Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla monta valmiiksi tehtyä ruokaa jääkaapissa, jotka vain otat esiin ja lämmität ja syöt?

Vierailija
29.09.2023 |

Mulla tällä hetkellä neljä. Tehty eilen ja tänään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mulla on yksi kerrallaan. Asun yksin, joten en näe mitään syytä pitää monta eri ruokaa jääkaapissa pilaantumassa, kun syön kuitenkin vain yhden lämpimän aterian päivässä. Pakkasessa on sitten lisää ruokia, joista voin valita jotain, jos haluan.

Vierailija
2/11 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruokia? Minulla on joskus pari jos yksi ei ole mennyt. Mutta kiinnostaisi vinkit mitä hyvin säilyviä voiskin laittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kaksi.  Useimmiten yksi.

Vierailija
4/11 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei useita lajeja, mutta usein teen kahden päivän ruuan kerralla.

Vierailija
5/11 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Linssikeitto ja tonnikalapastakastike jotka tein eilen. Tai no tuon keiton söin jo lounaaksi ja kohta syön pastan loppuun.

Huomenna sitten taas 2pv ruuat.

Vierailija
6/11 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ajatuskin ellottaa. Pidän tuoreesta ruuasta, joka syödään heti sen valmistuttua.

Vierailija
7/11 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön hyvin harvoin lämmintä ruokaa.

Vierailija
8/11 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, valmistan kerrallaan aina 3-4 päiväksi aamiaisen, lounaan ja päivällisen. Lisäksi pakastimessa valmiita annoksia.

Vierailija
9/11 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ajatuskin ellottaa. Pidän tuoreesta ruuasta, joka syödään heti sen valmistuttua.

Harvoin syön keittoja samana päivänä kun valmistan. Ne ovat nimittäin oikein huomattavasti parempia ja maukkaampia vasta seuraavana päivänä kun ovat olleet yön jääkaapissa. Pakasteessa annosrasioissa säilytän monenlaisia ruokia kuten lihapullia ja esim. bolognese kastiketta, jota valmistan kerralla ainakin viideksi kerraksi. 

Vierailija
10/11 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saan varmasti alpeukkua mutta on, koska mies tuo mulle joka päivä aamulla ennen töihin lähtöä ruoan jota jäänyt yli kun tehnyt itselleen illalla. En voi käydä töissä ja sairastan skitsofreniaa.

Vierailija
11/11 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valmiita annoksia, ei ainakaan tällä kertaa. On kuitenkin perunamuusia, spagettia, toisenlaista pastaa, riisiä ja kuskusta. Tomaattikastiketta (sen kanssa oli possupihvejä, mutta ne on nyt syöty), broilerpullia ja kananuggetteja. Chorizoa. Perunasalaattia.

Noista saa kyllä tehtyä annoksia, mutta kasvispuoli siitä annoksesta kyllä puuttuu. Se pitää tehdä erikseen.

Huomenna menee noista hiilihydraattilisäkkeistä kaikki muut paitti tänpäiväinen pasta, ja niiden kanssa sitten tomaattikastike+nuggetit, miehelle broilerpullat ja perunasalaatti. Tollainen "kaikki kasaan" päivä.

Työpäiviksi olen usein tehnyt kasvis(sose)keiton, jota vaan kauhon kippoon ja lämmitän. Sen kanssa sitten leipää tms. Mut näin viikonloppua vasten ei kyllä ole yleensä mitään valmista, kun tosiaan jäljellä on viikon jämät ja viikonloppuna usein teen kuitenkin molempina päivinä lämpimän ruuan.

Viidelle hengelle kokkailen, joten siksikin on hyvä, että on aina jämiä jääkaapissa - teinit osaa sieltä hakea sapuskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän