Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAMmassujen tiistailöpinät***

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan olen sitä mieltä, että jokainen ITSE tietää, mikä on ITSELLE parhaaksi.

tarkoitin just tällaisia ristiriitaisuuksia, joita neuvolassa joskus tulee (itselleni on tullut eteen hyvinkin monesti!). Eli just esikoista odottaessani oma terkkari määräsi lisärautaa, kun hemoglobiini oli 135 ja taas seuraavalla kerralla ollut sijainen piti 135 lukemaa todella hyvänä siinä vaiheessa raskautta.

Tai kun kävin yhden lapsemme kanssa 3kk neuvolassa, niin th sanoi, että vois aloittaa jo kiinteitä, kun lapsi vaati maitoa usein ja oli aika pienikokoinen. JA seuraavalla kerralla 4kk iässä siellä olikin eri th, joka kauhisteli, että ei missään nimessä ennen 4kk ikää saa muuta antaa kuin maitoa..

Ja ajatkin muuttuu.. V. 1998, kun aloin odottaa esikoistani, niin kukaan ei mulle neuvolassa puhunut mistään foolihaposta, lisävitamiineista, magnesiumista jne. Mutta sitten taas toista odottaessani v. 2002-2003 näitä pidettiin todella tärekinä. Tutkimustietohan lisääntyy, mutta todellakin minun mielestä joskus mennään yli, tuntuu että kohta ei saa syödä mitään eikä tehdä mitään, koska kaikesta on jotain haittaa.

Sanotaan nyt vielä kerran, että minun puolesta jokainen saa syödä ihan mitä haluaa ja ihan varmasti moni syö aivan tarpeeseen ja saa apua niistä eri pillereistä vauvoihinsa. HYVÄ niin. Mutta siis KAIKKEA, mitä SUOSITELLAAN, ei jokaisen tarvitse kuitenkaan syödä, samalla tavalla kuin KAIKKEA sitä vauvatavaraa, mitä markkinoidaan, ei tarvitse hankkia jne jne.

Tosi ikävää, että tästä nyt nousi tällainen kohu. Yritän nyt tästä lähtien pitää omat mielipiteeni ominani, niin ei tuu kellään paha mieli.

Vierailija
42/42 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään minäkin pahoitteluni...itse asiassa mä en pahoittanut mieltäni tuosta raudasta, koska tiedän itse sen olevan itselleni tarpeellista, lähinnä halusin ehkä korostaa sitä, että tuo raudan syönti voi olla jollekin ihan tarpeellista ja jopa välttämätöntä...esim. Miannin tapauksessa jo lukemat kertoo että on varmasti ollut hysteerinen tuo terkkari.

Raudanpuutostila on anemia, eli sairaus joka pitää hoitaa, siinä missä muutkin, ja voi ihan tosiaan olla haitallista, siksi halusin vaan että kenellekään ei vaan aleta suosittelemaan raudan pois jättämistä jos vaan siltä tuntuu, tai sanota että se on turhaa. (itse olen syönyt rautaa tässä vuosien varrella muutenkin, juuri anemian vuoksi, ja se ei välttämättä ole ruokavaliolla korjattava juttu :(.....)

Tutkimusten mukaan raskaana oleista naisilla vain 20 % on riittävät rautavarastot sekä äidin että sikiön tarpeisiin....ja noin 40 % ei ollenkaan mitään rautavarastoja...toki varmasti ylilyöntejä sattuu neuvolassa tämänkin suhteen.

Mutta se tästä aiheesta, pahoittelen minäkin jos kirjoitin kärjistävästi asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla