Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAMmassujen tiistailöpinät***

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri meinasin aloittaa meille pinon, mutta en ihan ehtinyt :)

Coelle onnittelut eilisestä ultrasta ja todennäköisestä tytöstä! Eikös sulla ollutkin juuri tyttö toiveissa?

Mistäköhän eilen keskusteltiin... Pää lyö tyhjää näin aamutuimaan. Ainakin ÄITIYSLOMASTA: Mulla pitäisi loma alkaa tuossa elo-syyskuun vaihteessa, mutta sillä ei juurikaan ole merkitystä, koska joudun kuiteskin vielä syyskuussa pusertamaan gradua. Tyttökin on vielä hoidossa syyskuun. Taloudellisesti tilanne vähän paranee kun saan sen minimiäippärahan ja aion ottaa myös nyt syksyllä opintotukea (jee, 230e...) siihen päälle. No, on se sen äitiysrahan verran enemmän kuin mitä nyt saan ;)

Kauan teillä on mennyt Kelan päätöksissä? Mä jätin paperit vähän yli kuukausi sitten, eikä ole vielä kuulunut mitään äitiysavustuksesta tai -rahasta. Eipä sieltä mitään yllätyksiä ole tulossa, mutta olisi silti kiva saada varmuus tuloista.

Nyt mun pitää kyllä taas vaihtaa vauvasivut gradupapereihin. Palaillaan!

S-I ja Lumikukka tasan 32

Vierailija
2/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten aloitellaanpa nyt.

Olen ihan poikki, vaikka yö oli hyvä, en käynyt pissalla kertaakaan ennen kuin miehen kello soi klo 6. Sitten heräsi tyttökin, mutta jatkoimme vielä unia vartin yli seitsemään. Ilta vaan meni pitkäksi kun meidän neiti ei nukahtanu ennen 23.00 vaikka aina menee nukkumaan 20.30 maissa viimeistään klo 21. Neiti kyllä nukahti " oikeaan" aikaa mutta heräsi jostain syystä minuutin päästä ja sitten tuli tenkkapoo. Ongelma on lähinnä se, etten pysty pitämään häntä sylissäni (tykkää rauhoittua aina ensin sylissä ennen sänkyyn viemistä), koska tyttö painaa jo masua aika pahasti ollessaan sylissä pitkään. No isi tietenkin piti välissä ja yritti rauhoitella ja nukuttaa mutta tytöllä on meneillään (siitä sairastelusta lähtien) jokin äitiin takertumisvaihe eikä kenenkään muu syli iltaisin kelpaa. Tyttö huusi ihan suoraa huutoa äitiä niin kauan että oli pakko itse ottaa hänet syliin ja nukuttaa siihen että rauhoittui. Sitten olinkin ihan poikki ja samantien nukkumaan!

(.) Ei uutta, vauva potkii paljon. Odotan malttamattomasti lääkäriä ja vauvan painoarvioita ja se on vasta 2 vkon päästä. Nla ensi viikolla mutta siellä on joku ihan uusi sijainen, oma terkka on vielä viikon lomilla. Tylsää!

KUUMUUS: Olin eilen aivan tuskissani kuumuuden takia. Vaikka ei menty ulos koko päivänä ennen iltaa, olin illalla anopilla keräämässä pieneen astiaan meille viinimarjoja, ehkä noin puolen tunnin ajan ja sen jälkeen olo oli ihan kamala. Aurinko porotti seitsemän aikaan vielä ihan täysillä niille puskille ja meinasin pökrätä. Ihanan kaunis kesä ollut, mutta toivon jo kovasti että lämpötila laskisi täälläpäin suomeakin 5 asteella!

UNISTA: viime yönä näin unta että joku lokamassu sai kaksoset nyt elokuussa mutta odottikos meistä joku tuplia?? Ei sen puoleen, ei mun unet ole koskaan toteutuneet;)

VAIVOISTA; tää nyt ei varsinainen vaiva sinänsä ole, mutta on kuitenkin.. Ison masun kanssa ainakin mulla teettää hankaluuksia, jos pääsee ilmaa kertymään massuun.. Eli joudun tosi tarkasti karsimaan ruokavaliosta KAIKKI ilmavaivoja aiheuttavat ruuat, sillä muuten masu tulee todella kipeäksi ja jotenkin menee ihan tukkoon. En ole syönyt enää edes jäätelöä kun tuntuu että siitäkin tulee masu kipeäksi vaikka mulla ei ole laktoosi-intoleranssia.

Joku krijoitti lisäksi eilen että oli käynyt lääkärissä kun kutitti ja kirveli ja mullahan oli sitä samaa jokin aika sitten. EIlen tuli taas vähän ja tiedän sen mulla johtuvan kanssa kuumuudesta ja etenkin siitä jos alapäähän pääsee tulemaan turvotusta eli kun eilen istuin paljon, enkä liikkunut tai juonut riittävästi. Liikunta, vesi ja sellainen aktiivisuus pitää mulla tuon vaivan poissa.

Nyt hampaiden pesulle ja postia hakemaan! Onneksi ilma on aikankin mittarin mukaan lahaisempi kuin eilen.

Nazu ja pikkukakkonen rv 32+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ehdin mukaan heti aamusta :)

Mä laitoin sen hakemuksen aikaa sitten, äitiyspakettikin tuli, mutta mun on turha odotella mitään päätöksiä enne kuin jään äitiyslomalle. Haen nimittäin sen edellisen 6 kk palkalla, ja palkkatodistus lähetetään sitten vasta kun on jäänyt lomalle...ottaa sitten vielä oman aikansa, joten olen asennoitunut että päätöksen tulee varmaan vasta sitten vähän ennen kun ekat rahat tulee...

Mun äidille, joka siis ei ole mummo-tyyppiä, on alkanut nyt ilmaantua mummoutumisen oireita ;) Soittaa mulla joka päivä ja kyselee vointia :) Herttaista huomata miten ne ajatuksen vaan muuttuu...jaksamisesta ja tukiverkostostakin puhuttiin, ja äiti lupautui auttamaan kaikessa jos tarve vaatii.

Mahaan ei kuulu erikoista, paitsi että aamulla kävin salilla puntarilla ja nyt olikin sitten laskenut paino melkein kilon...näköjään helteet ja neste vaikuttaa aika paljon tuohon painoon. Mä odottelen kovasti seuraavaa neuvolaa, että saisi jo sitä koko-arviota...

Vierailija
4/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan neuvolaan pääsyä, aika on klo 10:15:) Kyllä mä sitä sitte olenkin jo odottanut mooonta viikkoa!!

Eilen kun kyselin tuolla omassa viestiketjussa käsien puutumista niin sain aika paljon vastauksia ja monilla tuo vaiva on ollut sitä rannekanavan hermon puristuksissa olemista. Mä meinasin hakea rannetuet eilen apuvälinelainaamosta, mutten saanut niitä :( Olivat sitä mieltä, että niistä voi olla haittaa. HÖH! Neuvolassa otan asian puheeksi ja toivottavast pääsen lääkärin puheille.

Viime yö meni taas pätkissä, kun heräsin vasemman käden ollessa ihan puutunut (siis sormien). Nukuin siitä eteenpäin lähes istuvassa asennossa ja heräsin silti vielä...Laitoin huivin ranteeseen yöksi eikä se ainakaan pahentanut tilannetta. En löytänyt idealsidettä mistään.

No sitte vielä pomppasin kerran ylös. kun alkoi vetää suonta MOLEMMISTA pohkeista samaan aikaan:( Sekin pahus vielä!! Ei ole tuota vaivaa ollut muutamaan viikkoon taas.

Eilisen työpäivän jälkeen oli alaselkä/häntäluu/pakara-alue täysin tattis. Vihloi kun käveli. Jalkapohjat väsyivät kovasti, kun koko 7 tuntia olin jalkojen päällä taas tottumatta. Vähän jänskättää miten tämän työpäivän jälkeen...En oo aikoihin tehny kahta vuoroa peräkkäin.

Tää kirjottaminen puuduttaa sormet totaalisesti, joten taidan lopetella...auts:(

Tuun kertoilemaan sitte nlakuulumisia, kun pääsen takas kotiin.

Ai juu, joku kyseli kelan päätöksistä niin sieltä nettisivujen kautta pystyy käydä tsekkaamassa missä vaiheessa oman hakemus on. Tarvii vissiin omat pankkitunnukset tai jotain...Itse en oo sitä käyttänyt, mutta kaveri kertoi käyneensä katsomassa oman hakemuksen kulkua:)

Palaillaan!!

T. Je_Ni & Pikku-Isäntä 32+2

Vierailija
5/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sua nimenomaan Kelasta neuvottu toimittamaan palkkatodistus vasta sitten, kun työt on loppu???

Itse hain myöskin viimeisen 6 kk tulojen perusteella äippärahaa ja multa pyydettiin palkkatodistus etukäteen. Olen tuntipalkkalainen ja oli helppo siihen laskea valmiiksi mun palkkani äippäloman alkuun saakka. Näin ollen sain jo aikoja sitten päätöksenkin:) Äippälomani alkoi varhennettuna viime perjantaina.

T. Je_Ni

Vierailija
6/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ensimmäisen kerran uudessa neuvolassa ja neuvolatäti vaikutti oikein kivalta ja osaavalta. Iloisin yllätys oli se, että painoni ei ollut noussut ollenkaan, joten edelleen ollaan 10 kilossa. Se oli todellakin helpotus, kun viimeksi painoa oli kertynyt 800g/vko. Verenpaine oli vähän noussut, mutta muuten se on ollutkin normaali. Pissa oli puhdas ja hg.tä ei otettu ollenkaan, kun on ollut niin hyvä koko ajan. Vauveli oli masussa poikittain ja hänen sykkeensä 145. Sf-mitta menee säännöllisesti hieman käyrän alapuolella.

Onpa harmi, että niin monella on jo alkanut supistuksia ja muita ongelmia! Itselläni ei ole ollut vieläkään mitään kummoisia probleemeja. Suonikohjuja on tullut ja käytän tukisukkia, mutta siinäpä se. Nyt kuiteski maha tuntuu välillä hyvin tiukalta eli taitaa alkaa se kunnon kasvuspurtti. Terkkarikin sanoi, että onpa hyvännäköinen vatsa, kun ei ole repeilly ollenkaan. Varoitteli kuitenkin, että nythän se kasvu vasta alkaa. Eipä tuo haittaa, vaikka muutama " elämänviiva" ilmestyisikin masuun.

Olen ihan innoissani, kun sain viikonloppuna serkultani kaksi kassillista vauvanvaatteita ja ne oli vielä hyväkuntoisia ja hyvännäköisiäkin. Odottelen vain ensi viikon tiistaita, että pääsen äippälomalle ja sit alan pestä ja laitella noita vaatteita oikein kunnolla.

Tarvikkeista...mistä voi ostaa sideharsoja? Joku kirjoitteli aikaisemmin, että on ostanut niitä anttilasta, mutta Oulun anttilassa ei ollut. Onko niitä vain lastentarvikeliikkeissä? Ja onko muuten tietoa, myydäänkö sideharsokangasta kangaskaupoissa?

Ale-80 29+5

Vierailija
7/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aipparahasta S-I kyseli. Minulla paatos tuli yllattavan nopeasti. Lahetin paperit taalta joskus kesakuun puolessavalissa ja jo heinakuun 7. oli tehty paatos myontamisesta. Tosin paperilla tulivat paljon myohemmin, mutta katsoin KELAn sivuilta niin nakyi siella. Aloitan aitiysloman varhennettuna kun minulla ei ole ollut tyotuloja tana vuonna, niin saan sitten ihan naurettavan pienella veroprosentilla loppuvuoden. Muutenkin kiva kun tulee vuoden 2004 mukaan, tein silloin ihan hurjana toita ja aipparahakin on sitten aikas kohtuullinen. Vahan hulluhan se on saada sita kun kotona olisin taalla kuitenkin, mutta olenhan itse ne ansainnut ja mies maksaa sosiaalikulut Suomeen taalla otettavien verojen lisaksi joten kai se on sitten ihan oikeutettua...

Lapsilisakin maksetaan, mutta meinattiin laittaa ne suoraan lapsen tilille. Mies voisi niita joskus sitten jotenkin sijoitella kun tuo tekee tyokseenkin noita rahahommeleita ja sijoittelee meidankin saastoja milloin mihinkin. On onneksi aikas tarkka joten toistaiseksi on tullut tehtya vain hyvia sijoituksia (koputtaa puuta...) Kaippa niista lapsilisistakin jotain kertyy siihen mennessa kun kotoaan muuttaa joskus. No jospas nyt edes syntyisi ensin. Siihen on muuten tasan 9 viikkoa kun syntyy. Sektio on siis 9.10.

Pikkuisen on pakko valittaakin=( Tama narastys on mennyt ihan mahdottomaksi. On ihan sama mita syo ja kuinka paljon ja onko makuulla vai pystyssa, aina vaan narastaa. Ei kylla tee mieli syoda mitaan kun tuntuu niin ikavalta heti syomisen jalkeen. Jopa vesi narastaa!!! Nuo laakkeet auttaa hieman, mutta vaikka ovatkin raskaana ollessa sallittuja, ei niitakaan saisi ottaa 8 tbl enempaa vuorokaudessa. Muuten olo on hyva, mutta heikottelee kun ei voi syoda riittavasti. Huoh, kaippa se viela tassa vaan pahenee kun tuo kumpu vain kasvaa sisaanpain eika ulos...

Tuntuuko teilla muuten potkut tuolla kyljissa vaiko tuossa edessa? Ihmettelen kuinkapain tuo neiti tuolla oikein on kun ihan sivuillakin tuntuu liiketta. Pylly kylla ajoittain tuntuu ihan selvasti tuossa navan kohdalla joten en ymmarra kuinka voi muksia tuolla sivuilla noin...

Ja komppaan nyt muita jotka ovat jo ihan kypsia tahan raskaana oloon. Haluaisin taman jo ulos ja jatkaa taas normaaliolotilaa. 9 kk on ihan liian pitka aika, minulle riittaisi kylla vaikka 7. Vaikka olenkin voinut hyvin, tuntuu, etta riittaisi tata jo, haluan sen vauvan jo...

Tallaista talla kertaa. Jospas koittaisi menna nukkumaan. Uni vaan ei meinaa tulla kun on niin outoa nukkua yksin. Tanaankin herasin aamulla jo ennen viitta. Onneksi mies tulee jo lauantaina (ja tuo sen aippapaketin, JEE)

Millian ja pikkuneiti 29+3

Vierailija
8/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niille, joita KUUMUUS vaivaa, niin tervetuloa kyläilemään tänne Kuusamoon; täällä on ollut jo monta päivää sellainen ihanan raikas syyskesäinen ilma; lämpötila 12-16 välillä ja pilvistä. Vähän välillä sateleekin. Ja minä EN valita, just näin on hyvä :)

Vaivoja ei täällä pahemmin ole. No, kyllähän tuo maha on jo tiellä, mutta ihanan helppoa on vielä. Tosin eilen illalla kävin yksin pikkuisella kävelyllä ja takasin tullessa piti taapertaa toooosi hitaasti, kun meinas ihan todella supistaa.

Mulla on tänään klo 14 neuvola, jee.. Paitsi että vaakalle ei haluttas mennä, varmaan tullu melkoinen määrä kiloja sitten viime neuvolan. Anoppi tulee ehkä hoitamaan lapsia, niin pääsen yksin käymään. Ja saan kai nyt sen viimeisen ultra-ajan, mikä tietty kiinnostaa kovasti.

Jep, mutta kirjoittelen sitten iltapäivällä enempi, nyt PAKKO alkaa siivoamaan.. täällä on ihan järkyttävä sotku.

Mianni 29+3

Vierailija
9/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta kuinka Je-Ni olet viela toissa jos aippaloma on alkanut? On mennyt vissiin ohi jos olet jossain pinossa kertonut. (Olenko vahan utelias...=))

Ai niin, ja viela piti kestovaippoihinkin liittyen kysya, jos joku sattuu tietamaan, etta mista sita riisipaperia saa jota laitetaan vaipan sisaan? Laitan miehen viela ostoksille Suomessa ennenkuin tulee kotiin. Taalla ei nimittain osattu edes vauvatarvikekaupoissa auttaa...

T. Millian taas

Vierailija
10/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi " rästiin" 5 työpäivää, jotka lupauduin tekemään kesäloman ja/-äippäloman aikana ja niistä on nyt 2 tehty ja tänään on 3. työpäivä=)

PALJON mielummin kyllä olisin jo lomalla 24/7 =)

Vierailija
11/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitahan jaksella viela loput tyopaivat!

Nyt lahden nukkumatin juttusille...

Millian

12/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täällä Oulunseudullakaa aurinko paista, mutta hyvä vaan. Eipä oo niin kuuma. Toivottavasti ei paista huomennakaa ku pitäs lähtä junaan istumaan ja kotia kohti. On nimittäin aika kuuma siellä jos vähänkää aurinko porottaa.

Voi että minä oon niin hermona...ku tuo paino on joka aamu vaan noussu ja noussu:( vaikka päätin etten hermostu painonnoususta, mutta nyt alkaa todella hermostuttaa ku se vaan jatkuvasti nousee, ja vielä niin vauhilla! Minähän oon hirmunen jättiläinen kohta jos tätä vauhtia jatkuu. Tulee niin vähän liikuttua ja silti syön samalai ku aiemmin, jos en enempiki :O Ottaa pattiin..ja ku tietää ettei muu auta ku että vähentäs syömisiä.

Ja toinen, että sais tuon mahan toimimaan! Oon nyt kokeillu kahta eri valmistetta nuita apteekinki lääkkeitä, eikä ne auta yhtää mitää:( Välillä tuntuu että oon varmaan korvia myöten täynnä sitä itseään, ku ei se kerta tuu ulos. Sisällehän se sitte jää, minnepä se muuallekaa menis.

No, siinäpä ne ärsytykset tälle päivälle. Yöllä taas ravasin sata kertaa vessassa, kun tuli illalla juotua pepsimaxia ja vettä aika runsaasti. Saas nähä miten se tästä, kun tuntuu että ei todella enää oo yhtää hyvää asentoa yöllä. Aina koskee selkään tai mahaan tai kylkiin. Ois kamalaa jos joutus vuodelepoon koska mielummin istuu ja kävelee kun ei makuu asentoa löydy! Että jaksamista teille jotka joudutte lepäämään paljon.

VAUVAlla kaikki kait hyvin, hirveestihän tuo potkii ja liikkuu. Vkon päästä ois ultra ja sitä ootan jo kovasti, vaikka toisaalta ressaan hirveesti ku ei oo tytölle hoitopaikkaa tiedossa.

NO, päästetäänpä muutki purkautumaan :)

Jääsydän rv 28 (nii se vaa 30 lähenee!)

13/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu kysyä, että mitenkä kauan teillä muilla on menny, jos ootte joutunu äitipolille painoarvioon ja siis ultraan? Kun kutsussa luki että kestää 1-3h, mitenkä ne siihen sais 3h kulumaan?

Vierailija
14/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa on täällä kasvanut kovasti. Mieskin sanoo, että näytän siltä, kuin mahassa ois vesimelooni. Eilen illalla lähdin n. 3km kävelylle ja oli kyllä norsuolo, just sellanen, että varmasti näytän siltä, että oon pitkällä raskaudessa. Paino tuntuu väkisinkin menevän niin, että selkä on takakenossa. Kyykistyessä maha alkaa olla edessä, joten kengän nauhojen sitominenkin on jo vähän hankalaa.

Ja nää kertyneet kilot tuntuu aika raskailta. Mutta olo on ylipäänsä hyvä, joten ei sinänsä valittamista. Mitä nyt vähän pahoinvointia jos en muista usein syödä. Onko muut oksentaneet enää? Minä taas oksensin viime viikolla yhden kerran heti, kun saavuin firman pihaan. Auton ovi vain auki ja laatta lensi. Kiva, kun just tuli asiakkaita samaan aikaan. Mutta sekin johtui ilmeisesti siitä, että olin syönyt vain pari kirsikkaa aamupalaksi. Jos aloitan aamun kunnolla ruisleivällä, pysyy olo kyllä aika hyvänä. Mutta olen jo tottunut siihen ajatukseen, että sellainen pieni pahoinvointi ilmeisesti seuraa mukana koko raskauden, vaikka oksentamisessa olikin parin kuukauden tauko.

Vielä tämä ja ensi viikko töitä ja sitten äitiyslomalle, aloitan siis ihan normaalisti 30 pv ennen laskettua aikaa. Tänään alkaa jo 34. vko! Katsoin Liberon sivulta ja siellä sanottiin, että vauva jo yli 40 cm ja 2 kg tässä vaiheessa keskimäärin! Uskomatonta. Liikkeet kyllä tuntuu tosi ahtaina, mutta että siellä on noinkin iso asukki, miten se edes mahtuu sisään?!

Vaunutkin ostettiin sitten viime viikolla. Päädyttiin Emmaljungan Ceroxeihin. Väri punaharmaa. Mieskin sitten ostovaiheessa innostui asiasta, kun tajusi miten paljon ominaisuuksia vaunuissa oli. Itse olisin ottanut beigen värin ja Citycrossin, mutta mies tykkäsi tosta Ceroxista enemmän, koska siinä oli se heittoaisa ja värinkin annoin päättää, kun kerrankin sanoi mielipiteensä. Kysyi, että lähdetäänkö heti lenkille vaunujen kanssa. Sitä ei ole nämä vauvahankinnat hirveästi innostaneet. Jos olisi yksin vastuussa kaikesta varustamisesta, vauva varmaan syntyisi niin, että täytyisi lähteä suoraan laitokselta kauppaan hakemaan perustarvikkeita!

Eipä muuta, neuvolassa on kaikki ollut ok. Ensi viikolla lääkärineuvola, siellä kai tehdään se synnytystapaarvio luullakseni.

Harsoista oli kysymys. Näin Eurokankaassa sitä metritavarana, mutta oli aika kallista, joten ostin niitä sitten halvemmalla Anttilasta, osa valkoisia ja osa vihreäkuviollisia. En tiedä, onko nuo värilliset niin hyviä, mutta onpahan muutama siistimpi sitten varalla. Täällä vaan oli joskus juttua, että ne Anttilan harsot eivät ole ilmeisesti niin hyviä, kuin muut. Äitiyspakkauksessakin oli harsoja, tuleekohan niistä pesun jälkeen hyviä, tai siis pehmeitä? Nyt vaikuttaa yhtä kovilta, kuin Anttilan. Pitäisi rueta pyykkäyshommiin. Nyt on vain kaveri käymässä ulkomailta ekaa kertaa Suomessa 12 pv, joten kaikki vapaa-aika kierrellään ympäriinsä. Vaikka onkin kivaa, että pääsi tänne, niin jotenkin alkaa jo väsyttämään näin pitkä vierailu, varsinkin kun on vielä töissä ja ei saa yhtään levätä. On onneksi kyllä tosi omatoiminen ja kiertelee nähtävyyksiä kattomassa yksinäänkin. Tänäänkin lähti Fiskarsiin yksin junalla ja bussilla.

Hui, alle 50 pv laskettuun aikaan! Kohta ne vauvat on oikeasti mahan ulkopuolella. En osaa vieläkään sisäistää asiaa, vaikka tiedänkin, että periaatteessa voisi syntyä milloin tahansa.

Tulipa taas pitkä juttu... onneksi tulee kirjoitettua suhteellisen harvoin, niin teille muillekin jää tilaa!

Iloista loppupäivää mitä teettekin!

Vierailija
15/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta palkkatodistuksesta.....hain sairaspäivärahaa niiltä muutamalta päivältä joita työnanataja ei maksanut, Kelan konttorista sanottiin papereita viedessä että äitiysraha menee samalla palkkatodistuksella.

Mutta eipäs ollutkaan näin, vaan soitto tuli perään käsittelijältä, että käytäntö on muuttunut, eli ehdottomasti tarvitaan äitiyslomaa edeltävän 6 kuukauden palkkatodistus. Ihmettelin että kuinka toimistosta sanottin sitten eri tavalla, ja totesivat vaan, että tieto ei välttämättä ole kulkenut ihan joka paikkaan...itse asiassa mun kahdella työkaverilla meni ihan samalla tavlla tuo homma, eli joutuivat odottamaan päätöstä äitiysloman alkamiseen. Eli aiemmin on voinut hakea etukäteen, mutta käytäntö on muuttunut, ja tuolla meidän konttorissa käsittelijä tuntuu olevan hyvin perillä asiasta ;) Sinänsä ei vaikuta juuri mitenkään tuo asia siihen itse rahaan, mutta ovat vaan tarkkoja siitä.

Mä olen myös huomannut että käytännöt ja niiden noudattaminen vaihtelee kovasti toimipaikoittain. Oma sairaspäivärahahakemuksenikin tuli takaisin jonkun mitättömän muotoseikan vuoksi, kun taas esim yksi työkaverini on ollut jo pitkään sairaslomalla, ja palkalnaskija sanoi että hänen tietonsa on laitettu ihan samalla tavalla, ja mennyt ihan hyvin kaikki läpi.....käsittelijänä eri kaupungin konttori ;)

Eli ei auta kun alistua kohtaloon ja odottaa sinne äitiyslomaan saakka.

Vierailija
16/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitt se rv 28 lääkärikäynti. Onneksi on nyt ohi!! Nuo sisätutkimukset eivät koskaan ole mukavia, todellakaan!! Aika nopea toimitus onneksi ja kaikki oli ihan ok. Sf-mitta oli 26, joka ilmeisesti ihan ok (?) Verenpaineen alapaine oli itse asiassa alhaisempi kuin koskaan ennen. Hb kylläkin oli enää 121 eli voipi olla ett seuraavalla terkkarikäynnillä parin viikon päästä määrätään syömään rautaa.

Mistä syystä jotkut teistä pääsivätkään ylimääräiseen ultraan?

Täytyy varmaan terveydenhoitajan kanssa jossakin vaiheessa puhella mm. tuosta etuseinämässä olevasta istukasta. Nyt on nimittäin potkut alkaneet tuntua tuossa navan yläpuolella. Joten voisiko olla, että istukka onkin viime viikkoina siirtynyt alaspäin tai sitt ylöspäin...vai tuntuukohan jo tässä vaiheessa potkut hyvin istukan läpi? En sitten huomannut tuosta kysellä eilen lääkäriltä...Pää nollautui kun jännitti sitä sisätutkimusta...

No viikolla 36 on sitt seuraava lääkäri, jossa arvoidaan koko ym. Käytetäänköhän silloin muuten aina ultraa?

Mutta koskaanhan ei tiedä, jos lähtö tulee aiemmin! Yks kaverini sai vauvelin juuri edellisenä päivänä :) N. rv 36+4, ihan normaalisti lähti käyntiin lapsivesien menolla.

Mutta kait ne siinä vaiheessa tutkii, kun laitokselle menee, että onko istukka tiellä vai ei (?)

Äitiysraha ym. hakemuksen jätin reilu viikko sitten perjantaina. Eli vielä ei ole tullut päätöstä tai äitiyspakkausta. Toivottavasti tuo pakkaus tulisi pian! Olisi kiva päästä niitäkin hypistelemään!

Kuumuus ei ole vieläkään mielestäni vaikuttanut minuun tai masuun. Mutta saisi jo tulla sateisia ilmoja välillä!

Hieman on kyllä turvotusta ollut viime aikoina, mutta ei pahasti. Ja tuota puutumista on ajoittain hieman, mutta ei sitäkään pahasti ainakaan vielä. Tosi hyvin on siis kaiken kaikkiaan mennyt, mutta onhan tässä vielä aikaa saada jos jonkinlaista kremppaa!!

Nyt täytyy lopetella... Kirjoittelemisiin!

Vierailija
17/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jäänyt muutama päivä palstailematta, kun oltiin viikonloppu reissussa ja eilinen pyörähti muuten vaan nopeasti.

Karmeita supistuksia ja kipuja ruvennut olemaan, kävelykin alkaa aina iltaa kohden olemaan taistelua. =) Taitaa olla niin, että paikat ovat jo kolmen raskauden/synnytyksen myötä löystyneet sen verran, että tämä neljäs raskaus käy jo työstä! No, onneksi ollaan jo loppu suoralla ja kohta helpottaa näiltä osin.

Me siirrettiin nuorimmainen eilen omaan huoneeseen ja meinasi siinä äitille itku tulla, kun ei ollut enää " vauvaa" vieressä tuhisemassa. Ihme ja kumma nukkui koko yön siellä omassa sängyssään!!

Ensi viikolla ne alkaa koulut ja eskarit ja kerhotkin ja loppu odotus varmaan meneekin sitten nopeasti lapsia harrastuksiin kuskaillessa! Tarttis varmaan kohta jo ruveta miettimään lasten hoitoakin synnytyksen ajaksi! Vauvan vaatteetkin vielä pesemättä ja äitiyspäivärahaa varten lisäselvitykset tekemättä...

Torstaina olisi neuvola, niin pääsisi taas näkemään miten hurjasti paino on taas noussut! Alkaa jo ihan ahdistamaan tämä painon nousu, vaikka kuinka yrittää syödä terveellisesti! Kokoajan tuntuu olevan janokin!!

Jep, mutta nyt ruoan laittoon lapsille ja sitten asioille...

Mukavaa tiistaita ja hyviä vointeja!

neljäs 29+3

Vierailija
18/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb oli laskenut 120->116 :( Olen syönyt rautaa nyt yli 7 viikkoa yhden tabletin päivässä ja nyt pitää sitten ottaa kaksi tablettia.

Verenpaine oli tosi hyvä, ihan kuin en raskaana olisikaan: 118/71 ja pulssi 78

Paino oli piru vie noussut taas ihan liikaa, PRKL :( Eli 875g/vko oli tullut lisää tuota elopainoa ja paino on noussut ekasta punnituksesta nyt 13.4kg. Terkkari painotti, että ei missään nimessä ole tullut liikaa painoa, että ihan maltillisesti kuitenkin on noussut.. No jaaa...Tarvii kyllä nyt ruveta tarkkailemaan syömisiä enempi. Olen surutta kyllä syönyt ihan mitä vaan, on vähän mopo karannut käsistä ja vaaka aina kertoo totuuden:(

Pissa oli puhdas, vauvan syke vaihteli kuten pitikin eli kun vauvaa ei " häiritty" oli syke 130-140 ja kun terkkari vähän töni masua niin syke nousi max 160:een ja kun vauva rauhoittui niin laski taas tuonne 130-14:een:) Ihan kuten pitääkin, kuulemma!

Sf-mitta menee keskikäyrällä ollen 29 cm. Juuri sopivan kokoinen masu mulle kuulemma:) Terkkari ihastuksissaan paineli ja tunnusteli vauvaa masun päältä, kun kuulemma tällaista masua on niin kiva tunnustella missä tuota rasvakerrosta ei ole " häiritsemässä" :D Ja ihan siinä asennossa vauva oleskelee missä olen kuvitellutkin. Pää on alhaalla ja terkkari sanoi, ettei tuo sieltä enää käänny eli pää alaspäin on tulossa maailmaan. Huh:)

Vauva liikkui hurjasti, työnsi pyllyä ja selkää läpi masun ja potki terkkaria käteen.

Sain mukaani synnytysesitietolomakkeen ja meinasin ruveta itkemään, kun siellä oli se hätäkastekohta ja se minne pitää laittaa jotkut nimet sekä tytölle että pojalle ;( Tuntuu ihan hurjan surulliselta ees ajatella tuollaisia, nyyyyh ;(

Selällään makaamisesta kysyin ja terkkari oli sitä mieltä asiasta, että niin kauan kuin itsellä on hyvä maata selällään, siitä ei ole mitään haittaa. Ja ns. " hoikat" odottavat äidit pystyvät makaamaan pitempään selällään kuin ne, joilla on ylipainoa jo ennen raskautta. Lisäksi tuohon vaikuttaa myös sänky eli jos on hyvinkin kova patja niin siinä paikat väsyy hyvin nopeasti verrattuna pehmeämpään vaihtoehtoon.

Ja sitten siihen käsien puutumishommeliin. Ensinnä tuo meinasi vaan juuri kuten arvelinkin eli että on ihan normaalia raskauteen kuuluvaa. En kuitenkaan antanut periksi sillä mun mielestä tää ei kuitenkaan oli IHAN normaalia, kun ei nukutuksi saa :( Sain sitten lääkäriajan ensi tiistaiksi ja mikäli oireet pahenevat niin pääsen jo nopeammin. Kyllä terkkari ihmetteli sitä, ettei mulle niitä rannetukia annettu eilen ja käski laittaa yöksi idealsiteen ranteeseen.

Niin ja ensi tiistaina mennään SYNNÄRILLE TUTUSTUMAAN :D Soitin osastolle eilen ja tosiaan 14.30-16-00 kestää tuo tutustuminen ja äsken terkkarilta utelin vähän millainen juttu se on niin miehet ja naiset jaetaan kuulemma omiin ryhmiin siellä :)

Seuraava terkkariaika on rv 35 eli minä en sitten pääse edelleenkään neuvolaan kahden viikon välein kuten " kuuluisi" :(

Synnytystapa-arviointiajan sain myöskin jo ja se on 5.9. eli rv 36+2. Tuo onkin tuolla omassa neuvolassa eli eri paikassa missä edelliset lääkärikäynnit ovat olleet.

Tää oli vika käynti tällä mun omalla terkkarilla, hän siirtyy muualle eli saan sitte tavata seuraavalla kerralla jo uuden kasvon :( Ei varmasti ole yhtä mukava, ei voi olla toista noin kivaa terkkaria!!!! Höh!!!

Pahus kun nyttenkin sormet puutuvat...arrrggghhhh.....

Dirah: Aika outoa, että tuo käytäntö on ihan just vaihtunut....onneks itse sentään sain toimia " vanhan käytännön" mukaan kuten täällä saavat vielä kaikki muutkin toimia :) Ei tarvinnut jännätä niin kauan tuota päätöstä!

Jep, mutta nyt ei muuta tällä erää...Työt kutsuvat kohta. On pakko laittaa tukivyö tänään, jotta pääsen vielä illalla kävelemään! Luojan kiitos aloitin varhennettuna tuon äippäloman sillä kuten uumoilinkin, mun selälläni ei oltaisi tehty töitä loppuun asti. Totta kai olis voinut saikulle jäädä, mutta parempi näin.

Päivänjatkoja kaikille!!!

Toivottelee: Je_Ni & todella vilkas Pikku-Isäntä ;)

Vierailija
19/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tiukilla kyllä alkaa tämän olemisen kanssa olla, kun ei helle hellitä. Iltaisin on olo aivan karmea, hyvä kun jaksaa hengittää ja jalat painavat " tonnin" vaikkei niissä mitään näkyvää turvotusta olekaan. Mutta kyllä paino nousee aina reippaasti iltaa kohden, eli johonkin sitä nestelastia kertyy. Eilen oli neuvolakäynti. Olen ilmeisesti juonut näillä helteillä liian vähän, kun nyt oli ekaa kertaa proteiinit pissassa aavistuksen verran plussalla. Sain ohjeeksi juoda paljon vettä ja lepäillä aina kun se on mahdollista. Verenpaine oli onneksi loistava ja muutoin kaikki kunnossa. Sf-mitastakaan terkkari ei kommentoinut mitään huonoa, viimeksi kun lääkäri moitti sitä vähän pieneksi, mutta terkka lohdutteli, että se riippuu niin paljon vauvan asennosta ja mittaajissakin on eroa. Painoa oli tullut niin paljon viime kerrasta, etten viitsi sitä tähän edes laittaa, enemmän kuin kukaan muu on kertonut. Joten nyt pitäisi kyllä todella tsempata makeanhimoni kanssa!

Poikittain tai viistottain tuntui vauva edelleen olevan, ei vaan halua vielä kääntyä lähtöasemiin ... toivottavasti tässä lähiviikkoina kääntyisi, ettei tarvitsisi tämän asian takia piinailla, että joutuuko tässä vielä sektioon. Tietääkö muuten kukaan, saako perätilavauvan synnyttää alakautta jos edellinen lapsi syntyi sektiolla? Syyskuun alussa kyllä varmaan saan tähän vastauksen kun menen synnytystapa-arvioon, mutta kiva jos joku osaisi vastata niin ei tarvitsisi niin kauan murehtia. Kääntämistä mulla ei ehkä voida edes yrittää, kun istukka on osittain etuseinämässä.

Neljäskö. (Anteeksi, en tiedä mistä saisi laitettua tuon nikin lihavoituna; antakaa neuvoja ketkä osaatte.) Meillä samanlaiset puuhat kuin teillä: nuorimmainen siirtyi pois makuuhuoneestamme. Outoa opetella nukkumaan kun ei ole ylimääräistä tuhisijaa huoneessa; toisaalta riemullisen vapauttavaa kun onhan tässä jo monta vuotta mennytkin niin että aina on joku lapsista huoneessamme. Nyt tulee siis pieni väli ennenkuin lokakuussa taas huoneessamme on pikku-tuhisija. Aika hyvin poika on sopeutunut uuteen huoneeseen; nukkuu siellä isoveljen kanssa. Ongelma vaan on se, miten saada pojat yhtäaikaa rauhoittumaan sänkyihinsä. Toistaiseksi on tehty niin, että pienempi menee ensin nukkumaan ja isompi vasta sitten kun pikkuveli on nukahtanut.

Je-Ni. Minulla oli ensimmäisessä raskaudessani molemmissa käsissä, nimenomaan sormissa, puutumista, tunnottomuutta ja pistelyä todella paljon. Muistaakseni oli myös öisin. Aina vaan lääkärissä sanottiin, että vaiva helpottaa kun raskaus on ohi. No,niin siinä kävikin. Mutta raskausaika piti vaan kärsiä, mitään hoitoa vaivaan en saanut. Kylmät kääreet/kylmäpakkaus/kylmässä vedessä liottaminen kyllä auttoi; vähentää turvotusta, jolloin myös hermojen pinne helpottaa. Tässä raskaudessa puutumista on ollut vähän; ilmenee lähinnä pyörälllä ajaessa, kun ranteet on huonossa asennossa. Sitten vielä neuvolakäynneistä. Ihme juttu, että neuvolakäyntiesi välejä ei nyt lyhennetty kun ollaan yli 30 rv. Olet ilmeisesti niin loistokunnossa, että siksi pidempi väli. Mulle tuli seuraava käynti kahden viikon päähän, näin on toimittu kaikissa aiemmissakin raskauksissani kun tuo 30 rv ylittyy.

Mitähän muuta minun piti kommentoida. Ai niin , lapsilisistä. Oliko se nyt MilliaN kun pohti lapsilisän laittamista lapsen tilille suoraan. Tämän hetken säädöksistä en tiedä, mutta ainakin vielä jokin aika sitten oli tällainen sääntö: jos perheessä on useampia lapsia jotka oikeutettuja ko tukeen, lasten lapsilisät pitää tulla yhdelle ja samalle tilille tai muuten ei saa lapsilisän sisaruskorotuksia. En nyt muista oliko teillä MilliaN jo entuudestaan lapsi, jos ei, niin sitten voit olan kohautuksella ohittaa tämän säädöksistä löpinäni. Tämäkin on kyllä ihan tyhmä Kelan säädös; aiheuttaa ainakin meillä hirveästi ylimääräistä vaivaa kun pitää sitten monen muksun rahoja ja sijoituksia siirrellä siltä yhteiseltä lapsilisätililtä eri tileille.

Pitäisi tässä jaksaa vielä mennä puskiin keräilemään herukoita, vauhdilla tuntuvat kypsyvän ja kohta alkaa olla keruulla kiire. Eilen keittelin ensimmäisen satsin mehua, hyvää tuli. Ihanaa aikaa, kun satoa alkaa tulla; kun näkä yllättää niin ei muuta kuin pihalle syömään marjoja, herneitä, kurkkua, kesäkurpitsaa, mitä milloinkin mieli tekee. Lapset on kyllä olleet tuolla puskissa jo ihan liiankin kanssa, kun niillä on vatsat ihan kuralla iltaisin. Pitäisi rajoittaa tuota marjojen syöntiä, mutta vaikeaa se on kun ovat mokomat niin houkuttavan hyviä!

Jaksamista kaikille.

Severon tasan 31 rv

Vierailija
20/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselit äippäpolien niistä 1-3h odotteluista. Mulla kokemusta nyt jo toisessa raskaudessa siellä vähintään kerran kuussa käyneenä, että ei aina edes riitä tuo 3 tuntia... Virallinen selitys ainakin KYS:llä on, että kun nämä samat lääkärit hyppää myös ensiavussa, kiireellisissä leikkauksissa ja synnytyssaleissa, niin se voi viivästyttää. Tosin tuolla meidän äippäpolilla riippuu paljon siitäkin, että onko kenelle lääkärille varattu aika. Jos ultran tekee lääkäri, pääsee hieman nopeammin, mutta jos ultran tekee kätilö ja sitten vielä mennään erikseen lääkärille, aikaa saa tosiaan kulumaan sen neljäkin tuntia. Ensin meillä on kätilön haastattelukin ja riippuu vielä siitä, että otetaanko sitten vielä erikseen käyrää vai tekeekö samalla... Tosin olen nyt parilla viime kerralla yllätyksekseni päässyt jo reilun tunnin jälkeen pois. Mikä on kyllä ollut todella harvinaista herkkua! Aamuisin tuntuu pääsevän hieman nopeammin pois ja iltapäivästä tahtoo aikaa mennä ihan karseen paljon. Tympimään se välillä kyllä tahtoo jo käydä. Tosin en valita sitä, että huolta meikäläisestä pidetään näin hyvin. Kyllä siellä mieluummin odottaa muutamia tunteja ja saa varmuuden, että ainakin toistaiseksi asiat on hyvin.

Neuvolassa tuli käytyä tänään ja kaikki muuten ok, paitsi että joudun alkamaan käydä kerran viikossa nlassa... Mulla oli kuun vaihteessa niin kauhea päätauti kaksi päivää, että olin jo yhden yön KYS:llä makoilemassa ja saamassa lääkettä. Otettiin jo ne toksemiaverikokeetkin, jotka oli onneksi ok. Nyt sitten pissiä pitää seurata tarkempaan ja kaikki päätaudit on mentävä sairaalaan näyttämään... Niin ja mun hemppa oli laskenu 122. Ensi viikolla sitten saan rautaa, jos on vielä laskenu. Olin vähän järkyttynyt, kun esikoiselta veret oli niin hyvät ja nyt alkutilanne oli sen 171 ja silti on laskenu aikasta paljon...

Nyt täytyy lähteä laittautumaan kampaajalle ja sitten poju ylös.

Helteistä tiistain jatkoa!

tikru ja Agentti 28+3