Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka käytätte korvatulppia nukkuessanne

Vierailija
23.02.2021 |

Haluaisin käyttää korvatulppia, mutta pelkään, että en heräisi herätyskelloon (kännykkä). Onko tämä ihan legit huoli teidän kokemuksenne mukaan?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä kuulen hälytyksen äänen (ja tunnen värinän.) Suosittelen tulppia, nukun kuin pikkulapsi nykyisin

Vierailija
2/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse ainakin kuulen sen korvatulppien läpi, kunhan laittaa volyymin tarpeeksi isolle. Kannattaa myös laittaa värinähälytys, jos on epäilyksiä, ettei meinaa herätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä testata vaikka vapaapäivänä tms. että kuuleeko ja herääkö.

Vierailija
4/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain toisessa korvassa tulppa, koska nukun kyljelläni ja tyyny blokkaa toisen korvan :D ei kuulu kanin ryskääminen läpi. mutta hyvin herään vaikka olisi molemmissa.

Vierailija
5/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulpista mulle tuli korvatulehdus.

Vierailija
6/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riski on olemassa.

Älykello herättää värinällä, kuuroille on erikoisherätyskelloja. Kellokytkimestä ja valaisimesta tai hieromalaitteesta saa viritettyä herättimen

Vierailija
7/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi, mutta herätyksestä kuitenkin, en herää sarastusvaloon.

Vierailija
8/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan hälytysääni tarpeeksi kovalle. Itse olen aina herännyt. Ja toki herätyksen kannattaa olla sellainen että se soi jonkin aikaa jos nyt tosi syvässä unessa sattuu olemaan. Käytän tulppia kumppanin kovan kuorsauksen takia ja kyllä se kuorsauskin kuuluu läpi. On kuitenkin sen verran vaimeampaa etten siihen heräile.

Mutta olen tuntenut ihmisen joka ilman korvatulppiakin nukkui usein herätyksen ohi vaikka se olisi pirissyt ihan korvan vieressä. Eli kannattanee tosiaan vaikka vapaapäivänä kokeilla ensin kuten joku ylempänä ehdottikin.

Vierailija
9/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee niistä korvat kipeeks,ärsyttää kun olen niin herkkäuninen

Vierailija
10/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä kuulen hälytyksen äänen (ja tunnen värinän.) Suosittelen tulppia, nukun kuin pikkulapsi nykyisin

Tulpissa on vaan se huono puoli, että niihin "jää koukkuun". Aloin käyttämään korvatulppia alunperin miehen kuorsauksen takia, mutta nyt olen käyttänyt tulppia päivittäin jo vuosia enkä enää osaa nukkua ilman.

Vierailija
11/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kipeytyi korvat kun käytin jonkin aikaa. Nyt on niin hiljaista ettei onneksi tarvitse tulppia.

Vierailija
12/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu herätyskellot yms, korvatulpat vaimentaa ei peitä ääniä.

Vierailija
13/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riski on olemassa.

Älykello herättää värinällä, kuuroille on erikoisherätyskelloja. Kellokytkimestä ja valaisimesta tai hieromalaitteesta saa viritettyä herättimen

Ranteessa värisevä älykello tai urheilukello on aika lempeä tapa tulla ajetuksi ylös petistä.

Vierailija
14/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulpissa on vaan se huono puoli, että niihin "jää koukkuun". Aloin käyttämään korvatulppia alunperin miehen kuorsauksen takia, mutta nyt olen käyttänyt tulppia päivittäin jo vuosia enkä enää osaa nukkua ilman.

Mulla sama, en osaa nukkua enää ilman niitä.

Vierailija
15/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään herätyskelloon. En ehkä siihen ensimmäiseen ja hentoisimpaan ääneen, mutta aika pian sen jälkeen. Olen nukkunut korvatulpat korvissa 15 vuotta. Kun esikoinen oli vauva, nukuin muutaman kuukauden myös niin että korvatulppien päällä oli peltorit.

Vierailija
16/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut vuosia silikonikorvatulpat korvissa. Puhelimessa sopivan ärsyttävä herätysääni täydellä volyymilla, niin kyllä siihen herää.

Vierailija
17/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Tosin minä mies ja hän nainen, joka on öisin "mettätöissä".

Vierailija
18/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut vuosia tulppien kanssa. Korvakäytäviä pitää rasvata välillä, sillä muuten ne kuivuvat. Minulla on kaksi herätyskelloa, aina ovat herättäneet 👍.

Vierailija
19/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa herätyskello kiinni toiseen korvaan. Tyynyyn voi kaivertaa kolon, jos herätyskello painaa ikävästi. Strömsössä tekivät näin.

Vierailija
20/38 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään herätyskelloon. En ehkä siihen ensimmäiseen ja hentoisimpaan ääneen, mutta aika pian sen jälkeen. Olen nukkunut korvatulpat korvissa 15 vuotta. Kun esikoinen oli vauva, nukuin muutaman kuukauden myös niin että korvatulppien päällä oli peltorit.

Ja peltoreista huolimatta heräsin kyllä vauvan itkuun, jos joku nyt kauhistuu. Vierestä kuuluvat äänet, joille herkistyy reagoimaan (herätyskello, vauvan itku) havahduttavat kyllä tulppienkin läpi. Sen sijaan esim. naapureiden äänet, liikenne ym. kaukaisempi taustamelu eivät häiritse. Toki jos on luonnostaan todella sikeäuninen, ei ehkä havahdu. Ja toisaalta sellaiset henkilöt eivät ehkä tulppia käytäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän