Diili 2021 official
No niin nyt on ensimmäinen jakso nähty ja ensimmäinen pudotus tapahtunut. Mitä mieltä kilpailijoista, onko joukossa tulevia huippujohtajia? Entä mitä mieltä olette Jaajosta ja hänen apulaisistaan.
Kommentit (2464)
Tämäkin ketju täynnä kiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
Halli on Vallilassa, olisiko entinen VR-paja. Sinne on rakennettu uusia kerrostaloja.9t8
Onpa kivan näköistä. Tuolla hallilla olenkin tainut joskus käydä, kun siellä oli kirppis. Vai oliko?
Aika kalliita asuntoja, kun 40 neliötä maksaa 349 000 e.
Mutta hienosti kuvattu tämä uusi Diili. Clarion-hotelli näyttää myös mukavalta.
Vierailija kirjoitti:
Sointu on meidän entinen naapuri, paloi vähän käpy vähän väliä siihen muijaan. Pakko oli vaihtaa maisemaa. Rasittava hahmo.
Nyt hän taitaa olla mun naapurissa:)
Sointu ja Helena ovat pahimmat mulqvistit alkujaksojen perusteella. Tietenkin jos Jaajo haluaa työllistää senkaltaisen henkilön, siinä on kaksi sellaista oikein tikun nokassa. Epäilen, ettei Jaajo halua niin tehdä.
Sointu on kyllä kummallinen kyylä. Rasittava tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä toki on viihdeohjelma, mutta mikä tuo kisan palkinto on? Taitaa olla vaan näkyvyys palkintona, koska Eikö noilla suurimmalla osalla kilpailijoista ole työpaikka? Ymmärrän, jos kisan voitto olisi konkreettinen, esimerkiksi menestyneen hotelliketjun johtaminen, mutta jees pääsee Jaajon työkaveriksi tekemään vähän kaikkea? Luulisi, että osa saisi parempaa palkkaa tällä hetkellä omista työpaikoista.
Toki katson mielelläni sarjaa, mutta kilpailijoiden agenda vähän hukassa, tai en näe itse kilpailun voiton olevan huima. Olisi edes rahapalkinto. Mutta saahan tuolla varmasti tosiaan sitä näkyvyyttä, ja cv:seen voi pistää tiedot.
Näinköhän ohjelman jälkeen ilmoiteta, ettei yhteistä säveltä löytynyt, että Jaajo ja valittu kilpailija jatkavat eri teitä.
Miten on mahdollista että osallistujat ovat kaikki toimareita, yrittäjiä, general managereita? Yhdelläkään tuntemallani toimarilla ja yrittäjällä ei olis aikaa tuollaiseen ???
Niinpä ei ole yhtään suunnitteluinsinööriä, sairaanhoitajaa, kaupan kassaa, metallimiestä tms. tavs ammatin omaavia kilpailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksot katsottuani en ymmärrä Sointuun kohdistuvaa kritiikkiä. Ulkonäköön menevät kommentit ovat aina ensinnäkin halpamaisia mutta lisäksi mielikuvituksettomia. Minusta hän on erittäin pätevän ja rakentavan oloinen, kyllä yritysmaailmassa ja tuolla diilin projekteissa kaikilla on vastuu ja pitää pysyä kärryillä muiden tiimiläisten toiminnasta. Hienoa, että on mukana, ja omalla esimerkillään esikuvana rikkomassa erittäin ummehtuneita ennakkoluuloja naisten ulkonäön ja ammattitaidon korrelaatiosta.
Jaajon rooli super symppiksenä vaikuttaa ehkä hieman käsikirjoitetulta, ja että neuvonantajille langennut se tiukempi rooli Jaajon imagon suojelemisen vuoksi (voin olla täysin väärässäkin ja toivottavasti olen). En ole pitänyt Jaajon tavasta puhua naisista radiossa, ja vielä tv-ohjelmissakin hän daamittelee ja likottelee naisia sekä viittaa heidän ulkonäköönsä turhan usein (”tietokilpailua saapuu pelaamaan tämä kaunotar, daamilla ikää xx jne.”) sekä painottaa heidän sukupuoltaan esim. sen sijaan että viittaisi heihin ihan vaan ihmisinä. En voinut olla ajattelematta samaa kuin joku aiempi kommentoija, että bisneskaljoittelukaveriahan=miestä tässä haetaan. Lisäksi vaikea päästää irti siitä mielikuvasta, jonka hänestä radiosta alkujaan sai, siellä aika kovaakin piikittelyä kollegojen suuntaan ja esim. Perälää kohteli mielestäni alentuvasti, päälle puhumista, tyrmäämistä jne.
Toivottavasti tämä diili-versio on hänen oikea versionsa nykyään ja olisi oikeasti kasvanut kuuntelevammaksi ja tasa-arvoisemmaksi. Toki siviilielämän versio on vielä asia erikseen, eikä välttämättä ikinä ole vastannut sitä mielikuvaa jonka räävittömän ja ajoittain mauttoman radiopersoonan perusteella luonut.
En minä ainakaan koe että minua ei arvosteta ihmisenä jos sanotaan "daami", joka on sitä paitsi erittäinkin kohtelias nimitys naiselle. Kyllähän Jaajo esittelee myös miehet esimerkiksi herrasmiehinä tmv.
Ja Sointu on minusta pahimpia juonittelijoita tuolla, hänellä on selkeästi jotain henkilökohtaista Petriä kohtaan ja hän yrittää manipuloida muutkin tähän mukaan. Itse en ainakaan ole huomannut mitään millä tavalla Petri pelaisi yhtään sen enempää kuin Sointukaan. Sointuhan ei ole itse ottanut vastuutehtäviä vielä kertaakaan, mielellään pyörii siellä takana ja juonii. Ei todellakaan mikään ihailtava vahva naishahmo.
Mä taas luulen, että Sointu on liian rehti: sanoo kameroille sen, mitä ajattelee. Muut pitävät mölyt mahassaan ja juonittelevat hiljaa ja ”sivistyneesti”. Omaan pussiin jokainen on kuitenkin pelaamassa, yrittää näyttää mahdollisimman hyvältä. Mutta Sointu sitten kertoo missä mennään. Petri pelaa, Sointu pelaa, kaikki pelaavat.
Saattaa olla, että Sointu on pelannut ovelasti sinut ja monen muun uskomaan näin.
Jos tuo Janne on jo ryhmän jäsenenä noin itsekäs ja muista piittaamaton niin minkälainen pompotteleva kauhukakara se on pomona?
Ai ai Pete ja Helena.Hyvä Pete ,että näpäytit ja sanoit suorat sanat.
Sointu on järkevä nuori nainen, oikeudentunoinen.
Huvittaa tuon Jaajon pukeutuminen ja hiukset. Voisi hiukan ryhdistäytyä. Muuten ok.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuo olisivat hyviä jossain työssä:
Janne: torikauppias tai messukauppias esim. jotain raastinta esittelemään
Sebastian: lihamestari
Petri: pubitikkaa vetämään
Helena: ulosottomies, pysäköinninvalvoja, lipputarkastaja
Sointu: messuille osaston sisäänvetäjä, ravintolan sisäänheittäjä
Pasi: keskikaljaravintolan omistaja/isäntä
Heidi: matkaopas
Inka: kosmetologi, hammashoitaja, business lounge emäntä
Martin: Hugh Grantin tekemiin leffarooleihin, runoilija, filosofi
Marko: diplomaatti, filosofiUnohdinko jonkun?
Muuten samaa mieltä, mutta Sointu: sairaanhoitaja
Jos Helena olisi lipputarkistaja niin täys kymppi siihen:))
Se Jaajon vasen käsi Toni Lähde on ärsyttävä besserwisser. Hänellä on kyky antaa palautetta tosi v....maisesti. Yrittää päteä vaikka taitaisi olla yhtä kädetön kuin arvosteltavansa. Jungle juicella on huomattavasti miellyttävämpi tapa palautteen annossa.
Tässä mun analyysit vielä mukana olevista kilpailijoista:
Helenalla on mun mielestä tosi hyviä ja luovia ideoita kisoissa, mutta hän ei kykene ryhmätyöhön. Ilkeä ihminen, joka perustelee ilkeilyään sillä, että on vain suora ja rehellinen. Saman palautteen voisi esittää myös rakentavammin ja kauniimmin. Helenan ilkeä luonne tulee kosahtamaan kisan edetessä hänen omaan nilkkaansa. Harmi, koska hänellä olisi potentiaalia muuten vaikka voittoon asti.
Janne vaikuttaa Putouksen sketsihahmolta. Tuntuu, että Jannen focus on ihan muualla kuin itse kisassa. Pyöriskelee liian iso lippis päässä taustajoukoissa, kun muut tekee duunit. En voi olla ärsyyntymättä Jannen nasaaliäänestä. Janne kuvittelee, että on kansainvälinen huipputason motivaatiopuhuja, mutta minussa hän saa aikaan lähinnä myötähäpeän tunteita. Olen käynyt vilkaisemassa Jannen YouTube-videoita ja niistä saa kyllä päivän naurut. Siinä mielessä onnistunut casting, koska viihdettähän hän tuo omalla persoonallaan.
Marko ja Martin vaikuttavat kummatkin juuri Jaajon tyyppisiltä työkavereilta. Nuoria sällejä, jotka ymmärtävät somehommista ja joiden kanssa on mukava särpiä olutta duunipäivän jälkeen. En ole kuitenkaan varma, olisiko heistä nimenomaan kehitysjohtajiksi Jaajolle, ehkä muuten vaan alaisiksi johonkin Jaajon bisnekseen.
Jenni osaa pyörittää ravintoloita, mutta hänestä ei taida olla oikein mihinkään muuhun. En usko, että säilyy kauan kisassa. Liian yksipuolinen, yhden osaamisalueen nainen. Tylsä, ei anna mitään viihdearvoa.
Petri vaikuttaa myös sopivalta tyypiltä Jaajon kaljoittelukaveriksi. En osaa määritellä, että mikä, mutta jokin Petrissä ärsyttää. On ollut kilpailuissa hyvä, mutta silti jokin Petrissä mietityttää.
Ariel on Jaajon sanoin kauniit kasvot. Vähän liian nuori ja kokematon kehitysjohtajaksi, mutta potentiaalia hänessä kyllä on vaikka mihin. Vähän pitäisi ehkä kerätä vielä lisää kokemusta, itsevarmuutta, rohkeutta ja röyhkeyttä. Jää helposti muiden, vahvempien kilpailijoiden jalkoihin.
Pasi on pesunkestävä myyntimies, mutta siinä kaikki. Ei habitukseltaan istu porukkaan, vaan näyttää ennemminkin taksikuskilta tai lihanleikkaajalta. Ei sovi mielestäni ollenkaan Jaajon kehitysjohtajaksi.
Sebastianista tulee mieleen Juha Sipilä, puheenpaino on ihan samanlainen. Ylipäätään Sebastian puhuu yhtä ympäripyöreästi kuin poliitikot. On hajuton ja mauton. En ole kuullut Sebastianilta vielä yhtään hyvää ideaa yhdessäkään kisassa. Ei vakuuta.
Heidi on päässyt nyt vähän liian monta kertaa kuin koira veräjästä. Heidi on itsekin sanonut ääneen, kuinka hänellä ei ole mitään ideoita. En ymmärrä, miksi Jaajo ei ole jo antanut hänelle potkuja. Ei sovi kisaan mielestäni yhtään.
Sointu on itsevarma ja hänellä on hyvä reflektiokyky. Hän on hyvin kisan päällä, osaa analysoida pahimpia kilpakumppaneitaan ja tunnistaa kunkin tehtävän onnistujat ja epäonnistujat. Ulkonäkö hämää, on kypsemmän ja fiksumman oloinen kuin mitä ensisilmäyksellä voisi kuvitella. Uskon, että Sointu menee kisassa pitkälle.
Inka vaikuttaa hyvin tehokkaalta, oma-aloitteiselta ja aikaansaavalta tyypiltä. Inka ottaa sopivassa määrin vastuuta, mutta ei tee itsestään liian suurta numeroa kuitenkaan. Hallitsee useita osa-alueita ja on luova. Inka on mielestäni kaikista monipuolisin kilpailija ja oma ehdokkaani Diilin voittajaksi.
Janne on ihan pelle. Ei substanssia, ei uskottavuutta, ei mitään. Hirvittää ajatuskin Jannesta edes päiväkotilasten motivaattorina, saati sitten kehitysjohtajana.
Janne vaan näpläili luuria ja teki omia töitä vaikka piti keskittyä kilpailuun.Hän oli ns outo heppu.En tiiä miksi mieleen tulee mies joka esittää taikatemppuja ihmisille.
Mutta mutta Jannella on monta videota You Tubessa. Kirjoittakaa hakusanaksi Janne Immonen. Katsokaa ja hämmästykää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mutta Jannella on monta videota You Tubessa. Kirjoittakaa hakusanaksi Janne Immonen. Katsokaa ja hämmästykää.
Siinä vasta huumori tyyppi, ei tuota kundii voi ottaa edes todesta tämän jälkeen kun youtuben katsoin
Väärin meni, ravintolarouva sai Jannen ohella fudut tv-mainosjaksossa. Terveisin ruutu+