Antakaa mulle voimia lähteä huomenna väkivaltaisesta suhteesta
Mä en jaksa enää olla tässä kulississa. Mies maalaa mustan valkoiseksi. Ei tunnista tekojaan. Ja se on niin mukava, ettei kukaan uskoisi. Huomenna mä pakkaan kamani, kun se lähtee töihin. Antakaa mulle voimaa, että mä myös lähden, kun se tulee takaisin. Mä en jaksa enää yhtään ylimääräistä päivää tätä paskaa.
Kommentit (45)
Tsemppiä! Sä pystyt siihen!
Kun se lähtee töihin, pakkaa äkkiä vain kaikkein välttämättömimmät tavarat ja lähde heti pois. Älä odota, että puoliso tulee töistä kotiin ja puhutte. Lähde heti pois. Mene esim. turvakotiin, jos ei ole muuta paikkaa, joka on varmasti turvallinen. Soita nollalinjaan ja pyydä apua. Älä puhu tai tapaa exää kahden kesken. Vältä ylipäätään olemasta yhteyksissä.
Jotkut sun tutut voi hakea loput sun kamat. Sun ei tarvi mennä.
Miltä ensimmäinen yö uudessa elämässäsi tuntui?
Se ei tule olemaan helppoa ja sinua ehkä pelottaakin, koska tuttu helvetti on kuitenkin tuttu. Lopputulos on kuitenkin kaiken sen arvoista!
Tänä keväänä tulee 8 vuotta siitä, kun itse lähdin. Ja merkillistä, miten hyväksi asiat siitä alkoivatkaan asettua.
Olisiko rukouksesta apua?
Älä missään tapauksessa odota, että vasta sitten lähdet kun hän tulee takaisin niin kuin aloituksessa kirjoitat. Se paljastaa, että oikeastaan sinä toivot (ja uskot), että mies muuttuu siinä silmänräpäyksessä, kun näkee sinun olevan lähdössä.
Ei, vaan lähde heti tämän luettuasi. Jätä kirje pöydälle, sulje sen jälkeen puhelin äläkä anna miehelle mitään vihjettä somessa tai tuttujen välityksellä siitä, missä olet vaan ryhdy järjestämään omaa elämääsi.
Kuten joku muu jo kirjoitti: ÄLÄ KATSO TAAKSESI. Vaikka en ole uskovainen, niin jotain on tarttunut puseroon ja tuli mieleen se Lootin vaimo. Miten hänelle kävikään, kun vilkaisi taakseen vaikka oli kielletty.
Tämä on se tärkein. Olo on ihmeellisen kevyt ja helppo hengittää. Kaikki ideat voin toteuttaa ja pitää itsestäni huolta ilman minkäänlaista ahdistusta ja pelkoa.
Suosittelen tekemään eron suunnitelmallisesti, jos ei ole akuutti tilanne. Minne menee, toimeentulo, ammattiapu+muut turvaverkot, väkivaltaisissa suhteissa välit pitää katkaista kokonaan jos ei ole lapsia. Moni on sen tehnyt. Sinä selviät kyllä!