Diili 2021 official
No niin nyt on ensimmäinen jakso nähty ja ensimmäinen pudotus tapahtunut. Mitä mieltä kilpailijoista, onko joukossa tulevia huippujohtajia? Entä mitä mieltä olette Jaajosta ja hänen apulaisistaan.
Kommentit (2464)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuo olisivat hyviä jossain työssä:
Janne: torikauppias tai messukauppias esim. jotain raastinta esittelemään
Sebastian: lihamestari
Petri: pubitikkaa vetämään
Helena: ulosottomies, pysäköinninvalvoja, lipputarkastaja
Sointu: messuille osaston sisäänvetäjä, ravintolan sisäänheittäjä
Pasi: keskikaljaravintolan omistaja/isäntä
Heidi: matkaopas
Inka: kosmetologi, hammashoitaja, business lounge emäntä
Martin: Hugh Grantin tekemiin leffarooleihin, runoilija, filosofi
Marko: diplomaatti, filosofiUnohdinko jonkun?
Ariel?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marko: diplomaatti, filosofiUnohdinko jonkun?
Ariel?
Ariel voisi ryhtyä Sedulle oppipojaksi ja pistää ravintolat pyörimään. Kuntosalin omistajana sujuisi myös.
Petristä vielä sen verran, että siihen pubitikkaan voisi yhdistää tietovisailun, jota Petri besserwisseröisi suvereenisti.
No johan on hittolainen. Kun katsoin tuota listaa, niin ilmiselvästi Ariel sieltä erottui siinä mielessä, että voisi kasvaa ja kehittää. Hänellä on ideoita ja siellä vähän epävarman kuoren takana on ilmiselvä menestyjä. Jos ei noihin Jaajon hommiin, niin johonkin firmaan kasvamaan ja oppimaan rautaiseksi ammattilaiseksi.
Mikä on tuo värikäs asuinalue Helsingissä jossa se urheiluhalli(?) oli? Ylsi taloista oli esimerkiksi lila. Todella piristävää.
Suurin osa noista kilpailijoistahan on jo niin vahvoja persoonia, että ei heistä enää ole kenekään palkoillisiksi. Varsinkin Helena, Pasi ja Sointu. Osa on myös mukana ihan julkisuuden takia omalle firmalle, miksi esimerkiksi Sointu on tuolla kun oma firmakin on?
Halli on Vallilassa, olisiko entinen VR-paja. Sinne on rakennettu uusia kerrostaloja.9t8
Jaajo saattaa etsiä tylyttävää työntekijää. On itse niin lungi ja mukava, että tarvii jonkun pahiksen tekemään veemäiset päätökset. Hellulle paikka siis.
Jaksot katsottuani en ymmärrä Sointuun kohdistuvaa kritiikkiä. Ulkonäköön menevät kommentit ovat aina ensinnäkin halpamaisia mutta lisäksi mielikuvituksettomia. Minusta hän on erittäin pätevän ja rakentavan oloinen, kyllä yritysmaailmassa ja tuolla diilin projekteissa kaikilla on vastuu ja pitää pysyä kärryillä muiden tiimiläisten toiminnasta. Hienoa, että on mukana, ja omalla esimerkillään esikuvana rikkomassa erittäin ummehtuneita ennakkoluuloja naisten ulkonäön ja ammattitaidon korrelaatiosta.
Jaajon rooli super symppiksenä vaikuttaa ehkä hieman käsikirjoitetulta, ja että neuvonantajille langennut se tiukempi rooli Jaajon imagon suojelemisen vuoksi (voin olla täysin väärässäkin ja toivottavasti olen). En ole pitänyt Jaajon tavasta puhua naisista radiossa, ja vielä tv-ohjelmissakin hän daamittelee ja likottelee naisia sekä viittaa heidän ulkonäköönsä turhan usein (”tietokilpailua saapuu pelaamaan tämä kaunotar, daamilla ikää xx jne.”) sekä painottaa heidän sukupuoltaan esim. sen sijaan että viittaisi heihin ihan vaan ihmisinä. En voinut olla ajattelematta samaa kuin joku aiempi kommentoija, että bisneskaljoittelukaveriahan=miestä tässä haetaan. Lisäksi vaikea päästää irti siitä mielikuvasta, jonka hänestä radiosta alkujaan sai, siellä aika kovaakin piikittelyä kollegojen suuntaan ja esim. Perälää kohteli mielestäni alentuvasti, päälle puhumista, tyrmäämistä jne.
Toivottavasti tämä diili-versio on hänen oikea versionsa nykyään ja olisi oikeasti kasvanut kuuntelevammaksi ja tasa-arvoisemmaksi. Toki siviilielämän versio on vielä asia erikseen, eikä välttämättä ikinä ole vastannut sitä mielikuvaa jonka räävittömän ja ajoittain mauttoman radiopersoonan perusteella luonut.
Jaajo on komea, kun hiukset on laitettu kuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tuo värikäs asuinalue Helsingissä jossa se urheiluhalli(?) oli? Ylsi taloista oli esimerkiksi lila. Todella piristävää.
Hih! Minäkin ajattelin lähteä tutustumaan "uuteen" Helsinkiin kun on niin kaunista.
Ihan on kuule Vallilassa se halli :D
Sehän siitä seuraa, kun jää synnytyksessä puristuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Jaksot katsottuani en ymmärrä Sointuun kohdistuvaa kritiikkiä. Ulkonäköön menevät kommentit ovat aina ensinnäkin halpamaisia mutta lisäksi mielikuvituksettomia. Minusta hän on erittäin pätevän ja rakentavan oloinen, kyllä yritysmaailmassa ja tuolla diilin projekteissa kaikilla on vastuu ja pitää pysyä kärryillä muiden tiimiläisten toiminnasta. Hienoa, että on mukana, ja omalla esimerkillään esikuvana rikkomassa erittäin ummehtuneita ennakkoluuloja naisten ulkonäön ja ammattitaidon korrelaatiosta.
Jaajon rooli super symppiksenä vaikuttaa ehkä hieman käsikirjoitetulta, ja että neuvonantajille langennut se tiukempi rooli Jaajon imagon suojelemisen vuoksi (voin olla täysin väärässäkin ja toivottavasti olen). En ole pitänyt Jaajon tavasta puhua naisista radiossa, ja vielä tv-ohjelmissakin hän daamittelee ja likottelee naisia sekä viittaa heidän ulkonäköönsä turhan usein (”tietokilpailua saapuu pelaamaan tämä kaunotar, daamilla ikää xx jne.”) sekä painottaa heidän sukupuoltaan esim. sen sijaan että viittaisi heihin ihan vaan ihmisinä. En voinut olla ajattelematta samaa kuin joku aiempi kommentoija, että bisneskaljoittelukaveriahan=miestä tässä haetaan. Lisäksi vaikea päästää irti siitä mielikuvasta, jonka hänestä radiosta alkujaan sai, siellä aika kovaakin piikittelyä kollegojen suuntaan ja esim. Perälää kohteli mielestäni alentuvasti, päälle puhumista, tyrmäämistä jne.
Toivottavasti tämä diili-versio on hänen oikea versionsa nykyään ja olisi oikeasti kasvanut kuuntelevammaksi ja tasa-arvoisemmaksi. Toki siviilielämän versio on vielä asia erikseen, eikä välttämättä ikinä ole vastannut sitä mielikuvaa jonka räävittömän ja ajoittain mauttoman radiopersoonan perusteella luonut.
En minä ainakaan koe että minua ei arvosteta ihmisenä jos sanotaan "daami", joka on sitä paitsi erittäinkin kohtelias nimitys naiselle. Kyllähän Jaajo esittelee myös miehet esimerkiksi herrasmiehinä tmv.
Ja Sointu on minusta pahimpia juonittelijoita tuolla, hänellä on selkeästi jotain henkilökohtaista Petriä kohtaan ja hän yrittää manipuloida muutkin tähän mukaan. Itse en ainakaan ole huomannut mitään millä tavalla Petri pelaisi yhtään sen enempää kuin Sointukaan. Sointuhan ei ole itse ottanut vastuutehtäviä vielä kertaakaan, mielellään pyörii siellä takana ja juonii. Ei todellakaan mikään ihailtava vahva naishahmo.
Mun mielestä ohjelman kannalta viihdyttävimmät ovat Sointu, Helena, Pasi ja Janne. Muut ovat jotenkin harmaata massaa.
Tiedostan, että editoinnilla on suurin vaikutus. Olen huomannut, että näissä tämän tyyppisissä sarjoissa lähes poikkeuksetta voittajaa ei alkujaksoissa pahemmin nostateta esille. Eli nämä, jotka ovat sarjan alussa eniten esillä, eivät yleensä pääse pitkälle. Ja taustalle (siis editoinnin perusteella) jääneiden hahmojen roolia nostetaan ja osuutta lisätään sarjan edetessä. Tulee vaikutelma, että henkilö kehittyy ja kasvaa ohjelman aikana. Vaikka tyypillä olisi ollut koko ajan sama ote hommiin. Sitä vaan ei ole näytetty sen kummemmin.
Eli tällä perusteella veikkaan, että loppumetreille pääsevät ainakin Marko ja se tumma ravintolataustainen nainen, joka oli projektipäällikkönä onnistuneessa ravintolatehtävässä.
Näpäkkä täti tuo Sointu.Miten voi mollata noin Peteä.Nuori likka ja varmasti Petellä enemmän kokemusta. Helena ja Sointu siinä ilkeimmät eli ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan koe että minua ei arvosteta ihmisenä jos sanotaan "daami", joka on sitä paitsi erittäinkin kohtelias nimitys naiselle. Kyllähän Jaajo esittelee myös miehet esimerkiksi herrasmiehinä tmv.
Ja Sointu on minusta pahimpia juonittelijoita tuolla, hänellä on selkeästi jotain henkilökohtaista Petriä kohtaan ja hän yrittää manipuloida muutkin tähän mukaan. Itse en ainakaan ole huomannut mitään millä tavalla Petri pelaisi yhtään sen enempää kuin Sointukaan. Sointuhan ei ole itse ottanut vastuutehtäviä vielä kertaakaan, mielellään pyörii siellä takana ja juonii. Ei todellakaan mikään ihailtava vahva naishahmo.
Mä taas luulen, että Sointu on liian rehti: sanoo kameroille sen, mitä ajattelee. Muut pitävät mölyt mahassaan ja juonittelevat hiljaa ja ”sivistyneesti”. Omaan pussiin jokainen on kuitenkin pelaamassa, yrittää näyttää mahdollisimman hyvältä. Mutta Sointu sitten kertoo missä mennään. Petri pelaa, Sointu pelaa, kaikki pelaavat.
Jaajo taitaa olla huonoin ja epäluontevin diilipomo jonka olen ohjelmassa nähnyt. Ei vaan tuu mieleen mikään yritysimperiumin johtaja eikä ole diili-isännän tapaan tyly kilpailijoille vaan puhuu paremminkin niinkuin kaveri. Muuten diili on ihan ok ja Jaajon assistentit on hyviä, mutta ohjelmaa katsoessa Jaajosta ei tule mieleen mikään pomo.
Sointu on meidän entinen naapuri, paloi vähän käpy vähän väliä siihen muijaan. Pakko oli vaihtaa maisemaa. Rasittava hahmo.
Marko: diplomaatti, filosofi
Unohdinko jonkun?