Diili 2021 official
No niin nyt on ensimmäinen jakso nähty ja ensimmäinen pudotus tapahtunut. Mitä mieltä kilpailijoista, onko joukossa tulevia huippujohtajia? Entä mitä mieltä olette Jaajosta ja hänen apulaisistaan.
Kommentit (2464)
Tämä Janne... ei tiedä itkeäkö vai nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kisassa eniten ihmetyttää tuo "kontaktien" tärkeys. Joka ikiseen tehtävän alussa kysytään "kellä on näitä ja näitä kontakteja?". Sitten vingutaan kamaa ilmaiseksi, joka on sitten täysin fine johtoryhmälle. Joo mä ymmärrän, että on hienoa jos tiedät ihmisen jolta saa jotain apua, mutta hävettäisi kyllä pirusti jos kuulisin, että firmaani on sitten vinguttu ilmaiseksi jotain juustoa? Ethän sä nyt oikeassa elämässä soittele pitkin kyliä, että "hei nyt tarvittais vähä jelppiä. Saisko sulta tota kalakeittoo ilmaseks"?
No eiköhän tuossa padel-jaksosa ollut melko helppo kenen vaan saada ne tuhansien lahjoitukset koska soittaja kertoi että tekevät diiliä jolloin yrityksellä oli sauma parilla tonnilla tms. pikkurahalla saada näkyvyyttä maikkarin prime-timesta. Toki diilin ohjaaja oli tehokkaasti lopulta suodattanut näitten yritysten näkyvyyden pois mutta sitä ei voinut ennalta tietää. Eli todellakaan ilmaiseksi eivät tulleet ne yritykset mukaan.
"... näkyvyyttä maikkarin prime-timesta."
Tosin tuo on Nelosen ohjelma, ei Maikkarin.
Miks Sointu kulki sisälläkin siinä pitkässä mustassa takkiloimessa? Tapa hakee huomiota, kuten Jannepojan lippiskin. Jeppatajee.
Katso, homma toimi, mieleen jää!
Vierailija kirjoitti:
Kontaktoija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kisassa eniten ihmetyttää tuo "kontaktien" tärkeys. Joka ikiseen tehtävän alussa kysytään "kellä on näitä ja näitä kontakteja?". Sitten vingutaan kamaa ilmaiseksi, joka on sitten täysin fine johtoryhmälle. Joo mä ymmärrän, että on hienoa jos tiedät ihmisen jolta saa jotain apua, mutta hävettäisi kyllä pirusti jos kuulisin, että firmaani on sitten vinguttu ilmaiseksi jotain juustoa? Ethän sä nyt oikeassa elämässä soittele pitkin kyliä, että "hei nyt tarvittais vähä jelppiä. Saisko sulta tota kalakeittoo ilmaseks"?
Pakko sanoa näin yrittäjän näkökulmasta ja muutenkin, että ilman suhteita ei nykyään pääse mihinkään. Ne on ihan oikeasti elintärkeitä. Itse jo nuoresta iästä asti sitonut erilaisia kontakteja ihan ympäri maailmaa ja olen saanut uskomattomia tilaisuuksia niiden kautta. Kontaktit rules ja ymmärrän oikein hyvin, miksi niitä tässä ohjelmassa käytetään ja suositaan.
No siis tottakai kontaktit/suhteet ovat elintärkeitä ja elämää huomattavasti helpottavia elementtejä. Tarkoitan noilla "kontakteilla" enemmänkin juuri sitä ilmaisen kaman vinkumista. Lisäksi mielestäni on aika "epäreilua" kilpailullisesti, että ei esim. Oulusta tulleella kilpailijalla ole tuollaisia etuja Helsinkiläisiin nähden?
Samaa ihmetellyt. Eikö toi omien kontaktien rahallinen hyödyntäminen ollut aiemmin säännöissä kiellettyä? Vai muistelenko väärin että Jeti oli lentää ulos, kun teki jotain kaverikauppaa autosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontaktoija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa näin yrittäjän näkökulmasta ja muutenkin, että ilman suhteita ei nykyään pääse mihinkään. Ne on ihan oikeasti elintärkeitä. Itse jo nuoresta iästä asti sitonut erilaisia kontakteja ihan ympäri maailmaa ja olen saanut uskomattomia tilaisuuksia niiden kautta. Kontaktit rules ja ymmärrän oikein hyvin, miksi niitä tässä ohjelmassa käytetään ja suositaan.
No siis tottakai kontaktit/suhteet ovat elintärkeitä ja elämää huomattavasti helpottavia elementtejä. Tarkoitan noilla "kontakteilla" enemmänkin juuri sitä ilmaisen kaman vinkumista. Lisäksi mielestäni on aika "epäreilua" kilpailullisesti, että ei esim. Oulusta tulleella kilpailijalla ole tuollaisia etuja Helsinkiläisiin nähden?
Samaa ihmetellyt. Eikö toi omien kontaktien rahallinen hyödyntäminen ollut aiemmin säännöissä kiellettyä? Vai muistelenko väärin että Jeti oli lentää ulos, kun teki jotain kaverikauppaa autosta?
Säännöt muuttuneet. Harmi.
” Ohjelman säännöissä kielletään kaverisuhteiden hyväksikäyttö. Jethron autokauppaa selvitettäessä paljastui, että auton Jethrolta ostanut henkilö on poseerannut Jethron kanssa Turun Sanomien valokuvassa. Jethro kuitenkin kiisti huijanneensa ja väitti, ettei ostaja ole hänen kaverinsa. ”
Vierailija kirjoitti:
Tämä toki on viihdeohjelma, mutta mikä tuo kisan palkinto on? Taitaa olla vaan näkyvyys palkintona, koska Eikö noilla suurimmalla osalla kilpailijoista ole työpaikka? Ymmärrän, jos kisan voitto olisi konkreettinen, esimerkiksi menestyneen hotelliketjun johtaminen, mutta jees pääsee Jaajon työkaveriksi tekemään vähän kaikkea? Luulisi, että osa saisi parempaa palkkaa tällä hetkellä omista työpaikoista.
Toki katson mielelläni sarjaa, mutta kilpailijoiden agenda vähän hukassa, tai en näe itse kilpailun voiton olevan huima. Olisi edes rahapalkinto. Mutta saahan tuolla varmasti tosiaan sitä näkyvyyttä, ja cv:seen voi pistää tiedot.
Näinköhän ohjelman jälkeen ilmoiteta, ettei yhteistä säveltä löytynyt, että Jaajo ja valittu kilpailija jatkavat eri teitä.
Miten on mahdollista että osallistujat ovat kaikki toimareita, yrittäjiä, general managereita? Yhdelläkään tuntemallani toimarilla ja yrittäjällä ei olis aikaa tuollaiseen ???
Helena painii aivan omassasarjassaan, näyttäis siltä.
Potgut, sanoisin kuten Hjallis omassa Diilissään aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt vasta 2 ekaa osaa, ainakaan niiden perusteella en ymmärrä narsku-syytöksiä Helenasta. Vanhanaikainen joo, mut että narsisti?
Mielestäni olisi saanut puhua lempeämmin Tarulle, mut oli ihan oikeassa siinä, että Taru teki tyhmästi kun otti ohjat ja rupesi tarjoamaan isoa summaa niistä leivoksista omin päin. Mielestäni Helena oli ihan oikeassa siinä, että tulee arvaamaton vaikutelma toisesta.
Oho, onpa alapeukkuja :O
Noinko teidän mielestä homma toimii, et joku vaan päättää överihinnan, kysymättä muilta? Itse en ole raha-alalla niin en tiedä, mutta kuulostaa minusta oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaajo on täys 10 tähän ohjelmaan. On lempeä ja tiukka yhtäaikaa. Jotenkin vaan ihan mahtava!
Tuo Helena sais häipyä, niin ilkeä ja häijy ihminen.. huh... puistattaa!
Oletteko huomanneet, että Helena ei ilkeile tehtävien aikana neuvonantajien ollessa paikalla tai Jaajon pöydän ääressä. Ne pahimmat ilkeilyt vedetään oman porukan kesken kahvilla tai tehtävän jälkipuinnissa.
Tyypillistä näille työpaikkakiusaajille esittää pulmusta omien pomojen edessä, eikä pomoilla ole hajuakaan miten inhottava tyyppi voi olla omille tiimikavereille tai alaisille. Suojaavat näin selustaansa. Kun joku valittaa kiusaamisesta, syy laitetaan kiusatun niskoille.
Hyvinkin laskelmoitua käytöstä Helenalta. Jaajon ja kumppaneiden olisi hyvä tietää tuo kaksinaamainen peli.
Helenalle vinkkinä, ett työelämässä ei ole tärkeää se, miten asiat ovat, vaan miltä saat ne näyttämään. Muijan naama koko ajan norsunv***lla. Onko kukaan nähnyt merkkiä hymystä? Otettu kisaan mukaan ainoastaan viihdearvon takia, kuten jotkut muutkin kanssakilpailijat. Hauskaa viihdettä toki onkin. Viime jaksossakin Helena niin tosissaan sanoi jotain, miten pitää itseään jo lähes voittajana. Ei tule tapahtumaan.
Voittaja on jompi kumpi niistä kahdesta samannäköisestä komistuksesta...
Tosta Helenasta tulee liekeen se Paholainen pukeutuu Pradaan.
Etenkin tässä 4. jaksossa on todella vastenmielinen. En ikinä haluaisi työskennellä tuollaisen kiusaajan ja selkään puukottajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tosta Helenasta tulee liekeen se Paholainen pukeutuu Pradaan.
Etenkin tässä 4. jaksossa on todella vastenmielinen. En ikinä haluaisi työskennellä tuollaisen kiusaajan ja selkään puukottajan kanssa.
Siis tulee mieleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt vasta 2 ekaa osaa, ainakaan niiden perusteella en ymmärrä narsku-syytöksiä Helenasta. Vanhanaikainen joo, mut että narsisti?
Mielestäni olisi saanut puhua lempeämmin Tarulle, mut oli ihan oikeassa siinä, että Taru teki tyhmästi kun otti ohjat ja rupesi tarjoamaan isoa summaa niistä leivoksista omin päin. Mielestäni Helena oli ihan oikeassa siinä, että tulee arvaamaton vaikutelma toisesta.
Oho, onpa alapeukkuja :O
Noinko teidän mielestä homma toimii, et joku vaan päättää överihinnan, kysymättä muilta? Itse en ole raha-alalla niin en tiedä, mutta kuulostaa minusta oudolta.
Vaikka joku toimisikin väärin, niin se ei oikeuta haukkumaan, lyttäämään toisen koko persoonaa ja vielä kaikkien muiden silmien edessä, vanhemman ihmisen auktoriteettia hyödyntäen. Aivan törkeää oli Helenan käytös ja tarkoitus oli nimenomaan nöyryyttää itseään nuorempaa, hänen silmissään siis alempaa, ihmistä.
Helena olis halunut Katariina Sourin taideteoksia urheiluhalliin. Hmm! Yllättävää, että kuitenkin H. oli myynyt noin hyvin.
Toi tän jakson loppu oli Jaajolta erittäin tyylikäs.
Olettehan katsoneet Jannen videoita Youtubesta. Melkoinen Pelle Hermanni
Vierailija kirjoitti:
Olettehan katsoneet Jannen videoita Youtubesta. Melkoinen Pelle Hermanni
Onhan Sampo ja Jetro tulleet julkkiksiksi Diilin johdosta.
Saa nähdä miten Pelle Hermanni saa hyödytettyä julkisuutta.
Helena paukuttaa totuuksia ruutu+ -jaksossa. Muut puhuvat hyvässä hengessä, että on kiva tehdä töitä tässä porukassa ja Helena alkaa marisemaan. "Viime pudotuksessa huomasin, että kehenkään ei voi luottaa. Hän (Petri) käyttää valtaa väärällä tavalla, jos sä haluat osoittaa mun paikan muiden nähden niin tee se jossain muualla. Sitä manipulointii sä teet varmaan tuolla muuallakin." Näin sanoo ihminen, joka itse heti ensimmäisessä tehtävässä osoitti joukkuetoverinsa paikan haukkumalla ja nolaamalla hänet koko porukan edessä. Uskomaton akka.
Ensimmäinen kommentti jonka koko ketjuun laitan. :--D Olin myöskin kyseisen tytyn bestis, en hänen uhrinsa. Minä jäin kiusaamisesta kiinni, hän ei.