just saapui autolasti näitä *onks sulla liittymät kunnossa* jannuja. Ei maskeja, ei turvavälejä. Seitinohuesti vitutti.

Vierailija
36/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos turisteja ei olisi tullut, olisi k-kauppias saanut laittaa lapun luukulle paljon pidemmäksi aikaa. Paikalliset ei Ylläksen ja Levin palveluja käytä.

Itse olen Ylläksellä. Täällä on ehkä 1/3 tai 1/4 normaalista väkimäärästä. Rinneravintolassa on hyvin väljää, helposti saa 5 metrin turvavälin naapuripöytään.

Vierailija
37/37 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sitten on pienempi paha, henkilökunnan karanteeni, vai koko kaupan konkurssi? Noiden kahden vaihtoehdon välillä tässä joudutaan valitsemaan:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007820887.html

Pakettipalvelujen ja verkkokaupan kiinni oleminen on pieni hinta siitä, että kauppa pysyy auki. Mahlberg arvioi tiistaina, että kaupan pitäminen kiinni läpi hiihtolomasesongin olisi tarkoittanut kaupalle konkurssia. Matkailusta elävällä kaupalle, jossa asiakasvirta ei ole jatkuvaa, hiihtolomasesongin vaikutus on valtava.

– Sesonkivaihtelevuutta matkailukohteissa ei pysty edes tavallinen kauppias ymmärtämään. Yhdessä päivässä liikevaihto voi olla 200-kertainen edelliseen päivään verrattuna.